Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Sverige eller rättare sagt Danmark idag !​

Danska gäng lockar svenska tonåringar med morduppdrag i Danmark. ”Sverige måste städa upp sin oreda”, har landets justitieminister rutit ifrån. Är det danska tillståndet helt och hållet ett svenskt problem eller handlar den hårda kritiken om ett “lillebrorskomplex”? I studion: Diamant Salihu, reporter på SVT, Amir Rostami, professor i kriminologi och Kristina Olsson, Sverigekorrespondent på danska Politiken. Programledare: Rebecca Randhawa.
Min kommnetar: Den sjunkande svenska kronan stöder exporten av svenska mordkonsulter !?!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sen fulvinklar SR en hel del. Om jag minns rätt innebar den tidigare policyn som nu ersätts att det flera gånger i veckan enbart erbjöds vegetariska alternativ, så frågan är om det kommer bli så stor skillnad för muslimer i praktiken. Det kommer ju fortfarande serveras nötkött ibland.

Det man försöker komma tillrätta med är att tidigare fick man slänga stora mängder mat eftersom eleverna inte tyckte om den. Tidigare var det även krav på att det skulle vara ekologiskt (till hög kostnad), vilket man nu går ifrån, men istället fokuserar mer på lokalproducerat. En annan förändring är att de som kräver specialkost av andra skäl nu behöver visa upp läkarintyg eller motsvarande.
Ändå positivt att även du gillar fläsktvång. Didn't see that one coming! 🐷😍
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ändå positivt att även du gillar fläsktvång. Didn't see that one coming! 🐷😍
Fläsktvång är väl att ta i, men jag tycker det är rimligt att barnen får äta normal mat istället för att ha en matsedel som ser ut som ett miljöpartistiskt valmanifest. Har även gått överstyr med alla anpassningar till specialmat när det inte finns rimliga skäl.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Förmodligen med ett leksaksdjur då Djurens rätt/ AFA befolkar alla svenska produktionsbolag.
Jag hittade precis en kandidat här annars. I storlek som en chihuahua, klimatsmart och går säkert att äta om det krisar.

1043A260-7DE1-4A0B-8E6F-3936B8883BE1.jpeg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fler svikna vallöften från Ebba och Jimpa…


Är det inte val snart så man får rösta bort patrasket…?
Ja, den såg jag inte komma faktiskt.
Eftersom uttalanden som dessa från Ebba inte gäller längre, vad är det som ändrats?
-"Vi sänker reduktionsplikten för att föräldrar ska ha råd att ta sina barn till förskola, skola och fritidsaktiviteter. Vi gör det för att alla ska ha råd att ta sig till sina arbeten eller hälsa på sina släktingar, även om man inte bor i glesbygd med långa avstånd. Vi gör det för att hela Sverige ska fungera."
Vill vi inte att hela Sverige ska fungera längre eller? 🤔
Om det är det som krävs för att vi ska slippa betala böter till EU... Det man främst gick till val på var väl priset vid pump, och det menar de ju att det ska kompenseras genom sänkt drivmedelsskatt. Om pumppriset uppnås via reduktionsplikt eller skatt skiter nog folk i, 17kr/L svider mindre i plånkan än 27kr/L. Så länge priset vid pump hålls nere så fortsätter landet att fungera, och om den minskade skatteintäkten genererar mindre förlust än böterna så känns det som en bra deal.

För övrigt är det jävligt tröttsamt att väst ska miljöbeskattas till döds samtidigt som resten av världen fullkomligt våldtar miljön. Kinesernas utsläpp av CO2 per capita är sisådär dubbelt så högt som vårt, och de är 1,4 miljarder mot våra futtiga 10 miljoner... INGET vi gör kan göra märkbar skillnad, inte ens om vi så slutade andas och minskade vår miljöpåverkan till noll över en natt. Kinas befolkningsökning är just nu ca ett Sverige om året, så inom ett år är vi med råge glömda och kompenserade för även om vi alla skulle göra den ultimata uppoffringen. Men visst, föredrar man rödgrön miljöpolitik så kan man ju för all del hålla andan tills man dör och göra planeten en tjänst om det nu betyder så mycket för en. Om inte annat så är det ju en röst mindre på S+MP, dvs en ren vinst.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fläsktvång är väl att ta i, men jag tycker det är rimligt att barnen får äta normal mat istället för att ha en matsedel som ser ut som ett miljöpartistiskt valmanifest. Har även gått överstyr med alla anpassningar till specialmat när det inte finns rimliga skäl.
Ja men det brukar ju vara, för många, viktigt att åtminstone muslimer får specialkost.
Jag trodde du hörde till den skaran.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om det är det som krävs för att vi ska slippa betala böter till EU... Det man främst gick till val på var väl priset vid pump, och det menar de ju att det ska kompenseras genom sänkt drivmedelsskatt. Om det uppnås via reduktionsplikt eller skatt skiter nog folk i, 17kr/L svider mindre i plånkan än 27kr/L. Så länge priset vid pump hålls nere så fortsätter landet att fungera, och om den minskade skatteintäkten genererar mindre förlust än böterna så känns det som en bra deal.

