Sverige idag..

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Kanske beror det på Eniro.se att det är kvar ? Jag söker på Imam Sadiq center på Eniro
och då ändras vad jag sökt på och jag får följande svar !

Strunta i Eniro, det finns nog folk här i världen som kan lista ut var deras postlåda bor…

Dear Israelian embassy, I have heard this particular school needs new telephones and pagers. Please show mercy and give them some for free, preferably the ”Mossad version”.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Kan rekommendera P3 Dystopia och avsnittet om sociala medier också.
Lyssnat och det kan rekommenderas! :tummenupp

Internetkrigare som bara vill bråka, andra vill tillhöra flocken. Först är de flesta emot låsningsfria bromsar men sedan är de flesta för. Nu ser vi samma med automatväxlade motorcyklar :tungan

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Lyssnat och det kan rekommenderas! :tummenupp

Internetkrigare som bara vill bråka, andra vill tillhöra flocken. Först är de flesta emot låsningsfria bromsar men sedan är de flesta för. Nu ser vi samma med automatväxlade motorcyklar :tungan
Jupp.

Kan konstatera att det är viktigt med samhörighet och i viss mån en gemensam fiende oavsett ämne.

Att få sina åsikter bekräftade är inte det heller att ringakta.

Jag är glad att jag inte finns på andra plattformar än sporthoj. Tror inte att mina mentala hälsa skulle hantera det. En period hade jag instagram men en smygande och accelererande FOMO gjorde att jag avbröt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här måste ju vara jättebra? Muharram kommer tvingas bort, Centern kommer över till Tidö.

1000039317.jpg

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Onekligen ett intressant läge där båda ytterkantspartier tidigt deklarerar sina krav om att sitta med i nästa regering...

Det ena partiet backat av Sveriges nya arbetarklass som ledsnat på trappuppgångssprängningar, bensinpriser, woke och allmän förblattning av samhället. Det andra partiet backat av det nya Sveriges arbetarklass, alltså icke-svenska icke-arbetare som gärna vill ha lön som att de arbetar och som skiter fullständigt i både bensinpriser och svenska traditioner. Och båda utfrysta från förhandlingar och samarbete av minst en motståndare...

Det känns som att vågen balanserar på ett bondeförbund som tappat all kontakt med bönder och lantbrukare och numera leds av en misshandelsdömd turk. Måtte dess medlemmar ta sina förnuft till fånga...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Lyssnar på p1 nu och dom diskuterar Rinkebysvenska. Det är tydligen inte en brytning utan en dialekt.

Så när tillräckligt många inte klarar språket så blir det alltså en dialekt.

När man åker närmare finska gränsen så träffar man många halvfinnar som bryter på finska. Jag har under hela mitt liv aldrig hört någon kalla det för en dialekt.

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Lyssnar på p1 nu och dom diskuterar Rinkebysvenska. Det är tydligen inte en brytning utan en dialekt.

När man åker närmare finska gränsen så träffar man många halvfinnar som bryter på finska. Jag har under hela mitt liv hört någon kalla det för en dialekt.
Du glömde ordet "aldrig" i sista meningen!

Rinkeby"språket" är ju blattiska!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag gör sånt jämnt, min dialekt är sån.
Aha, jag saknar nog en sån där emoji när norrlänningar skriver på inandning. ;)
Tur att de flesta här på forumet kan förstå och lägga till ord. Jag brukar korrekturläsa mina inlägg och så fort jag tryckt på skicka så ser man ju ett eller flera fel som måste rättas till. Man tänker fortare än man skriver och då missar man nåt av bara farten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

När man åker närmare finska gränsen så träffar man många halvfinnar som bryter på finska. Jag har under hela mitt liv aldrig hört någon kalla det för en dialekt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Meänkieli ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Förklara det här för mig, någon, snälla.
Det här jävla skiten har SVT sänt i åtminstone 6-7 år nu, vartenda program har den där äckliga orten-snacket som dessutom är spelat och överdrivet

Varför?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Förklara det här för mig, någon, snälla.
Det här jävla skiten har SVT sänt i åtminstone 6-7 år nu, vartenda program har den där äckliga orten-snacket som dessutom är spelat och överdrivet

Varför?

Skönt att inte bara jag reagerat på det bristfälliga och kanske rent usla bruket av språket.

Sitt ner och SKÄMS!

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Ja men en man som inte kan ta en käftsmäll utan att gå till polisen är å andra sidan inte en man.
Det kan man såklart tycka. Extra bra hade det ju då varit om mannen även har rätt att freda sig, vilket vi alla vet inte är fallet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skönt att inte bara jag reagerat på det bristfälliga och kanske rent usla bruket av språket.

Sitt ner och SKÄMS!
De har ju dessutom gjort en grej av det, det är inte bara en migrant som pratar dåligt utan det är en poäng här, som i alla fall jag inte förstår

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En äldre släkting till mig slutade se lokalnyheterna när dom kvoterade in en som pratade obegripligt.

En person som hela sitt liv har suttit bänkad, först vid radion, sedan vid TV för riksnyheter och slutligen när TV2 startar, lokalnyheter också, trots åldersnedsatt hörsel och begynnande demens vill följa nyheterna men SVT gör det omöjligt.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

Något är fel rent ut sagt helt jävla uppåt väggarna

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...