Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nja, det var väl inget att skämta om, det var väl ett tragiskt människoöde i botten.
Men det gav ju upphov till en dokumentär om jag inte minns fel och massor med skriverier.

Men jag tror inte att dom hittar några ihjälsvultna vuxna människor efter ett dygn på E22, inte ens om dom inte har haft några snacks med sig.

Jag läste nu på morgonen om någon diabetiker som hade suttit fast i 21 timmar, det är ju inte bra, men ÅAS hade hon just svängt ut på vägen när hon fastnade, så möjligheten hade ju funnits att gå tillbaka till vägen hon hade svängt in från och få någon att hämta henne där.
Vad var storyn med han i bilen?

Annars var det käbbel mellan räddningstjänsten och Trafikverket på radio - vem är ansvarig för att öppna mitträcket? Transportstyrelsen sade Bill, Räddningstjänsten sade Bull. 100% Sverige, noll ledarskap. ???
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1704392004510.png
Noga räknat från den 19 december.
Här i Göteborg blir det 2 veckor men på Svd.se blir det månader !
1704392124825.png
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad var storyn med han i bilen?

Annars var det käbbel mellan räddningstjänsten och Trafikverket på radio - vem är ansvarig för att öppna mitträcket? Transportstyrelsen sade Bill, Räddningstjänsten sade Bull. 100% Sverige, noll ledarskap. ???

Mental hälsa, olycklig kärlek och andra knepiga situationer tror jag...

När det gäller mitträcket så skulle första myndighet/person på platsen ha kapat det, låtit bilar vända om till den plogade sidan och köra hem.

Då hade det kanske varit ett dusson bilar som satt fast på vägen, polis och räddningstjänst hade kunnat arbeta med dom

Hjälten i det här fallet var snubben på rastplatsrestaurangen som höll öppet dygnet runt, serverade käk hela tiden, lät folk sova i lokalen och öppnade en konferenssal för folk med husdjur.
Han gjorde det som behövdes, när det behövdes, och jag hoppas att han får en rejäl ekonomisk ersättning för det, för han lär ha extra kostnader för städning och sanering av djur-rummet.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hjälten i det här fallet var snubben på rastplatsrestaurangen som höll öppet dygnet runt, serverade käk hela tiden, lät folk sova i lokalen och öppnade en konferenssal för folk med husdjur.
Han gjorde det som behövdes, när det behövdes, och jag hoppas att han får en rejäl ekonomisk ersättning för det, för han lär ha extra kostnader för städning och sanering av djur-rummet.
Jag såg det inte men insamlar-Markus fick en idé. ??
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Undrar hur många elbilsbärgningar vi får läsa om imorgon? ?
Uppåt 1000 bilar i kön på E22 vid Hörby.
Stackare som har suttit fast i 11 timmar. ?
SVT har flugit flygplan över och filmat eländet, jag utgår från att hon Bjerström piffat till ett solpaneldrivet plan så att klimatet inte förvärras ytterligare pga SVTs nyfikenhet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Som vanligt, SD lyckas formulera det alla tänker och tar tag i det. Så länge SD attraherar all tillgänglig kompetens kommer de fortsätta äga hela debatten i stort och i smått.


 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som vanligt, SD lyckas formulera det alla tänker och tar tag i det. Så länge SD attraherar all tillgänglig kompetens kommer de fortsätta äga hela debatten i stort och i smått.



Ja, fast han hade kunnat skippa kritiken av snöröjningen, det var ju inte det som var felet den här gången.

Han hade istället kunnat kritisera den verkliga orsaken, utländska lastbilar med blanka däck som kör omkring i Sverige.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, fast han hade kunnat skippa kritiken av snöröjningen, det var ju inte det som var felet den här gången.

Han hade istället kunnat kritisera den verkliga orsaken, utländska lastbilar med blanka däck som kör omkring i Sverige.
Ja, möjligt att det gick att göra bättre, men poängen är att SD ser de saker som inte bara vanligt utan också ovanligt folk tycker och lyfter det. Har något annat politiskt parti tyckt något alls i frågan? Inte vad jag sett, säkert har S skickat fram någon Ygeman eller Shakarabi att gnälla på M men det är ju bara teater.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
För övrigt är Morell en fröjd att lyssna på, så långt från den socialdemokratiska nidbilden av en Sverigedemokrat man kan komma.

Sätter alltid patrasket på plats med onödigt hövliga metoder.

 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
För övrigt är Morell en fröjd att lyssna på, så långt från den socialdemokratiska nidbilden av en Sverigedemokrat man kan komma.

Sätter alltid patrasket på plats med onödigt hövliga metoder.

Märks att vänsterprettomiljömupparna lever i sin alldeles egna lilla storstadsbubbla, noll förståelse för de "stackars" människorna som bor ute på landsbygden och är tvungna att köra bil... En modern tolkning av "Låt dem äta kaka", har de inte råd att tanka så får de väl köpa elbil... :dummer :huvet

Tror folk på allvar att elbilar bara uppstår ur tomma intet utan minsta miljöpåverkan? :va Man kan köra rätt många mil med en gammal fossilbil innan man uppnått samma miljöavtryck som bara tillverkningen av en ny elbil gör, är man riktigt miljömedveten borde man förespråka slutförbrukning istället. Men nej, folk måste konsumera mera. Däri ligger hela problemet... Idioti.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Märks att vänsterprettomiljömupparna lever i sin alldeles egna lilla storstadsbubbla, noll förståelse för de "stackars" människorna som bor ute på landsbygden och är tvungna att köra bil... En modern tolkning av "Låt dem äta kaka", har de inte råd att tanka så får de väl köpa elbil... :dummer :huvet

Tror folk på allvar att elbilar bara uppstår ur tomma intet utan minsta miljöpåverkan? :va Man kan köra rätt många mil med en gammal fossilbil innan man uppnått samma miljöavtryck som bara tillverkningen av en ny elbil gör, är man riktigt miljömedveten borde man förespråka slutförbrukning istället. Men nej, folk måste konsumera mera. Däri ligger hela problemet... Idioti.

Jag är slutförbrukare av bilar, jag har IOFS gett bort två gratis (en av dom hade jag fått gratis) till en bekant som fortsatte att förbruka dom, då han ser garagetid som rent nöje, han har i sin tur sålt vidare båda och en dök upp på blocket för 10kkr (den som hade varit gratis för oss båda)
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top