För övrigt är det jävligt tröttsamt att väst ska miljöbeskattas till döds samtidigt som resten av världen fullkomligt våldtar miljön. Kinesernas utsläpp av CO2 per capita är sisådär dubbelt så högt som vårt, och de är 1,4 miljarder mot våra futtiga 10 miljoner... INGET vi gör kan göra märkbar skillnad, inte ens om vi så slutade andas och minskade vår miljöpåverkan till noll över en natt. Kinas befolkningsökning är just nu ca ett Sverige om året, så inom ett år är vi med råge glömda och kompenserade för även om vi alla skulle göra den ultimata uppoffringen. Men visst, föredrar man rödgrön miljöpolitik så kan man ju för all del hålla andan tills man dör och göra planeten en tjänst om det nu betyder så mycket för en. Om inte annat så är det ju en röst mindre på S+MP, dvs en ren vinst.
Jag fick för mig att titta på CO2/capita...

Jag måste säga att grönlands procentuella ökning sedan 90-talet inte är illa pinkat. :hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag fick för mig att titta på CO2/capita...

Jag måste säga att grönlands procentuella ökning sedan 90-talet inte är illa pinkat. :hihi
Ser ut som att mina siffror är gamla, Kinas utsläpp per capita ligger nu på mer än dubbelt så mycket jämfört med oss. Ändå tror de rögröna att lilla Sverige ska rädda klimatet med skyhöga bränslepriser... I Kina rullar ca 400 miljoner fordon, i Sverige ca åtta. Och vet ni vad kineserna betalar för sitt drivmedel? Ca 10kr/L... Vår västerländska miljöpolitik är fan ren symbolik. "Jamen om vi föregår med gott exempel så kanske de andra hakar på", bevisligen inte era jävla stolpskott... :dummer Mentaliteten är väl snarare "så bra att väst minskat sina utsläpp, då kan vi öka våra! :banana " :huvet
 
Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja men det brukar ju vara, för många, viktigt att åtminstone muslimer får specialkost.
Jag trodde du hörde till den skaran.
Själv tror jag inte utan anser skolan bör vara helt fri från religiösa anpassningar. Frågan handlar inte om att man skall göra det svårt för just muslimer, utan att det inte är rimligt att anpassa maten till alla tänkbara gruppers behov hur långt som helst. Det finns ju som sagt ett vegetariskt alternativ till fläskkött i det här fallet.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ser ut som att mina siffror är gamla, Kinas utsläpp per capita ligger nu på mer än dubbelt så mycket jämfört med oss. Ändå tror de rögröna att lilla Sverige ska rädda klimatet med skyhöga bränslepriser... I Kina rullar ca 400 miljoner fordon, i Sverige ca åtta. Och vet ni vad kineserna betalar för sitt drivmedel? Ca 10kr/L... Vår västerländska miljöpolitik är fan ren symbolik.
Samma med plastsugrören eller skruvkorkar som är pissdåliga men som sitter fast.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Samma med plastsugrören eller skruvkorkar som är pissdåliga men som sitter fast.
Eller plastpåseskatten, helvete vad vi räddar miljön med den :crash Personligen källsorterar jag mina plastpåsar så jag undrar ju lite vem fan det är som går och samlar upp dem och sedan dumpar dem i världshaven efter det, för tydligen utgör de ett såpass stort problem där att jag måste straffbeskattas för dem...
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Samma med plastsugrören eller skruvkorkar som är pissdåliga men som sitter fast.
Varför har man ens de där plastkorkarna? För ett antal år sen hade ju mejeriförpackningarna en öppning som kunde stängas genom att vikas ihop. Funkade alldeles utmärkt och var fritt från plast.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför har man ens de där plastkorkarna? För ett antal år sen hade ju mejeriförpackningarna en öppning som kunde stängas genom att vikas ihop. Funkade alldeles utmärkt och var fritt från plast.
För att de var svåra att öppna.
Och vanliga skruvkorkar kan man ju inte ha för tänk om folk tappar bort dem!
Fast egentligen ska man väl slita loss den där jävla korken innan källsorteringen om man ska vara en bra träl.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag noterade en Boeing C-17A Globemaster III idag. Varför åker RAF skytteltrafik hit?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag noterade en Boeing C-17A Globemaster III idag. Varför åker RAF skytteltrafik hit?
Det är en hel del NATO-trafik över Sverige numera och Sverige kör sina spaningsplan vid NATOs gränser mot Ryssland. Skulle tro att det helt enkelt är en effekt av att vi nu är NATO-medlemmar. Dels har man kommit igång med samordningen, dels kan denna flygtrafik nu gå över Sverige istället för att ta omvägar. Sen finns det sannolikt en del materiel som skall flyttas runt också.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top