Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bingo Rimer och Katarina Zytomierska klär upp sina småbarn till horor för att gå på fest.

Dom har alltså två söner, som dom klär ut till tjejer i horutstyrsel för att dom ska gå på fest med tema "Pimp's and hoes"
Det var inte att tänka på att skaffa barnvakt istället?

FdA7W2dXoAAjN0t

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Inte nog med att vi visst har EU's 4:e högsta arbetslöshet.
Enligt Magdalena är det bra att så många söker sig till arbetsmarknaden...
Vi ligger 2:a i Världen (bland länder som låtsas inte vara i krig) när det gäller sprängningar !
Exempel:
1663706500570.png

Citat:

Sweden and the revolt against the evasive elites​

Across the Western world people are rising up against their dishonest rulers.
Slut citat
från

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Runt 26 000 hem, lokaler och företag i och omkring Jönköping och Huskvarna blev idag strömlösa runt 9-tiden.

Själv fick jag ta en ofrivillig rast inne på en byggarbetsplats då jag kunde ta mig in där, men när jag några minuter senare skulle ut så hade strömmen gått och de elektriska grindarna fungerade såklart inte :huvet

Cirka 30-40 minuter senare så var strömmen tillbaka.

Spännande tider, runt 15 grader och sol, och redan verkar vår elförsörjning svaja...

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Runt 26 000 hem, lokaler och företag i och omkring Jönköping och Huskvarna blev idag strömlösa runt 9-tiden.

Själv fick jag ta en ofrivillig rast inne på en byggarbetsplats då jag kunde ta mig in där, men när jag några minuter senare skulle ut så hade strömmen gått och de elektriska grindarna fungerade såklart inte :huvet

Cirka 30-40 minuter senare så var strömmen tillbaka.

Spännande tider, runt 15 grader och sol, och redan verkar vår elförsörjning svaja...
Posta gärna om du har någon länk till vad det berodde på.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vi har inte ens hunnit få en ny regering och redan har riskdagen löst energikrisen och partierna är överens. Lösningen är att Sverige ska minska elförbrukningen med 5%. Så genialt! Tänk att ingen kommit på det tidigare. :cpparty

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi har inte ens hunnit få en ny regering och redan har riskdagen löst energikrisen och partierna är överens. Lösningen är att Sverige ska minska elförbrukningen med 5%. Så genialt! Tänk att ingen kommit på det tidigare. :cpparty

Övriga Europa har pratat energibesparing länge, men ingen ville göra det i Sverige innan valet.

Men 5% är ju inte svårt att spara, det kan vi alla göra lätt.

Det första steget jag vill se är nersläckning av reklamskyltar och fasadbelysningar.
Nästa steg är nerstängning av utländska serverhallar som inte betalar för sig

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
5% på en villa är väl en grad lägre temperatur inomhus ungefär.

Det beror nog på utetemperaturen.
Om det är 0 grader ute och man sänker från 20 till 19 borde det bli 5% om man försummar alla övrig energiförbrukare.
Men i praktiken måste du även låta bli att laga mat 3 gånger i månaden. Duscha 5% snabbare, släck TVn och lyset en halvtimme tidigare varje kväll.
Kör tvättmaskinen på 55 istället för 60 grader.
Kör 5% mindre med elbilen.

Och du kan inte välja ett av dessa alternativ utan du måste verkställa samtliga.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och du kan inte välja ett av dessa alternativ utan du måste verkställa samtliga.

Eller gå all in på en av dom, tex aldrig slå på TV'n...
För att sluta duscha helt och sluta tvätta kläderna kan leda till andra effekter, till exempel behöver du inte köra bil alls längre för du är inte välkommen någonstans osv...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Övriga Europa har pratat energibesparing länge, men ingen ville göra det i Sverige innan valet.

Men 5% är ju inte svårt att spara, det kan vi alla göra lätt.

Det första steget jag vill se är nersläckning av reklamskyltar och fasadbelysningar.
Nästa steg är nerstängning av utländska serverhallar som inte betalar för sig
Stänga ner 5G. Drar mycket mer än 4G/3G.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det beror nog på utetemperaturen.
Om det är 0 grader ute och man sänker från 20 till 19 borde det bli 5% om man försummar alla övrig energiförbrukare.
Men i praktiken måste du även låta bli att laga mat 3 gånger i månaden. Duscha 5% snabbare, släck TVn och lyset en halvtimme tidigare varje kväll.
Kör tvättmaskinen på 55 istället för 60 grader.
Kör 5% mindre med elbilen.

Visst beror det på utetempen, men jag tänker mig ett ungefärligt snitt över året.
När det gäller övriga förbrukare kan man välja när man ska använda dem för att ta bort förbrukningstopparna, diska och ladda bilen på natten exempelvis. Man kan köra lika mycket med bilen, men dra ner på hastighetsöverträdelsen så förbrukningen minskar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Visst beror det på utetempen, men jag tänker mig ett ungefärligt snitt över året.
När det gäller övriga förbrukare kan man välja när man ska använda dem för att ta bort förbrukningstopparna, diska och ladda bilen på natten exempelvis. Man kan köra lika mycket med bilen, men dra ner på hastighetsöverträdelsen så förbrukningen minskar.

Och den genomsnittliga temperaturen hos mig är nog ganska nära den där nollan så åtminstone på mina breddgrader stämmer kalkylen fortfarande.

I örsundsbro är väl årsmedeltemperaturen runt 7-8 grader så med 20 grader i bostaden har du en temperaturskillnad på 12-13 grader i genomsnitt så för dig blir gör ju 1 grad skillnad procentuellt sett kanske en reducering med 7-8 % av värmekostnaden och då behöver du ju förstås inte spara lika mycket på övrig elkonsumtion som mig.

Jag sparar och andra sidan gissningsvis 5-6000 kWh om jag åker på semester 2 månader under vintern, eller kanske 30% av hela min elförbrukning. :yoparty

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det var ju någon på twitter som föreslog att man skulle stänga av poolvärmen och spabadet och åka ner och bo i lägenheten i Marbella över vintern...

Om vi alla gör det måste vi ju spara massor?

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Vilka jävla idioter ?
Radioprogrammet "tankesmedjan" på SR P3 åsikt var att det minsann var fräckt gjort och häftigt att klä ut pojkarna till horor så pass bra att tjejen i programmet tyckte att pojkarna var söta,
och att deras ursäkt var väldigt tam och mesig.
Det vore bättre om dem sagt: skit i hur vi har våra fester så skiter vi i hur ni har era urtråkiga jävla pk-fester hahaha.....
Personer som vi numera är tvingade till att avlöna, tvi.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Radioprogrammet "tankesmedjan" på SR P3 åsikt var att det minsann var fräckt gjort och häftigt att klä ut pojkarna till horor så pass bra att tjejen i programmet tyckte att pojkarna var söta,
Det vore bättre om dem sagt: skit i hur vi har våra fester så skiter vi i hur ni har era urtråkiga jävla pk-fester hahaha.....
Det sista är inget nytt tyvärr

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Om några år när bilderna förekommer i någon pedofilutredningen så kommer det antagligen inte nämnas utanför polishuset men man önskar att det kom ut i media och att dessa personer fick bli intervjuade angående vad de sagt.
Skulle dom då bli lika utfrysta som Paolo Roberto? Jag skulle inte tro det.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC