Märks att det inte är en tysk restaurang. Saknas alternativen dubbeldoktor och Professor Doktor.
Det fanns några fler pronomen längre ner.Märks att det inte är en tysk restaurang. Saknas alternativen dubbeldoktor och Professor Doktor.
För övrigt diskriminerande att de enbart har alternativet MX och således diskriminerar de som kör gathoj.
Vänta bara tills någon kommer på att vem som helst borde ha rätt att identifiera sig som President eller Professor.Det fanns några fler pronomen längre ner.
Ändå humor att de lagt in det där istället för det vanliga politiska korrekta skiten.
Lär ju dessutom vara större chans att en ambassadör skall boka bord än en transperson, tror knappast de äter ute alls faktiskt.
Stämmer bra.Saft och bulle samt en liten kramstund med soc?
Det finns iaf en 2-sidig artikel i senaste mcfolket, komplett med sifferuppgifter.Minns du var det stod om det? Svensk media? Galet lågt straff...
Jo jag såg det nu, när jag varit ut till brevlådanDet finns iaf en 2-sidig artikel i senaste mcfolket, komplett med sifferuppgifter.
Det är m à o ett långvarigt och systematiskt arbete som lett fram till nuvarande misär.Stämmer bra.
När jag bodde i Malmö på 1980-talet kunde jag läsa i lokalblaskan (Sydsvenskan) att polisen tagit en 14-åring sammanlagt 40 gånger för rån och helt enligt reglerna lämnat över honom till de sociala myndigheterna gång efter gång som helt enligt regler släppt honom gång efter gång med kanske en förmaning ?
DMA. Ja tänk vad mycket bättre vi alla fick det bara sådär över en natt. Vad skulle vi göra utan detta EU egentligen? Hur skulle vi klara oss?Apropå EU och Folkpartiet, ni som har användning för Google Maps har noterat va? Ja, det är EU.
Och igår kom mail från Meta att man inte får starta insamling längre, gissar att det är EU det också.
Mer EU, det vill vi ha!
Det här börjar bli pinsamt. Det står inget sånt här i EU direktivet.
Länka mer!Det här börjar bli pinsamt. Det står inget sånt här i EU direktivet.
Det är Naturvårdsverket i Sverige som har tyckt och hittat på när dom skrivit förslag till Svensk implementering / Lag av EU Direktivet.
Här kommer länk från NaturvårdsverketLänka mer!
Fast där står det inte att det är Sverige som snurrat till det, vilket det säkert kan vara.Här kommer länk från Naturvårdsverket
Nya bestämmelser förbjuder eldning av trädgårdsavfall på tomten
2024-04-11 NYHET De nya bestämmelserna innebär att trädgårdsavfall ska komposteras på tomten, lämnas till en återvinningscentral, eller samlas in av kommunen. I praktiken innebär detta att det inte längre är tillåtet att elda grenar, löv och annat trädgårdsavfall.www.naturvardsverket.se
Nej men nu klockan 09:09 har jag fått dit den Engelska texten i direktivet i inlägg #15674.Fast där står det inte att det är Sverige som snurrat till det, vilket det säkert kan vara.
encourage=uppmuntra översätter Naturvårdsverket till någon form av förbudHär kommer länk från Naturvårdsverket
Och här är tydligen den engelska texten (tror jag).Nya bestämmelser förbjuder eldning av trädgårdsavfall på tomten
2024-04-11 NYHET De nya bestämmelserna innebär att trädgårdsavfall ska komposteras på tomten, lämnas till en återvinningscentral, eller samlas in av kommunen. I praktiken innebär detta att det inte längre är tillåtet att elda grenar, löv och annat trädgårdsavfall.www.naturvardsverket.se
Den svenska texten litar jag inte på.
View attachment 497743Directive - 2008/98 - EN - Waste framework directive - EUR-Lex
eur-lex.europa.eu
Från sida 14 av 28.
Det här om förbjudet bränna trädgårdsavfall är alltså 100 % "svenskt hittepå".
Dags se över om Naturvårdsverket uppfyller kravet på mångfall osv. Byta GD !
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|