Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Han håller nog med, han vill bara att det är Morgan och Magdalena som bestämmer.
Är det inte det vanliga i Sverige, om en hög politiker tycker nått är åt helvete så är det bra,
om någon annan tycker nått är åt helvete i Sverige så är det FEL.
Alla med praktisk erfarenhet vet att vill man ändra på nått är det bättre om chefen själv inser att det måste ändras än om man själv kommer med förslaget.
Man har alltså större chans få igenom en ändring om förslaget lindas in så smart så chefen själv kommer med förslaget om ändring.

Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Har Pippis mamma någonsin visat sig? Vad finns det för stöd för att Pippis pappa skulle ha träffat någon prinsessa i Afrika utöver att du gärna vill koppla ihop honom med Carl?

Pippis pappa kan väl vad jag vet lika gärna ha blivit negerkung genom helt enkelt ha övertagit nåt litet rike med våld.
Nä hon är i himlen

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Jag (och de flesta med något förstånd) håller med, det var förbenat korkat att lägga ner fungerande kärnkraft där den behövs som bäst! Det bästa för Sverige vore om MP hade försvunnit för gott, det enda som är miljövänligt är namnet. Och loggan möjligen.
Medhåll, men tyvärr offrade S Sveriges konkurrenskraft genom att med MP stöd, få regeringsmakten - då de lovade att lägga ned kärnkraften. Miljövänligt? Det eldas upp gas, olja, kol som tusan istället i EU istället för ren kärnenergi.

Nu gäller det att snabbst möjligt bygga ut planerbar kraftverk i södra sverige (gas, olja, kol) och samtidigt bygga kärnkraft.
Svindyrt att lägga ned billig energi från kärnkraft, men tyvärr en dyrköpt läxa att rösta på ett parti som FÖRSTÖR för miljön!

Kass för miljön med gas, olja, kol - men vi kan INTE förstöra för hela sverige (företag o privatpersoner) med skyhöga och fluktuerande priser.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nu gäller det att snabbst möjligt bygga ut planerbar kraftverk i södra sverige (gas, olja, kol) och samtidigt bygga kärnkraft.
Svindyrt att lägga ned billig energi från kärnkraft, men tyvärr en dyrköpt läxa att rösta på ett parti som FÖRSTÖR för miljön!

Man kan ju lite stilla undra hur det egentligen står till på ett sådant ställe som Lund...Sveriges starkaste MP-fäste, dessutom med en uppenbar kärlek till häxan Stenevi. Och sedan får man elpriser som snart når upp i en tia jämnt...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Man kan ju lite stilla undra hur det egentligen står till på ett sådant ställe som Lund...Sveriges starkaste MP-fäste, dessutom med en uppenbar kärlek till häxan Stenevi. Och sedan får man elpriser som snart når upp i en tia jämnt...
MP är väl bara glada åt de höga elpriserna i Lund. :) Som man bäddar får man ju ligga ! :)

Last edited:

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Dom skyller ju allt på nuvarande regeringen!
Eller på Putin som krigar.
Alltid någon annans fel.
Noll koll.

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
MP är extremister. Nej på riktigt.
Att förvänta sig en fungerande världsbild från dem är väldigt naivt. Så är deras väljare också få.

S däremot är pragmatiker med bara ett mål de faktiskt agerar på. S vid makten. Till vilket pris som helst, får de bara styra så är det helt ok om vägen bär till helvetet.

Kombinationen har gett vissa olyckliga effekter på resterna av folkhemmet.

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Hindra barngifte är ju förmodligen lätt, om de åker ut med barnet så ska det hem, om inte så får föräldrarna inte komma tillbaks heller och alla bidrag dras in.
View attachment 508266
Bra tanke men tveksamt om det räcker som avskräckning då man troligen skiter i konsekvensen, då hos dessa folkslag är hedern ALLT

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Bra tanke men tveksamt om det räcker som avskräckning då man troligen skiter i konsekvensen, då hos dessa folkslag är hedern ALLT

Blir de av med egna bidragen och uppehållstillstånden så är det nog inte längre så intressant att hjälpa kusinen att få svenskt uppehållstillstånd även om kusinen betalar en liten slant.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det finns ju ett sätt som sannolikt skulle stävja all brottslighet bland migranter och det är att minska bidragen vid första förseelse och att helt dra in bidragen vid upprepade förseelser eller grövre brottslighet.

