Sverige idag..

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Märks att vänsterprettomiljömupparna lever i sin alldeles egna lilla storstadsbubbla, noll förståelse för de "stackars" människorna som bor ute på landsbygden och är tvungna att köra bil... En modern tolkning av "Låt dem äta kaka", har de inte råd att tanka så får de väl köpa elbil... :dummer :huvet
Påminner om när grannen för ett antal år sedan ringde kommunen o efterfrågade skolskjuts för barnen.
"Det skulle ni ha tänkt på när ni flyttade ut på landet" var det en ärta på kommunen som svarade...
"Ja kanske, men när mina förfäder kom hit för tretton generationer sedan så fanns inte skolskjuts......."
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag är slutförbrukare av bilar, jag har IOFS gett bort två gratis (en av dom hade jag fått gratis) till en bekant som fortsatte att förbruka dom, då han ser garagetid som rent nöje, han har i sin tur sålt vidare båda och en dök upp på blocket för 10kkr (den som hade varit gratis för oss båda)
Bra där, vågar sätta pengar på att ditt totala miljöavtryck kommer vara mindre än sossekärringens när hon uppnått din aktningsvärda ålder :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Påminner om när grannen för ett antal år sedan ringde kommunen o efterfrågade skolskjuts för barnen.
"Det skulle ni ha tänkt på när ni flyttade ut på landet" var det en ärta på kommunen som svarade...
"Ja kanske, men när mina förfäder kom hit för tretton generationer sedan så fanns inte skoljskjuts......."
Inget av det där är applicerbart på sossarnas främsta väljargrupp, därför bryr de sig inte...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag klarar snart inte mer sådant här, långt feelgood reportage om araber i Sverige som nu inte är lika rädda för socialtjänsten.


 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Angående julbordet på Hall så var det alltså sant. ?

Raseri över julmat till fångar: "En skam"

 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Som vanligt, SD lyckas formulera det alla tänker och tar tag i det. Så länge SD attraherar all tillgänglig kompetens kommer de fortsätta äga hela debatten i stort och i smått.


Men det inte kompetens utan antal som räknas vid val i Sverige.
En röst från en Somalisk kameltransport skötare
https://www.qwant.com/?q=kamelfarm+angered&t=web :rofl
är lika mycket värd som
En röst från en Svensk snöröjare :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, fast han hade kunnat skippa kritiken av snöröjningen, det var ju inte det som var felet den här gången.

Han hade istället kunnat kritisera den verkliga orsaken, utländska lastbilar med blanka däck som kör omkring i Sverige.
Ja varför kan inte Sverige sätta stopp vid gränsen. För fordon med dåliga däck.
Såg för några år sedan att en Svensk transport av en tyngre maskin (grävskopa?) stoppats i Norge vid gränsen i Värmland på grund av för dåliga däck.
Jag kan inte minnas när jag sist sett en kontroll vid kontrollplatsen vid motorvägen E6 i närheten av Halmstad. Så det är väl några år sedan.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja varför kan inte Sverige sätta stopp vid gränsen. För fordon med dåliga däck.
Såg för några år sedan att en Svensk transport av en tyngre maskin (grävskopa?) stoppats i Norge vid gränsen i Värmland på grund av för dåliga däck.
Jag kan inte minnas när jag sist sett en kontroll vid kontrollplatsen vid motorvägen E6 i närheten av Halmstad. Så det är väl några år sedan.
För att vi inte har folk nog till det är väl den enda anledningen. Sverige har lagstöd för att göra det.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Men det inte kompetens utan antal som räknas vid val i Sverige.
En röst från en Somalisk kameltransport skötare
https://www.qwant.com/?q=kamelfarm+angered&t=web :rofl
är lika mycket värd som
En röst från en Svensk snöröjare :)
Likt medborgarskap så har "vi" inte fattat att man ska vara restriktiv med att dela ut rösträtt.
Inte skulle jag få komma hem till dig och bara rakt upp och ned ha en ha något och säga till om hur ditt hem ska skötas och vad din familj ska göra. Det bestämmer NI.
 

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Det står ”hen”, jag är hundra säker på att det borde stå ”han”.
En sak till är jag lika säker på, det är vilken klientel det kan vara frågan om…
IMG_2920.jpeg
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vad håller vi på med? Sluta upp, genast!

Att välja sin egen könstillhörighet bör inte innebära att omgivningen tvingas uppfatta verkligheten på samma sätt.
Vad som är bisarrt i vår samtid är att man kan påstå att verkligheten är något annat än det är, och ha rätten på sin sida. Offentligheten sanktionerar kraven på könsidentiteter från aktivister. De som motsätter sig relativiseringen av verkligheten får sparken eller blir tvungna att betala ersättning. Vad som är sant, förnuftigt och det som är objektivt riktigt för alla spelar ingen roll.

Vi tycks ha kommit till en punkt där staten tvingar oss att ljuga för att inte kränka. Och straffa oss för sanningen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad håller vi på med? Sluta upp, genast!


Jag identifierar mig som Kung och tänker stämma landstinget för att de inte skrivit "Hans majestät" i mina journaler.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det står ”hen”, jag är hundra säker på att det borde stå ”han”.
En sak till är jag lika säker på, det är vilken klientel det kan vara frågan om…
View attachment 493922
Undfallenhet kostar. Mer undfallenhet, högre pris, i längden.

Lägg ner skiten och adressera felaktig och medioker vård istället. Blir du lemlästad är det stört omöjligt att få rätt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Undfallenhet kostar. Mer undfallenhet, högre pris, i längden.

Lägg ner skiten och adressera felaktig och medioker vård istället. Blir du lemlästad är det stört omöjligt att få rätt.
I Sverige är det alltid små överträdelser som bestraffas hårt (felparkering, skattebrott, rattonykterhet) medan grov brottslighet faller mellan stolarna (välfärdsbedrägeri, hedersvåld, brott mot person).

Varför tillåter vi att det är så?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
I Sverige är det alltid små överträdelser som bestraffas hårt (felparkering, skattebrott, rattonykterhet) medan grov brottslighet faller mellan stolarna (välfärdsbedrägeri, hedersvåld, brott mot person).

Varför tillåter vi att det är så?

För att inte tala om en älgjägare som har ett magasin för mycket.

Men det är ju lättare att straffa en sån än en Adidas-soldat med en hel låda handgranater.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top