Sverige idag..

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Varför strunta i om de utsatts för brott?
Man kanske söker på ett annat sätt än med skallgång?
”Polisens arbete i ärendet fortsätter dock i annan form, och man är ännu intresserad av iakttagelser som kan vara kopplade till försvinnandet”

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200

Så många svenskar stöder Trump​

Publicerad 31 oktober 2024 kl 13.59
INRIKES. Om svenska väljare fick rösta i USA:s presidentval skulle 79 procent välja Kamala Harris – och endast 12 procent på Trump, rapporterar SVT Nyheter.

Enligt den nya undersökningen från Indikator Opinion är det ett parti som sticker ut. Bland Sverigedemokraternas väljare uppger 43 procent att de skulle rösta på Donald Trump och 40 procent att de skulle rösta på Kamala Harris.
I övrigt dominerar stödet för Kamala Harris totalt bland de svenska väljarna. Bland Centerpartiets väljare är stödet till den amerikanska vänsterkandidaten på 100 procent, enligt mätningen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Så många svenskar stöder Trump​

Publicerad 31 oktober 2024 kl 13.59
INRIKES. Om svenska väljare fick rösta i USA:s presidentval skulle 79 procent välja Kamala Harris – och endast 12 procent på Trump, rapporterar SVT Nyheter.

Enligt den nya undersökningen från Indikator Opinion är det ett parti som sticker ut. Bland Sverigedemokraternas väljare uppger 43 procent att de skulle rösta på Donald Trump och 40 procent att de skulle rösta på Kamala Harris.
I övrigt dominerar stödet för Kamala Harris totalt bland de svenska väljarna. Bland Centerpartiets väljare är stödet till den amerikanska vänsterkandidaten på 100 procent, enligt mätningen.
Det är deprimernade att så många skulle rösta på en auktoritär person som Harris.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är deprimernade att så många skulle rösta på en auktoritär person som Harris.
Mitt största problem med Trump är Ukraina.
Såg att Polens Dominik Tarcynski rekommenderar amerikaner med polskt ursprung att rösta på Trump. Jag förstår och delar resonemangen men tycker ändå de borde vara lite på sin vakt gällande Rysslands utsikter att få mark av Ukraina om Trump vinner.
Eller är det jag som är lättlurad och har köpt för billiga MSM lögner?

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Att dumma, curlade, indoktrinerade, msm trogna svenskar skulle stödja harris är inte konstigt....🙄.

Min egen lilla tanke om förestående val....
Harris ÄR galen, Trump möjligen- så ur askan i elden väljer jag Trump till 100%.
Så nu vet ni det😜.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det enda jag tror att man med hyfsat stor säkerhet kan säga är att de som stödjer Trump i såväl Sverige som USA följer andra medier än de som stödjer Harris.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
För US utrikespolitik och samarbete med andra länder så tror jag mer på Harris, Trump är lite för vinglig med en övertro på sig själv.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mitt största problem med Trump är Ukraina.
Såg att Polens Dominik Tarcynski rekommenderar amerikaner med polskt ursprung att rösta på Trump. Jag förstår och delar resonemangen men tycker ändå de borde vara lite på sin vakt gällande Rysslands utsikter att få mark av Ukraina om Trump vinner.
Eller är det jag som är lättlurad och har köpt för billiga MSM lögner?
Rent politiskt tycker jag nog att det vore bra om Europa inte lät USA stå för försvaret. Vi borde aldrig ha rustat ner förvaret. Vi kan inte lita på att usa kommer finnas där, särskilt som det hänger på en enda person. Trump är inte ensam i att vara trött på att usa betalar för hela världens försvar.
Och sedan tycker jag också att det är bra om krig håller sig begränsade till den kontinent de startar på.

Men visst kan det kännas lite oävet att behöva leva med två årtionden av dåliga beslut med bara 4-6 års förvarning.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rent politiskt tycker jag nog att det vore bra om Europa inte lät USA stå för försvaret. Vi borde aldrig ha rustat ner förvaret. Vi kan inte lita på att usa kommer finnas där, särskilt som det hänger på en enda person. Trump är inte ensam i att vara trött på att usa betalar för hela världens försvar.
Och sedan tycker jag också att det är bra om krig håller sig begränsade till den kontinent de startar på.

Men visst kan det kännas lite oävet att behöva leva med två årtionden av dåliga beslut med bara 4-6 års förvarning.
Ja du har rätt och i teorin stämmer allt du skriver men i praktiken är det inte bra om Ukraina får ge upp för mycket, inte för Sverige i alla fall, kanske för Ukraina kortsiktigt dock.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...