Sverige idag..

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Jag menar snarare att personer som först o främst framhåller att de är kristna, muslimer osv. är lite suspekta i mina ögon. Ex. flera i den kristna högern i USA är ungefär lika knasiga som vilt skrikande muslimer i vilket arabland som helst.
Vad menar du med "först o främst"?
Jag är kristen men bedriver inte terrordåd och sprider hat i länder som är icke-kristna.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Man kan ha moral utan religion. Det behöver inte stå i en bok att jag inte ska slå ihjäl grannen för att jag ska låta bli.
Det beror på att du lever i ett samhälle som i hundratals år präglats av kristna värderingar. Demokrati, vända andra kinden till mm.
Andra växer upp i ett samhälle där det står i den helige skrift att man kommer till himlen om man slår ihjäl de otrogna.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det beror på att du lever i ett samhälle som i hundratals år präglats av kristna värderingar. Demokrati, vända andra kinden till mm.
Andra växer upp i ett samhälle där det står i den helige skrift att man kommer till himlen om man slår ihjäl de otrogna.
Jag ser det som att vi äntligen börjar komma bort från kyrkans beteende att hålla befolkningen under kontroll genom att hota med att man hamnar i helvetet och att de som lever efter egna idéer blir utstötta ur samhället. Kyrkan har bekämpat demokrati för att hålla sig relevant Det är en förening som har hjälp av staten att samla in medlemsavgiften och fortfarande har stora förmögenheter som de fått genom löften om ett liv efter detta.

Demokrati som idé fanns några hundra år före "Jesu födelse" och som sagt har kristendomen hållit tillbaka folkets makt.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
View attachment 498377Sverigebilden, ”Fortsatt jude-hat i Malmö ”

man kan ju hoppas att frontfiguren i bild är körd nu iaf. Vänsterslöddret!
Att döma av tex röstsiffror i Eurovisionen från tittare, så är det bara en liten klick skitstövlar som beter sig och syns jämfört med oss andra. Men de låter och märks och ställer till med så mycket sattyg. Vår import av MENA-folk har gjort det väldigt jobbigt för judar i Sverige (och för oss andra också i många avseenden).

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Man vet hur kört Sverige är, men samtidigt att det är en SD regering, när dansk polis går i första ledet.

Bevara Sverige Danskt
En vattenkanon och några tårgasgranater hade fixat det där på nolltid

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En lika enkel och bra lösning på ett mord som ett Quick/Sture Bergwall erkännande.
1715549021713.png
Och så åtminstone et mord är löst ! Eller blir det vållande til annans död ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu börjar det, Greta och övrigt patrask tillåts tälta vid SU. Blir så trött på allt runt detta, allt från medias medhårs strykande, att olika regler/måttstockar alltid gäller beroende på höger/vänster, att allt bygger på lögn, att det kommer se ut som skit i National stadsparken osv.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja men ge fan i MIN MOBILLADDARE!!!
Du kan vara lugn. Jag gissar systern dödades av någon i familjen vars heder skadats (familjens heder alltså). Lillebror tar på sig mordet för minst konsekvenser (straff) och motivet blir bråk om mobilladdare och det var inte meningen att storasyster skulle skadas (blir brottet kanske vållande till annans död).
För polisen är fallet lika löst som när Quick/Sture Bergvall erkänt ett mord. Enklast så.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...