Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu vet jag inte exakt hur det här har gått till men det finns risk att det bara kan hända i Sverige. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/en-person-skjuten-av-polis-i-jonkoping

Nja, Poliser knivhuggs nog i andra länder också, skillnaden kan vara hur polisen har approchat personen med kniven, I andra länder kanske dom hade Tazrat personen, pepparsprejat eller som i USA skjutit i förebyggande syfte.

Jag tycker det är bra om polisen är lugn och trevlig, men till en viss gräns.
"Smile, but carry a big stick"

EDIT: TomK hann före med nästan samma innebörd
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nja, Poliser knivhuggs nog i andra länder också, skillnaden kan vara hur polisen har approchat personen med kniven, I andra länder kanske dom hade Tazrat personen, pepparsprejat eller som i USA skjutit i förebyggande syfte.

Fast om du skjuter någon i förebyggande syfte så har du ju just förebyggt att bli knivhuggen.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Tips är att följa police activity på Youtube, där kommer dagligen upp nya filmer från kroppskameror från amerikansk polis, och visar på både för- och nackdelar med en offensiv polis.
Verkar finnas en 21-feet regel i USA, dvs om en knivman är närmare än sju meter så har kniven bättre odds än en pistol i hölster. Här kanske det frestas med dialog i form av saft och bulle istället?

Två Poliser ska inte behöva förlora mot en knivman
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fast om du skjuter någon i förebyggande syfte så har du ju just förebyggt att bli knivhuggen.

Fast då visar det sig sen vara fel person, eller att personen har kastat kniven eller något annat besvärande...
Verkar finnas en 21-feet regel i USA, dvs om en knivman är närmare än sju meter så har kniven bättre odds än en pistol i hölster. Här kanske det frestas med dialog i form av saft och bulle istället?

Två Poliser ska inte behöva förlora mot en knivman

Kniv är jäkligt snabbt om dom kommer inom räckvidd, så det låter som en bra regel, bara inte killen med måttbandet som mäter upp dom 21 fötterna blir knivhuggen
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Verkar finnas en 21-feet regel i USA, dvs om en knivman är närmare än sju meter så har kniven bättre odds än en pistol i hölster. Här kanske det frestas med dialog i form av saft och bulle istället?

Två Poliser ska inte behöva förlora mot en knivman
Det som förvånar mig är inte hur ofta de skjuter utan att de alltid skjuter i bålen.

Sedan skjuter de helt annorlunda än i dag Sverige också, har de väl börjat så slutar de inte utan de kommer skjuta klart, oavsett om gärningsmannen börjar springa därifrån eller till och med sätter sig i en bil.

Samtidigt får man se hur till synes helt normala trafikstopp plötsligt kan sluta med att någon drar fram en pistol, så sammantaget förstår man varför det skjuts så mycket.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fast då visar det sig sen vara fel person, eller att personen har kastat kniven eller något annat besvärande...

Det är ju mer att de skjuter någon som drar en kniv med fyra skott än att man åker runt och skjuter lite slumpmässigt utvalda personer utifall de skulle kunna bli våldsamma.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är ju mer att de skjuter någon som drar en kniv med fyra skott än att man åker runt och skjuter lite slumpmässigt utvalda personer utifall de skulle kunna bli våldsamma.

Ja, det vore ju onekligen fumt att skjuta en utvecklingsstörd med ett leksaksvapen 21 gånger
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, det vore ju onekligen fumt att skjuta en utvecklingsstörd med ett leksaksvapen 21 gånger
Jag tror att just den händelsen är svår att värdera för mig men att det alltid är de svagaste som råkar sämst ut av svensk polis är beklämmande. #osmovallo
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tror att just den händelsen är svår att värdera för mig men att det alltid är de svagaste som råkar sämst ut av svensk polis är beklämmande. #osmovallo
Osmo var knappast en svag figur. En skitstövel som gjorde livet sämre för många andra.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sverige idag, sporthoj förra året.

Vi diskuterade ju försvarsvilja bland invandrare tidigare, bra att diskussionen är i kapp forumet nu.

”Syftet inte att skrämmas – det är allvar på riktigt”

 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag skulle nog kategorisera honom som en socialt svag person, riskfri för polisen att avliva.
Hade en allmänt störig och besvärlig granne i ett hus som soc hyrde. Bodde i en "stuga på granntomten" 50m därifrån. När han inte ofredade folk i området drog han på turnéer jag inte vet något om. Ganska ruggig typ med en trasig boxer som sällskap eller nåt.

Efter en av sina turer, då hunden sprang vind för våg, kom det plötsligt en massa poliser. De väntade ut honom en natt, sen gick de in. Han stod där med en trasig gammal musköt. Polismannen säger sig ha blivit överraskad och drog iväg ett eller par skott, som släckte honom.

Några närboende kvinnor uttryckte stor glädje.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Gaphals var mer min uppfattning, men jag kände honom inte speciellt bra.
Säkert gapig, säkert inte tillräckligt gapig för att förtjäna att kvävas.

Det var ju en fin repris på Rådmansgatan i somras, jobbig typ som förtjänar ett kok väktarstryk blir istället mördad.

Det drabbar bara en samhällsgrupp.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Svår fråga ja, speciellt för de som ville ha så här stor invandring, eller kanske ännu värre - de som trodde på lögnen att det var oundvikligt.

Detta diskuterades också för flera år sedan på sporthoj, intressant att ett perifert mc forum ligger före i de flesta samhällsvetenskapliga diskussionerna. ?⭐????


1000041199.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Gissar att det rör sig om en till "svensk gängkriminell"​

som ser Svenska Medborgarskapet som en Resehandling.​

1705064551597.png
Citat:
Mannen är folkbokförd i Sydsverige och är sedan flera år tillbaka en del av den grovt kriminella miljön i Sydsverige. ...............

Han befinner sig nu enligt uppgift till DN i Libanon.

 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top