Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kan det finnas ett samband ?
1739775910722.png
Kan det finnas ett samband ?
Förlusterna täcks traditionsenligt i Göteborg av kommunens Parkeringsbötesbolag !
1739776006833.png
Familjer i Sverige och Danmark orkar ännu så länge inte cykla till Göteborg med barnen ?
Orsaken tilll att Liseberg går med förlust i takt med att privatbilarna ska avvecklas i Göteborg ?
Hur ska Göteborg kunna bli en cykelvänlig stad, backe upp och ner mellan "fjällen" som de heter lokalt. Cykelvänliga städer är platta.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Och det här skiten stödjer man. Är så jävla äckligt, så måste man gå dit och lida också.
Vem kollar på detta annat än 8-12åringar och deras filterlösa föräldrar som får åse vad deras barn indoktrineras med?

Det enda värde jag får för skatteavgiften/avgiftsskatten är att jag inte är tvungen att kolla…än.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vem kollar på detta annat än 8-12åringar och deras filterlösa föräldrar som får åse vad deras barn indoktrineras med?

Det enda värde jag får för skatteavgiften/avgiftsskatten är att jag inte är tvungen att kolla…än.
Jag skulle säga att det är näst intill omöjligt om man inte är fundamentalist att hålla barnen borta från detta. Så är det i mitt fall och i mitt barns skola i alla fall, skall de vara outsidern som inte vet vad de andra pratar om eller extremisten som börjar prata samhällets degenerering med sina klasskamrater i lågstadiet?
Jag vet inte hur man skall hantera det, en av mina svåraste utmaningar som förälder rent av. 🥹

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu ska vi låtsas att det är fyrverkeriernas fel att det bombas i Sverige varje natt, vänta till lunch så har Carvalho kommit med ett utspel om förbud.

1000046178.jpg

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650 avverkat: olika
Nu ska vi låtsas att det är fyrverkeriernas fel att det bombas i Sverige varje natt, vänta till lunch så har Carvalho kommit med ett utspel om förbud.

View attachment 510610
När jag var ett litet barn brukade vi packa om fyrverkeripjäser för att göra kraftigare smällar. För oss var det enklare att få tag på än dynamit. Vi hade inte lärt oss att det var på kyrkogården man höll lager av dynamit då.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Blir värre när man hör intervjuade ansvariga. Jag hoppas vänner och bekanta till bl a rektorer hör, tar ställning och uppbådar civilkurage mot dessa enablers. De har alltså belönat honom med utköp, 2 ggr á en halv mille. Sådana vill jag inte ha bland bekantingarna.

Nu ska förövaren sitta inne med lön och sen ska väl JK göra det sjuka hon alltid gör.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Blir värre när man hör intervjuade ansvariga. Jag hoppas vänner och bekanta till bl a rektorer hör, tar ställning och uppbådar civilkurage mot dessa enablers. De har alltså belönat honom med utköp, 2 ggr á en halv mille. Sådana vill jag inte ha bland bekantingarna.

Nu ska förövaren sitta inne med lön och sen ska väl JK göra det sjuka hon alltid gör.
Det här landet är så jävla uppfuckat så man inte tror det är sant.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När och varför togs detta bort, samt av vem?
Ställ dem till svars?

View attachment 510854
Har för mig att alla särklasser togs bort för att det var förnedrande att skicka de intellektueltl särbegåvade till en lättare klass, för "ingen ska lämnas kvar"...
Resultatet blev ganska omedelbart att de intellektueltl särbegåvade istället saboterade utbildningen för alla andra.

Om jag inte minns fel.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650 avverkat: olika
När och varför togs detta bort, samt av vem?
Ställ dem till svars?

View attachment 510854
Tanken var väl att det ska vara inkluderande och inte markera elever med svårigheter som mindre värda.
I själva verket gör det att de som skulle mått bra av att vara i "lilla gruppen" både missar inlärning och att övriga elever får en sämre skolmiljö.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
I Uppsala på den tiden jag började i ettan där, hösten 1952, hade vi två busfrön i klassen. Börje och Staffan som hade svårt sitta still trots att vi stod upp och svarade på den tiden i skolan.
Dom flyttades från Bergaskolan till Nannaskolan för 2:an. Alla busfröna gick tydligen i Nannaskolan i centrala Uppsala. (Samma resväg för alla busfröna runt omkring Uppsala)
Detta finns faktiskt kvar i fångvården idag.
Man har olika fängelser beroende på typ av brottslighet.
Så jag tror på det här systemet i skolor också. Dvs särskilda skolor.
I Lund hamnade min kusin C. i den här skolan som låg på den tiden i Värpinge utanför Lund stad med några 100 meter lantbruk / åker på den tiden in till bebyggelsen i staden.
Han berättar att dom var 12 elever i klassen som omfattade flera klasser och elever som inte var på plats när dagen började hämtade läraren med egen bil. Han lyckades ta sig till tekniska gymnasiet från "busklassen" utbildade sig till svetsare, lade beslag på klassens enda flicka, (eller var det hon som såg potentialen, de är fortfarande gifta) började svetsa på en verkstad i Lund men blev sedan säljare för Castolin av svetstillbehör pinnar , lod och vad det nu heter. Sedan säljledare osv.
Så det här med särskilda skolor för fröna fungerade bra.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I Uppsala på den tiden jag började i ettan där, hösten 1952, hade vi två busfrön i klassen. Börje och Staffan som hade svårt sitta still trots att vi stod upp och svarade på den tiden i skolan.
Dom flyttades från Bergaskolan till Nannaskolan för 2:an. Alla busfröna gick tydligen i Nannaskolan i centrala Uppsala. (Samma resväg för alla busfröna runt omkring Uppsala)
Detta finns faktiskt kvar i fångvården idag.
Man har olika fängelser beroende på typ av brottslighet.
Så jag tror på det här systemet i skolor också. Dvs särskilda skolor.
I Lund hamnade min kusin C. i den här skolan som låg på den tiden i Värpinge utanför Lund stad med några 100 meter lantbruk / åker på den tiden in till bebyggelsen i staden.
Han berättar att dom var 12 elever i klassen som omfattade flera klasser och elever som inte var på plats när dagen började hämtade läraren med egen bil. Han lyckades ta sig till tekniska gymnasiet från "busklassen" utbildade sig till svetsare, lade beslag på klassens enda flicka, (de är fortfarande gifta) började på en verkstad i Lund men blev sedan säljare för Castolin av svetstillbehör pinnar , lod och vad det nu heter. Sedan säljledare osv.
Så det här med särskilda skolor för fröna fungerade bra.
Jag tror att det skulle vara bra att inte bara ha särskolor för mindre begåvade eller stökiga elever, utan även för ungjävlarna som är positivt särbegåvade och låta dem köra på i så hög fart deras intellekt pallar med istället för att hålla tillbaka dem och göra dem fullkomligt uttråkade av skolan och döda varje uns av glädje i lärdom i någon missriktad ideologisk kamp att "ingen ska lämnas bakom".

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...