Jag känner mig helt trygg i min åsikt, önskar dig det samma.Ja. Fundera lite. Du och jag behöver inte invänta en dom, men staten måste. Det är extremt viktigt.
Jag känner mig helt trygg i min åsikt, önskar dig det samma.Ja. Fundera lite. Du och jag behöver inte invänta en dom, men staten måste. Det är extremt viktigt.
Ja. Fundera lite. Du och jag behöver inte invänta en dom, men staten måste. Det är extremt viktigt.
Ja men de är ju inte elit? Lärare som tar en elev i armen skall avskedas under förnedrande former. Centerpartistpedofiler finns det andra måttstockar för.Absolut det håller jag med om. Men exempelvis lärare blir avstängda från jobb oftast utan lön när de är misstänkta för något.
På grund av risk för tredje part, och de bör definitivt ha lön under tiden. Sen kan vi göra den återbetalningsskyldig vid fällande dom som ger yrkesförbud. Det vore definitivt vettigt.Absolut det håller jag med om. Men exempelvis lärare blir avstängda från jobb oftast utan lön när de är misstänkta för något.
Det är olika frågor.Ja men de är ju inte elit? Lärare som tar en elev i armen skall avskedas under förnedrande former. Centerpartistpedofiler finns det andra måttstockar för.
Det är självklart denna pedofil, (obs som fångats på film så detta är ingen misstanke, det är bara inte processat ännu...), ska ha 15 miljoner av skattebetalarna.
När man undrar varför Sverige är så jävla efterblivet, då är det bara att besöka detta forum eller Aftonbladets kommentarsfält så fattar man precis.
Jag håller inte med dig alls och tycker inte det nya ämnet, konspirationsteorin om mutor, varken passar ihop med ämnet i övrigt, eller känns särskilt seriöst.Det är olika frågor.
Lärare är i oförtjänt strykklass och både yrket och hela skolan är i gravt behov av renovering.
Politiket har tvärtom för mycket förmåner och för bred gräddfil. Nu har de ju kapat lite i pensionen men den är fortfarande väl generös. Utöver det så hade det varit väldigt klädsamt om de inte gick från politiken till ännu fetare lön inom finansvärlden när de väl slutat. Det är liksom rätt uppenbart att det handlar om mutor...
Inget av detta har med oskuldspresumtion att göra. Inte heller bevisläget spelar någon roll för den även om det såklart är bra att det för en gångs skull faktiskt verkar finnas bevis.
Vi kölhalar folk EFTER att de fått en rättegång där de haft möjlighet att försvara sig.
Annars blir det metoo häxbål av alltihop, vilket historien visar är en rätt kass väg.
Om någon åker förbi Torsång utanför Borlänge ikväll så kommer det brinna där också.
Jag tror du missförstår. Jag är inte ute efter att övertyga dig om någonting, det finns liksom inget incitament där. Särskilt som det är själva diskussionen jag gillar.Jag håller inte med dig alls och tycker inte det nya ämnet, konspirationsteorin om mutor, varken passar ihop med ämnet i övrigt, eller känns särskilt seriöst.
A-kasseanslutna Unionen medlemmar fick vänta sex månader på första utbetalning förra året läste jag. Pedofilen kan vänta, SD är på rätt sida av historien.
Jag är inte nödvändigtvis imponerad av Borg eller hur han och Reinfeldt skötte Sverige men nog är väl finansminister en betydligt mer kvalificerad roll än styrelseordförande?Jag tror du missförstår. Jag är inte ute efter att övertyga dig om någonting, det finns liksom inget incitament där. Särskilt som det är själva diskussionen jag gillar.
Sen kan jag iofs hålla med om att mutor är väl starkt formulerat. Men ta en till på Anders Borgs karriär. Verkar den kompetnsbaserad? Med reservation för att jag inte vet vad som hände efter att han gjorde propellern på den där festen.
Edit: Kanske ska kommentera din halmdocka också? Två fel gör inte ett rätt.
Imponerande ersättning för inte särskilt imponerande insats är suspekt. Särskilt om man går rakt från ministerpost till lobbyorganisation som Borg. Det är synnerligen osnyggt.Jag är inte nödvändigtvis imponerad av Borg eller hur han och Reinfeldt skötte Sverige men nog är väl finansminister en betydligt mer kvalificerad roll än styrelseordförande?
De styrelseordförande jag haft att göra med är inga särskilt imponerande profiler, tvärtom i många fall.
Om du inte vill sätta olika samhälleliga skeenden i relation till varandra utan istället vifta bort det som halmdockor så tycker jag det tyder på en enligt mig allt för teoretisetad världsbild. Du må ha teoretisk rätt i teorin om oskuld osv men du har lika moraliskt fel i att barnet som blir utsatt för ett sexuellt övergrepp skall bekosta avgångsvederlaget för denna pedofil, vars rättigheter som du märkligt nog väljer att idka tid och energi på att försvara.
Ger mig fan på att du är Centerpartist!Fick denna av en kompis, har inte kunnat verifiera om det stämmer men känner ju till flera av fallen så den förefaller korrekt.
Varför tar inte etablerad media i denna fråga?
View attachment 507606
Beskriv varför du gör den kopplingen i samband med en lista på sexbrott mot barn är du snäll. Ju tydligare du kan vara desto bättre.Ger mig fan på att du är Centerpartist!
Ironi Markus...det måste du lära dig...och det viktigaste att man inte ska inte ta sig själv på det största allvaret!Beskriv varför du gör den kopplingen i samband med en lista på sexbrott mot barn är du snäll. Ju tydligare du kan vara desto bättre.
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|