Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jaaaa!!
Den Socialdemokratiska drömmen!
Betala så in i helvete med skatt, så folk blir beroende av statliga bidrag för att betala resten av skatten.
Så slut i huvudet och folk nickar glatt.
Yes, precis, exakt, på pricken osv.
Vidrigt beteende är vad det är. Det är så man håvar in röster, ju fler undersåtar som är i beroendeställning ju bättre.

1,3 kr litern. De borde skämmas. Står dom och klappar sig för bröstet för det här, för 1,3 kronor? Vilket jävla hån.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Yes, precis, exakt, på pricken osv.
Vidrigt beteende är vad det är. Det är så man håvar in röster, ju fler undersåtar som är i beroendeställning ju bättre.

1,3 kr litern. De borde skämmas. Står dom och klappar sig för bröstet för det här, för 1,3 kronor? Vilket jävla hån.
Här har man ett pristak.
Så till en början fick handlaren stå för mellanskillnaden. Nu distributören.
Grannländernas folk och fä far ju därtill hit och tankar. Hej hå.. blev ju inte så bra..

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Häng inte upp dig på det nu. Alla ville väl ha lägre bränslepriser?

Och när blev 36% en majoritet? :va

Och jag kan absolut tänka mig att alla utom regeringen säger att det är dåligt buhuu, men det förtar inte att "alla" nyss ville att skatten på bränsle skulle sänkas.
Tredje gången gillt: Vilka är ”de flesta bedömarna”?

De flesta vill ha lägre bränslepriser. De flesta vill ha betydligt mer än 1,30kr i ”rabatt”.

36% är inte en majoritet. Ingen som påstått det heller.

Det sista stycket är inget annat än politruksnack. En alternativ förklaring kan snarare vara att många tycker att förslaget inte räcker. Du är undantaget. Med ditt resonemang hade regeringen kunnat sänka priset med ett öre per kubikmeter och folk borde ändå vara glada för något.

Att ta mycket och ge lite är höjden av sosseri. De har tagit 5-10kr/liter i så många år och nu när det kniper så får man tillbaka 1,30 under en tillfällig period. Hade det inte varit valår hade det sannolikt varit ännu lägre.

Det här handlar inte bara om fattiga hushåll utan om Sveriges konkurrenskraft. Arbetar man i privat sektor och skapar värde för medmänniskor så förstår man det. Får man sin försörjning betald av andras skatt så vill man naturligtvis ha in ännu mera skatt. För ens egna vinning, på andras bekostnad.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Men alltså, men Mikael Damberg säger ju att det är ett "...kraftfullt åtgärdspaket...". Han är ju högsta hönset, han borde veta.
Tänk så snälla de är och vad mycket de bryr sig om oss när de tar till sådana beskrivningar över allmosorna. Stort tack, allt blir mycket bättre nu. *handhjärta*

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Och där kom sänkningen av drivmedelsskatten samt lite annat som är åt rätt håll enligt de flesta bedömare.
Skamligt liten skattesänkning.
Fortfarande billigare i tex Finland.
Sverige vinner alltid i too little too late.
Diesel kostade igår 2,29 i Helsingfors.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Skamligt liten skattesänkning.
Fortfarande billigare i tex Finland.
Sverige vinner alltid i too little too late.
Diesel kostade igår 2,29 i Helsingfors.

För lite och för sent, var det inte det jag skrev tidigare? ;)

Personligen kan jag tycka att detta enbart är populism, men ”bröd och skådespel” är det som väljarna vill ha.

De två beslut jag personligen vill se är:

1. Medlemskap i NATO
2. Principbeslut återetablering 4 st kärnkraftsreaktorer.

Höga energipriser drar upp även priset på skogsråvara och kanske biodiesel och konstgödsel vore bättre att satsa på än att bara göra toapapper?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För lite och för sent, var det inte det jag skrev tidigare? ;)

Personligen kan jag tycka att detta enbart är populism, men ”bröd och skådespel” är det som väljarna vill ha.

1. Medlemskap i NATO

Höga energipriser drar upp även priset på skogsråvara och kanske biodiesel och konstgödsel vore bättre att satsa på än att bara göra toapapper?
Jo det var det du skrev men om jag hade sett att det var du som skrev det hade jag ALDRIG skrivit det samma, ens på ENGELSKA!!!!!!!!111

Det blir så fjuttigt, efter nyår höll man på att köra i diket när dieseln kostade >20. Nu är det nästan 30, sossarna glider in och ger tillbaka oss 1,5kr.

