Ok, lite som varenda restaurang och bar i landet?Från Rawa Majid?
Ok, lite som varenda restaurang och bar i landet?Från Rawa Majid?
Ja kanske, och frisör, och så vidare.Ok, lite som varenda restaurang och bar i landet?
Det bjöds på gröna tårtor med bussmotiv och högtidliga tal på engelska högst upp i stadshuset, när avtalet skrevs på för Luleå kommuns elbussprojekt i slutet av juni 2017.
Kommunen var snudd på pionjärer. Avtalet var politiskt drivet och sågs som ett viktigt steg mot Luleås dåvarande mål att år 2020 ha en bussflotta som till 75 procent skulle drivas av förnyelsebara drivmedel.
– Vi är väldigt glada över avtalet med elbussarna. Det är ett viktigt steg mot Luleås hållbara utveckling, sade Lenita Ericson (S), dåvarande ordförande i stadsbyggnadsnämnden.
En beräkning visar att elbussarna utgjorde sju procent av bussparken, rullade fem procent av den totala sträckan men stod för drygt 50 procent av alla bussbyten.
Nej, vi skall inte tacka någon, vilket jag antydde i mitt första stycke.Menar du att vi ska tacka våra politiker för det där?
Läste du sista stycket?
Läste du artikeln?Fler godhetsknarkare som bränner andras pengar.
Elbussarna i Luleå hamnade i garaget – kostade 57 miljoner
Från första dagen har Luleås elbussar haft problem. Drygt sex år efter premiärturen är de tagna ur trafik och står parkerade i Luleå lokaltrafiks depå,...www.nsd.se
Det där med att först prova ny teknik i liten skala är sällan aktuellt när politiker leker företag med andras pengar och särskilt inte när det ger godhetspoäng.
Läste du artikeln?
Problemet var att bolaget bakom slog igen och man sitter fast i ett dåligt avtal. Handlar inte ett dugg om godhet utan om att hitta lösningar som fungerar och då måste man ju prova ut dem. Sedan kan man önska sig större beställarkompetens hos bolagen, det gäller förstås även SJ osv.
Nej, vi skall inte tacka någon, vilket jag antydde i mitt första stycke.
Min poäng var att det ofta låter i debatten som att vi plötsligt har fått väldigt mycket dyrare el. Vilket då inte stämmer med verkligheten. Att vi enstaka dygn kan ha höga priser pga elbörsen är en annan sak.
Det går ju inte ersätta baskraft med en så variabel källa som vindkraft. Vilket tyskarna upptäckte när det var stiltje i hela landet i en vecka.Hur stor effekt dödades iom att reaktorerna i Ringhals mördades?
Har det byggts vindkraft med motsvarande effekt i elområde 4?
Frågan är mera "hade MP en effektplan som ersatte effektförlusten med hjälp av vindkraft", att vind/solkraft är opålitligt vet ju varenda människa förutom miljöfundamentalister.Det går ju inte ersätta baskraft med en så variabel källa som vindkraft. Vilket tyskarna upptäckte när det var stiltje i hela landet i en vecka.
Hur många skatter och avgifter har tillkommit? Det skall så klart med i kalkylen, pöjkar är som bekant inte så bra på att räkna så ta det långsamt så "alla" hänger med.Så vad är snittpriset på elen idag respektive vad var priset 1998 innan nedläggningen av kärnkraft började?
Jag kan inflationsjustera själv bara jag får priserna.
Alternativt kan jag tänka mig priser från före 2015.
Ändå komiskt att det land som i modern tid haft de finaste ingenjörerna inte kunde listat ut det själva.Det går ju inte ersätta baskraft med en så variabel källa som vindkraft. Vilket tyskarna upptäckte när det var stiltje i hela landet i en vecka.
På grund av tillgängligheten (noga räknat den låga tillgängligheten av effketen) för Vindkraft fodra ungefär dubbla Vindkrafteffekten för det ska bli lika mycket energi under ett år som mer "Gammeldagsw pålitliga" kol, olja, gas och kärnkraftverk,Hur stor effekt dödades iom att reaktorerna i Ringhals mördades?
Har det byggts vindkraft med motsvarande effekt i elområde 4?
På grund av tillgängligheten (noga räknat den låga tillgängligheten av effketen) för Vindkraft fodra ungefär dubbla Vindkrafteffekten för det ska bli lika mycket energi under ett år som mer "Gammeldagsw pålitliga" kol, olja, gas och kärnkraftverk,
Så för att under ett år leverera lika mycket el som Ringhals behövs minst dubbla effekten av Vindkraft.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|