Tycker du att sjukvården i Sverige är oseriös, du kallas inte regelbundet till hälsokontroll utan DU ska själv ställa diagnosen sjuk och söka vård. DU ÄR INTE ENSAM !
Migrationverket tycker också att Regionerna i Sverige måste räknas till oseriösa företag !
View attachment 507824
från dn.se
View attachment 507825
eller är det Migrationsverket som är oseriöst ? Vad vet jag ?
Nu är det inte regionen eller ens regiondirektören som sätter lönerna på enskilda medarbetare. Så arbetsgivaren är inte oseriös i detta fall. Jag tror att Migrationsverket menar generellt. Då oftare mindre arbetsgivare.
I detta fall är det kvinnans närmaste chef som sätter lön inom vissa ramar och om denne har personalansvar. Det ska också förankras hos HR och fack.
Att höja lön under löpande år (period?) kräver normalt att tjänsten förändrats med större ansvar t ex eller att personen gått upp i tid från t ex 75% till 100%. Att höja lönen två gånger dessutom är… anmärkningsvärt.
Kvinnans närmaste chef känner henne, och känner för henne, betydligt mer än regiondirektören skulle jag tro.
Så om det är någon som justerat lönen lite väl välvilligt så är det någon på en lägre nivå än regiondirektören.
![IMG_1152.jpeg IMG_1152.jpeg](https://www.sporthoj.com/forum/data/attachments/445/445549-d34d4691f0ad8c78e530c3b60fa22280.jpg)