Som sagt, dieseln kostar en tia eller så, allt annat är Magdalena-priser. Fixa det bara, någon gång måste det finnas pengar också till svenskar. Det kan inte vara så att det bara ska regna manna över Järvafältet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

1. Medlemskap i NATO

Jag röstar på ditt parti!

Ett överskott på billig, ren energi (som vi sedan kan sälja till dom som tidigare köpte Putin-gas) skulle underlätta på så många plan.

Jag skulle vilja lägga till kraftig utbyggnad av järnväg med dubbelspår överallt.
Inte någon jävla höghastighetslinje för miljömuppar med laptops som ska pendla stockholm göteborg och avskriva restiden som arbetstid, utan riktig jävla transportjärnväg.

Då kan vi frakta gods elektriskt på järnväg, och lasta om till elektriska lastbilar för utkörning, vi kan åka elbil och vi kan värma våra hus elektriskt.
(dessutom kan tyskarna lägga om från gasuppvärmning till eluppvärmning när vi kan sälja kärnkraft till dom)
Vi kan dessutom ha ren och elintensiv produktion i landet, vilket skapar jobb och välfärd, och sedan frakta det vi tillverkar med ren och miljövänlig järnväg)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag röstar på ditt parti!

Ett överskott på billig, ren energi (som vi sedan kan sälja till dom som tidigare köpte Putin-gas) skulle underlätta på så många plan.

Jag skulle vilja lägga till kraftig utbyggnad av järnväg med dubbelspår överallt.
Inte någon jävla höghastighetslinje för miljömuppar med laptops som ska pendla stockholm göteborg och avskriva restiden som arbetstid, utan riktig jävla transportjärnväg.

Då kan vi frakta gods elektriskt på järnväg, och lasta om till elektriska lastbilar för utkörning, vi kan åka elbil och vi kan värma våra hus elektriskt.
(dessutom kan tyskarna lägga om från gasuppvärmning till eluppvärmning när vi kan sälja kärnkraft till dom)
Vi kan dessutom ha ren och elintensiv produktion i landet, vilket skapar jobb och välfärd, och sedan frakta det vi tillverkar med ren och miljövänlig järnväg)

9f1cca8e77847ae54bd4a94055f5ad80.jpg

Det känns såååå länge sedan - på så många plan.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
När vi bilägare väl får den där tusenlappen så kommer en majoritet säkert använda den för att tanka bilen, vilket innebär att 600 kronor åker rakt in i statskassan igen...

-----

Medlemskap i Nato samt bevara kärnkraften, två av två rätt igen för Medborgerlig Samling.
Och ingen kappvändning heller, utan haft båda ståndpunkter sedan starten ~2014.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Rimlig motion, verkligen. Vem fan får ens för sig att det är rimligt att pådyvla andra denna skit? Sjuka människor det där.

• Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att se över möjligheten att använda verktyg som t.ex. reducerat barnbidrag och rätten till maxtaxa vid barnomsorg i syfte att uppnå att fler föräldrar låter vaccinera sina barn, och detta tillkännager riksdagen för regeringen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så här uttrycker sig regimen mot oppositionen. Inte i Ryssland alltså, i Sverige.

Socialdemokraterna har tappat all anständighet, de har ingen legitimitet överhuvudtaget, så här uttrycker man sig inte som minister.

Att någon tänkande individ kan rösta på detta parti är ofattbart, av så många anledningar, var av Annika Strandhäll är en.
cf69395fb1bf89d1ba621c7f4a552f17.jpg

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Hur mycket mer pengar håvar staten in på de ökade energipriserna (drivmedel och el) jämte hur mycket som skickas tillbaka genom "bidrag" ?

Skatterna på ovan nämnda varor baseras procentuellt på priset.

Sänk skatterna istället för att ge "bidrag" men tydligen är det mycket svårare än att höja skatterna.

Älskar hur MSM jiddrar om hur mycket det skulle kosta staten att sänka drivmedelspriset med X kronor med dagens priser.
Som om att denna nivå är den normala att utgå ifrån.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA