Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu börjar det, Greta och övrigt patrask tillåts tälta vid SU. Blir så trött på allt runt detta, allt från medias medhårs strykande, att olika regler/måttstockar alltid gäller beroende på höger/vänster, att allt bygger på lögn, att det kommer se ut som skit i National stadsparken osv.
Hur många poäng har Greta tagit vid något Universitet i Sverige sista året ?
Vad studerar Greta ?
Eller Greta har redan en doktorsexamen från ?????

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det verkar som hon faktiskt studerar. Och med tanke på tidigare resultat i skolan (läshuvud)
kanske hon klarar studierna bra ! :hjarta Trots hon skolkar från många lektioner.
På universitetsnivå är det ofta inte närvarokrav på föreläsningarna. Gör de examinerande uppgifterna på ett tillfredsställande sätt och det är bara att köra på.
Sedan undrar jag alltid hur mycket av tidigare resultat i skolan var en effekt av hennes politik snarare än hennes skolarbete.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Läshuvud? Gick hon inte på specialundervisning?
Fullt möjligt med tanke på föräldrarna. Dom jag känner som skickat sina barn till Privatskolor från den kommunala skolan är
Finska föräldrar vars barn mobbats av barn från MENA. Städerska respektive konduktör på SJ.
Iransk familj (sekulär?) . Dottern till Privatskola. Båda barnen har blivit ingenjörer. Dottern jobbar i Spanien.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tror faktiskt jag skall ta med min son på cykelutflykt till SU ikväll och visa på idiotin. (Gjorde det samma på derby och hans mamma tyckte det var en fenomenal idé så klart).

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bam!

Det är väl ingen som är förvånad att vänstern bedriver en påverkansoperation med sin vänner i massmedia till valet? Det är ju vad de sysslat med de senaste 30 åren (jag minns inte längre tillbaka, men antar att det pågått sedan innan demokratin infördes)

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Nu börjar det, Greta och övrigt patrask tillåts tälta vid SU. Blir så trött på allt runt detta, allt från medias medhårs strykande, att olika regler/måttstockar alltid gäller beroende på höger/vänster, att allt bygger på lögn, att det kommer se ut som skit i National stadsparken osv.
Eländet sprids för nu campas det även inne i Lund av folk som är för remsan.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En av mina bekanta och hans vänstervänner går helt bananas på Facebook om hur omoraliska SD är med dessa trollfabriker. Ingen av dem reflekterar en sekund över hur det ser ut på vänsterkanten.
Skulle jag känt honom bättre så skulle jag slängt in några tändstickor i debatten men jag är inte så säker på att vår vänskap skulle klara den prövningen så det får vara.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
1715701321195.png
Någon förvånad ? Och hur många avslöjas ? 1% 3% 8% .....

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Går det att hitta konkreta fakta om vad det är SD sägs ha gjort? Jag orkar inte titta på en granskning som främst visar hur de har gjort för att få fram något.

För mig är det skillnad att någon säger öppet att JÅ är en rövhatt som inte kan prata ren svenska och att någon skriver anonymt att Jomshofs släktträd har för få grenar för avkommans välmående.
I min värld är en åsikt mer värd med tydlig avsändare och jag ser helst att politiker talar om hur de praktiskt vill göra något än att upprepa att någon annan har gjort fel.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
En av mina bekanta och hans vänstervänner går helt bananas på Facebook om hur omoraliska SD är med dessa trollfabriker. Ingen av dem reflekterar en sekund över hur det ser ut på vänsterkanten.
Skulle jag känt honom bättre så skulle jag slängt in några tändstickor i debatten men jag är inte så säker på att vår vänskap skulle klara den prövningen så det får vara.
Du kan citera någon som sakligt kommenterar vänstermaffian och avsluta med - "hur ställer man sig till det?". Brukar också funka om man vill dra igång någon utan att behöva försvara sig.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Går det att hitta konkreta fakta om vad det är SD sägs ha gjort? Jag orkar inte titta på en granskning som främst visar hur de har gjort för att få fram något.

För mig är det skillnad att någon säger öppet att JÅ är en rövhatt som inte kan prata ren svenska och att någon skriver anonymt att Jomshofs släktträd har för få grenar för avkommans välmående.
I min värld är en åsikt mer värd med tydlig avsändare och jag ser helst att politiker talar om hur de praktiskt vill göra något än att upprepa att någon annan har gjort fel.

Om jag förstått rätt så är det enda som bevisats är väl att internet är fullt av SD-troll, som tex våran Markus och ännu extremare.
Men trots att uppdrag granskning infiltrerat partiet så verkar de inte ha kunnat knyta några av dessa konton till att faktiskt vara kopplade till SD.
Det handlar nog oftast om helt vanliga sk nyttiga idioter.

Jag känner personligen några SD-troll som gärna luftar sina åsikter i publika trådar på facebook. Det skulle förvåna mig extremt mycket ifall någon av dessa faktiskt var avlönad från SD, dom har trots allt redan sina ordinarie arbeten att sköta. Några andra känner jag bara igen och vet att det är verkliga personer bakom.

Därmed skiljer sig nog inte dessa SD-troll ifrån vänsteraktivister, miljömuppar mfl som också gärna luftar sina åsikter. Det enda jag tycker mig se är att SD verkar faktiskt ha betydligt fler av dessa arga män.

Sen säger jag inte att det inte existerar sådana här politiska aktivister som anonymt skriver sina åsikter på nätet. Ta bara alla 349 riksdagsanställda, jag är ganska övertygad om att det finns många av dessa som ibland surfar runt på nätet och hellre svarar anonymt i diskussioner hellre än att riskera få mediadrevet på sig. Är dom då betalda troll? Man skulle ju också kunna säga att det är varje riksdagsledamots jobb att sprida sitt partis åsikter. Och så har vi alla dessa kommunpolitiker och landstingspolitiker ovanpå det från samtliga partier. Det blir ganska ofantliga mängder av människor som är politiskt intresserade.

Och ovanpå det så är ju hela public service att skattefinansierad trollverkstad för miljöpartiet och vänstern.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Man kan ju samtidigt påminna om att S med Magdalena Andersson i spetsen ville ha ett sanningsministerium för ett antal år sedan där det skulle sitta några tjänstemän och styra vad som får publiceras.

Tjänstemän som med största sannolikhet skulle ha blivit tillsatta av andra tjänstemän som fått sina tjänster via politiskt besläktad nepotism.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Del två på tv4 just nu.
Inte så mycket kvar men finns väl på någon play för den som vill titta.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin