Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Därför att Media finansieras av politikerna i sverige. Man biter inte den hand som föder en.
Vet alla hundar !
Det är faktiskt värt att börja riva i frågan:
Varför trivs pedofiler och andra extremister så bra i våra uttalat liberala partier?

Jag menar, det parti jag råkar sympatisera med har ju fått granskas in absurdum för att bevisligen trivs allehanda rasister där. Rimligt att då gå igenom varför, men nu måste det väl vara Centerpartiets tur?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför trivs pedofiler och andra extremister så bra i våra uttalat liberala partier?

Jag menar, det parti jag råkar sympatisera med har ju fått granskas in absurdum för att bevisligen trivs allehanda rasister där. Rimligt att då gå igenom varför, men nu måste det väl vara Centerpartiets tur?
Det här väl varit lite genomgående röd tråd i väst med just liberaler och pedofiler det senaste årtiondet?

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Centerpartiet har en problematisk ideologisk mix.
De är väldigt marknadsliberala, på en nivå där de hade kunnat vara frihetliga (och mer stabila) men samtidigt väldigt socialt progressiva.

Det är en udda mix. Såhär med (delar av) facit i hand verkar det inte så lyckat, eftersom det bevisligen brister med det personliga ansvaret medan de (tagna) personliga friheterna flödar över...

Det inte bara bör granskas. Det måste genomlysas grundligt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Centerpartiet har en problematisk ideologisk mix.
De är väldigt marknadsliberala, på en nivå där de hade kunnat vara frihetliga (och mer stabila) men samtidigt väldigt socialt progressiva.

Det är en udda mix. Såhär med (delar av) facit i hand verkar det inte så lyckat, eftersom det bevisligen brister med det personliga ansvaret medan de (tagna) personliga friheterna flödar över...

Det inte bara bör granskas. Det måste genomlysas grundligt.
Jag kan för min egen förträfflighet tillföra att det var på ett tips från mig som Centerpartiet fick Ebtisam Aldebe debaclet att reda ut.

Tyvärr till ingen nytta då de valde en annan förmodad islamist till partiledare.

De är Sveriges förmodligen äckligaste parti och det är riktigt skönt att pastejslickaren Eskil Erlandsson åkte fast till slut, högst sannolikt skulle man inte vilja granska hans usb minnen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag kan för min egen förträfflighet tillföra att det var på ett tips från mig som Centerpartiet fick Ebtisam Aldebe debaclet att reda ut.

Tyvärr till ingen nytta då de valde en annan förmodad islamist till partiledare.

De är Sveriges förmodligen äckligaste parti och det är riktigt skönt att pastejslickaren Eskil Erlandsson åkte fast till slut, högst sannolikt skulle man inte vilja granska hans usb minnen.
Jaså det var hon som inte trodde på hustrumisshandel för han kom från en god familj.
Hustrun från en lägre rankad familj !

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Ja då skulle man ju kunna drömma om att Polisen tar en titt på innehållet i hans datorer, mobiler osv men dom är väl fullt sysselsatta med att avväpna lantbrukare och liknande folk från deras kanoner i 10-tonsklassen som finns sedan förr på deras marker, rester från nedlagda försvarsanläggningar. Lättare arbete än komma in i elektronik och något som kan ge många poliser och jurister sysselsättning.
Och det är precis vad dom sysslar med Utredarna ! Vapen som inte är något problem ! :huvet

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tycker du att sjukvården i Sverige är oseriös, du kallas inte regelbundet till hälsokontroll utan DU ska själv ställa diagnosen sjuk och söka vård. DU ÄR INTE ENSAM !
Migrationverket tycker också att Regionerna i Sverige måste räknas till oseriösa företag !
1734445289788.png
från dn.se
1734445374268.png
eller är det Migrationsverket som är oseriöst ? Vad vet jag ?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tycker du att sjukvården i Sverige är oseriös, du kallas inte regelbundet till hälsokontroll utan DU ska själv ställa diagnosen sjuk och söka vård. DU ÄR INTE ENSAM !
Migrationverket tycker också att Regionerna i Sverige måste räknas till oseriösa företag !
View attachment 507824
från dn.se
View attachment 507825
Vi kan ju inte ha arbetande invandrare! Då behöver de ju inte leva på bidrag och kan få för sig att rösta på fel partier! :foliehatt:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Vi kan ju inte ha arbetande invandrare! Då behöver de ju inte leva på bidrag och kan få för sig att rösta på fel partier! :foliehatt:
Själv misstänker jag brist på baksheesh var orsaken till utvisningsbeslutet.
Baksheesh är ju en naturlig del i multikulturella sverige, om inte, baksheesh kommer bli !
Allt annat är ju rasism !

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
1734452395682.png
Ja det är en väldigt dålig ide för de som drabbas kan ju vara invandrare med annan drogkultur.
Racism, helt enkelt !

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
View attachment 507824
från dn.se
View attachment 507825
Nu är det inte regionen eller ens regiondirektören som sätter lönerna på enskilda medarbetare. Så arbetsgivaren är inte oseriös i detta fall. Jag tror att Migrationsverket menar generellt. Då oftare mindre arbetsgivare.
I detta fall är det kvinnans närmaste chef som sätter lön inom vissa ramar och om denne har personalansvar. Det ska också förankras hos HR och fack.
Att höja lön under löpande år (period?) kräver normalt att tjänsten förändrats med större ansvar t ex eller att personen gått upp i tid från t ex 75% till 100%. Att höja lönen två gånger dessutom är… anmärkningsvärt.

Kvinnans närmaste chef känner henne, och känner för henne, betydligt mer än regiondirektören skulle jag tro.
Så om det är någon som justerat lönen lite väl välvilligt så är det någon på en lägre nivå än regiondirektören.

IMG_1152.jpeg

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...