Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför i hela friden skulle vi svälta? Vi har redan nu en överproduktion av mat, och även om vi blir av med halva befolkningen så skulle vi inte behöva halvera produktionen av maten, på grund av att det mesta görs av maskiner. Jävla trams, måtte hon får en enorm fistel i röven.
Säger ganska mycket om kompetensen i det offentliga i allmänhet och i socialdemokratin i synnerhet
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vilka känslor uppstår när ni hör detta?
Hat? Förakt?


Sanningen är... säger hon. Sanningen.
Jag kommer att tänka på Adolf Hitler. Efter läst ca halva "Min Kamp mot vansinnet i fängelset" #
gav jag upp. Och drog slutsatsen: Om författaren av den här smörjan lyckades bli en framgångsrik politiker i Europas största land, vad fodras då i ett litet land i Europas utkant ?
Utmärkt illustrerat av tex Carl 500 % Bildt och nu av Ylva Johansson på Europa nivå.

# titeln förkortad på uppmaning av förläggaren

Lånade Adolf Hitler Min Kamp (med kommentarer) på biblioteket och det går nog fortfarande.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det har kommit ca 15 cm snö i Majorna i kombination med vind i området 10 - 20 m/s.
Resultat: Omväxlande renblåst från snö och drivor. Gissar mer snö längre från kusten.
1705490487859.png
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det har kommit ca 15 cm snö i Majorna i kombination med vind i området 10 - 20 m/s.
Resultat: Omväxlande renblåst från snö och drivor. Gissar mer snö längre från kusten.

Ja, det där följer vi med spänning!
På den här bilden ser vi hur fruktansvärt det är, Polisen spärrar av vägen för att snön når nästan upp på fälgkanten på polisbilen (som har lågprofildäck) och även nästan upp till ovanlädret på polismannens rejäla kängor.
Bandvagnar är inkallade!

snowstorm.png
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ja, det där följer vi med spänning!
På den här bilden ser vi hur fruktansvärt det är, Polisen spärrar av vägen för att snön når nästan upp på fälgkanten på polisbilen (som har lågprofildäck) och även nästan upp till ovanlädret på polismannens rejäla kängor.
Bandvagnar är inkallade!

View attachment 494283
Hård vind i kombination med ymnigt snöfall ger på ett ställe 5 cm snö och på nästa en halvmetersvall. Är det en halvmetersvall på enkelfilen på en 2/1-väg som den polske lastbilen inte tar sig genom blir det stopp.
Ingen myndighet vill väl göra för lite och inte stänga en väg med facit från E22 häromveckan.

Skickat från min SM-S911B via Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hård vind i kombination med ymnigt snöfall ger på ett ställe 5 cm snö och på nästa en halvmetersvall. Är det en halvmetersvall på enkelfilen på en 2/1-väg som den polske lastbilen inte tar sig genom blir det stopp.
Ingen myndighet vill väl göra för lite och inte stänga en väg med facit från E22 häromveckan.

Skickat från min SM-S911B via Tapatalk

Jo, tro det eller ej, snö fungerar precis likadant i norra Sverige, vind likaså....

Jag råkar bo vid en sjö, så här tar vinden fart över hela sjön, tar med sig snön och dumpar den på min gård.

Bilen är ca 180 cm hög som jämförelse

Chev.jpg
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jo, tro det eller ej, snö fungerar precis likadant i norra Sverige, vind likaså....

Jag råkar bo vid en sjö, så här tar vinden fart över hela sjön, tar med sig snön och dumpar den på min gård.

Bilen är ca 180 cm hög som jämförelse

View attachment 494284
Bilen ser lite enögd ut.
Försöker du emulera fronten på en GS1200? ??
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bronätverket gripna i Tunisien.

Kanske blir andra bullar där.

"Men åh nej, så inhuman! Och rättsosäkert!"
 

Bifogat

  • 1000041645.jpg
    1000041645.jpg
    591.9 KB · Visningar: 20
  • 1000041644.jpg
    1000041644.jpg
    406.3 KB · Visningar: 20
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top