Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Antagligen exakt samma som för AK5?
Kan jämföras med sommaruppehållet 1965, jag blir inkallad till plutonchefen, som jag minns sergeant Aronsson.
Plutonchefen: Har R skjutbana hemma och vill öva under sommaren ?
R. Ja det har jag
Plutonchefen: Då kan R hämta ut 200 ptr och ta med kpisten hem och öva.
Så jag hade kpisten och 200 ptr med i den gröna bagen hem.

Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Förvisso är det så men västen anses som ett trygghetsverktyg "säkerhet" och sitter oftast väldigt löst och fladdrar, tischan brukar vara tajtare. Hjälm på lekplatser är ju också "huvudlöst", lätt att fastna. På dagiscyklar så är det väl knappast nödvändigt ändå. Ungar ska lära sig att det gör ont om man gör konstiga

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
gp.se idag

Flyger enligt tidtabell i Västsverige​

Men på tisdagsmorgonen meddelade man att planerna ändrats, och att de fyra F-35-planen stannar på norsk mark.

”Detta på grund av väderförhållanden runt deras hemmabas. Det innebär också att vi inte flyger alls i Norge idag”
, skriver Skaraborgs flygflottilj på Facebook.

– Däremot flyger vi enligt tidtabell i Sverige helt och hållet, säger Lena Bogren, kommunikationschef för F7.

1733829709333.png

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
gp.se idag

Flyger enligt tidtabell i Västsverige​

Men på tisdagsmorgonen meddelade man att planerna ändrats, och att de fyra F-35-planen stannar på norsk mark.

”Detta på grund av väderförhållanden runt deras hemmabas. Det innebär också att vi inte flyger alls i Norge idag”
, skriver Skaraborgs flygflottilj på Facebook.

– Däremot flyger vi enligt tidtabell i Sverige helt och hållet, säger Lena Bogren, kommunikationschef för F7.

View attachment 507506
De har ändrat sig nu och ställer in även i Sverige pga. vädret. Förståeligt. Molnhöjden här är typ 50 meter så man hade inte sett något ändå.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
De har ändrat sig nu och ställer in även i Sverige pga. vädret. Förståeligt. Molnhöjden här är typ 50 meter så man hade inte sett något ändå.
Ja jag tittade ut själv när jag såg det och kom fram till ingen ide åka ner till Avenyn, dom skulle passera 13:45 men det var ju mulet.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja jag tittade ut själv när jag såg det och kom fram till ingen ide åka ner till Avenyn, dom skulle passera 13:45 men det var ju mulet.
Kan ju även tänkas vara lite halvknepigt att flyga i tät formation när man inte ser varandra.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Här flög dom som planerat, jag var ute med hunden och kom på att klockan började närma sig, som bonus släppte dom lite facklor i år.

Tyvärr hade dom lagt rutten längre ifrån mig i år, så det blev inga bra bilder.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
berlindske.dk idag
Här har en socialsekrterare med akademisk utbildning (i varje fall förr) fått några frågor med anledning av en 15årig gift flicka.
Citat:
När polisen senare förhörde den ansvariga socialsekreteraren sa förhörsledaren att målsägarens, det vill säga flickans, ”eventuellt uttryckta vilja att ingå äktenskap saknar betydelse” och frågade ”hur ställer ni er till det?”.

– Jag visste inte att det saknar betydelse, svarade socialsekreteraren.

Polisen påpekade då att familjen berättat att flickan giftes bort för att skydda henne från talibanerna efter maktövertagandet, men att flickan ändå blivit gravid med mannen hon blivit gift med.

”Förstår man då inte från er sida att hon lever i ett sexuellt förhållande med den hon är gift med?”, frågade polismannen.

– Jag kan inte svara på den frågan, svarade socialsekreteraren.
slut citat
Vidrigt, vet man om socialsekreteraren är objektiv, eller om denne har bindningar till kultur/religion eller om hållhakar alt hot finns?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
I år är det inte bara Malmö kommun som vill fjäska för skinkvägrarna och slopa hälsningsfrasen ”god jul”…

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I år är det inte bara Malmö kommun som vill fjäska för skinkvägrarna och slopa hälsningsfrasen ”god jul”…

Julfirandet är ju äldre än alla de där fjantiga religionerna som har problem med det.
Vi kan ju iofs börja kalla det för midvinterblot istället om de blir gladare? :hihi

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tror dom flöd omkring klockan 2 idag över göteborg, hörde ljudet,
satt och åt lunch med en gammal kompis så det var inte läge rusa ut och försöka se nått.

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Julfirandet är ju äldre än alla de där fjantiga religionerna som har problem med det.
Vi kan ju iofs börja kalla det för midvinterblot istället om de blir gladare? :hihi
Midvinterblot :tummenupp Öl, sprit och helstekt gris över öppen eld!!
När, var, hur?

Midsommar ska också firas på tradinoellt vikingavis, bort med fjollandet med små grodor etc.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Midvinterblot :tummenupp Öl, sprit och helstekt gris över öppen eld!!
När, var, hur?

Midsommar ska också firas på tradinoellt vikingavis, bort med fjollandet med små grodor etc.
Min kompis bor på Malta och befinner sig kraftigt till höger om mig på den politiska skalan.

Han rekommenderar dig nog ett besök på just den ön.

Själv är jag inte så mycket för spelbolag och kokain så jag håller mig i Norden.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457