Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har varit på Teneriffa en gång. Tyckte det var mycket flyga flygplan för 20° (dessutom över hav).

20°C är ju den perfekta temperaturen, äret om, inne som ute.
Man behlver inte ens bry sig om att isolera husen eller att sätta tätningslister.

Och att flyga över vatten är inte heller något problem, du behöver ju bara göra det en gång, och du behöver ju inte flyga en Boeing och sitta på fönsterplats, annars är jag säker på att det går att ta en båt dit.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
20°C är ju den perfekta temperaturen, äret om, inne som ute.
Man behlver inte ens bry sig om att isolera husen eller att sätta tätningslister.

Och att flyga över vatten är inte heller något problem, du behöver ju bara göra det en gång, och du behöver ju inte flyga en Boeing och sitta på fönsterplats, annars är jag säker på att det går att ta en båt dit.
Visst men 20° är inte värt att varken dö eller trängas i ett plan i sex timmar för. Utvärderade det senast i november, 50 tusen kostar en vecka över nyår. Nja.

Blev Härjedalen istället.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Visst men 20° är inte värt att varken dö eller trängas i ett plan i sex timmar för. Utvärderade det senast i november, 50 tusen kostar en vecka över nyår. Nja.

Blev Härjedalen istället.

Hur ofta dör du i ett plan egentligen?
Själv har jag hittils inte dött en enda gång i ett flygplan.

Flyger du Boeing kan du dock dö på marken men utanför flygplanet
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur ofta dör du i ett plan egentligen?
Själv har jag hittils inte dött en enda gång i ett flygplan.

Flyger du Boeing kan du dock dö på marken men utanför flygplanet
Nä jag vet, är inte så flygrädd längre heller så tycker mest det är en kul grej att babbla vidare om.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Två dagar som skakat riksdagen.​

Kokain har hittats på toaletterna, Nyheten släpps av Aftonbladet den 17:e på morgonen. På kvällen den 17:e föreslår Åkesson att man ska drogtesta hela Riksdagen och nästa dag på morgonen den 18:e stannar Stenevi hemma och har sjukskrivit sig !​

1705689649322.png
 

Bifogat

  • 1705680051610.png
    1705680051610.png
    137.8 KB · Visningar: 36
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Två dagar som skakat riksdagen.​

Kokain har hittats på toaletterna, Nyheten släpps av Aftonbladet den 17:e på morgonen. På kvällen den 17:e föreslår Åkesson att man ska drogtesta hela Riksdagen och nästa dag på morgonen den 18:e har Stenevi sjukskrivit sig på obestämd tid !​

View attachment 494334
Det här är kul, hur kunde jag missa denna uppenbara koppling
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Att Sara Skyttedal måste ut ur kd fort kanske också är lite forcerat. Skyller på SD i vanlig ordning, kanske var lite kola bara.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har jobbat på en arbetsplats där det togs slumpvisa drogtester titt som tätt
(på förekommen anledning) med hänvisning att det var en farlig arbetsplats där man kunde skada sig själv och andra...

Inget konstigt med det, det borde göras dagligen på arbetsplatser där man kan skada ett helt land och dess befolkning!
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag har jobbat på en arbetsplats där det togs slumpvisa drogtester titt som tätt
(på förekommen anledning) med hänvisning att det var en farlig arbetsplats där man kunde skada sig själv och andra...

Inget konstigt med det, det borde göras dagligen på arbetsplatser där man kan skada ett helt land och dess befolkning!
Jag med. Andra gången var det väldigt svårt å lätta på trycket. Kasta vatten. Ni fattar kanske
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag har jobbat på en arbetsplats där det togs slumpvisa drogtester titt som tätt
(på förekommen anledning) med hänvisning att det var en farlig arbetsplats där man kunde skada sig själv och andra...

Inget konstigt med det, det borde göras dagligen på arbetsplatser där man kan skada ett helt land och dess befolkning!
Intressant läsning idag (GP) - offentliganställda behöver (enligt grundlagen) inte lämna drogtest. Kan detta verkligen stämma?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

"Offentligt anställda får inte testas​

Men det finns en grupp på arbetsmarknaden som inte finns representerade i statistiken: De som är offentligt anställda.

Det är reglerat i grundlagen – anställda inom offentlig verksamhet får inte utsättas för påtvingade kroppsliga ingrepp.

– Det gäller till exempel anställda inom polisen, försvaret, kommuner och regioner, säger Peter Munck af Rosenschöld, vd för branschorganisationen Sveriges Företagshälsor."

Är det några jag vill testa så är det dom...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

"Offentligt anställda får inte testas​

Men det finns en grupp på arbetsmarknaden som inte finns representerade i statistiken: De som är offentligt anställda.

Det är reglerat i grundlagen – anställda inom offentlig verksamhet får inte utsättas för påtvingade kroppsliga ingrepp.

– Det gäller till exempel anställda inom polisen, försvaret, kommuner och regioner, säger Peter Munck af Rosenschöld, vd för branschorganisationen Sveriges Företagshälsor."

Är det några jag vill testa så är det dom...
Att lämna ett urinprov är inget påtvingat kroppsligt ingrepp.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top