Det heter ju så vackert att man har asyl eftersom ens liv är hotat i hemlandet. Detta har ju uppdagats som den största lögnen någonsin, eftersom 95% av migranterna ju uppenbarligen är här som rena sociala turister för att sko sig på lukrativa bidrag. Man har haft alla chanser i världen att rädda sitt liv genom att flytta till ett valfritt land med samma klimat som hemlandet. Ändå lyckas man på något magiskt sätt hamna i ett litet och kallt land längst upp i norra Europa. Som bara av en slump råkar betala ut de högsta bidragen och massor med sköna tusenlappar varje månad, helt kravlöst dessutom…Joråsåatt…

Nä. Färre stålar vid lindrig brottslighet och helt indragna stålar vid grövre brottslighet. Jag kan satsa alla snöskotrar jag äger på att det aldrig någonsin har varit så tyst och lugnt i Orten som dagen efter att detta system införs…

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Njet - sökte på polynesier, första som dök upp i bildflödet. Om Lucy var bland de första människorna så är det väl rimligt att tro att de som utvandrade från Afrika och spred sig längs ekvatorn - behöll (eller utvecklade) den mörkare hyn just som ett skydd mot solljuset. Iofs är teorin inte helt träffsäker eftersom Sydamerikanska urfolk är ljusare i hyn, kanske påverkades hudfärgen olika om man levde i täta skogar (Amazonas), f-n vet.
Men när Astrid Lindgren skrev Pippiböckerna så kanske alla mörkhyade uppfattades som "neger"?
Bara ett försök att besvara din första fråga om Söderhavet.
Har du varit i Sydamerika?
Renblodiga indianer längs ekvatorn är mycket mörka, även i djupaste regnskog.
Bara mestiser är ljusare.

Paradoxalt nog kan även indianer som lever sina liv på höga höjder vara fläckvis ljusare eftersom inte ens mycket melanin skyddar mot den starka UV-strålningen. En del ser ut att vara 70 när de är 40...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag blev en gång för ca 15 år sedan erbjuden drygt 100 kkr för att hjälpa en kvinna(syster till en bekant) att komma till Sverige via ett skenäktenskap så man ska ju beakta att det idag nog kan inbringa 200kkr till den far som låter gifta bort sin dotter för att hjälpa en landsfrände/kusin till Sverige.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag blev en gång för ca 15 år sedan erbjuden drygt 100 kkr för att hjälpa en kvinna(syster till en bekant) att komma till Sverige via ett skenäktenskap så man ska ju beakta att det idag nog kan inbringa 200kkr till den far som låter gifta bort sin dotter för att hjälpa en landsfrände/kusin till Sverige.
Man kan ju i dessa kretsar både tjäna en hacka på att gifta bort henne och skydda hedern.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
För övrigt har väl Syrien varit "fritt" i nästan två veckor vid det här laget. Hur der det ut på Arlanda...? Fullt med skrålande och flaggviftande människor som har löst enkel biljett Damaskus...?
Nej det är väl vanliga TR biljett och hälsa på släkten under helgen. Eller också utan Assad :hjarta i Damaskus har man fått avboka :huvet, de nya makthavarna är inte att lita på :(.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fint att de försöker, tack Tidö, men är inte det här lite löjligt? Om polisen måste öva på detta blir jag lite fundersam vad de är bra på istället.

Alltså... Vad är det för fel på kontainer och skeppa med lastbil?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Har du varit i Sydamerika?
Renblodiga indianer längs ekvatorn är mycket mörka, även i djupaste regnskog.
Bara mestiser är ljusare.

Paradoxalt nog kan även indianer som lever sina liv på höga höjder vara fläckvis ljusare eftersom inte ens mycket melanin skyddar mot den starka UV-strålningen. En del ser ut att vara 70 när de är 40...
Intryck jag fått av foton i böcker o på nätet - indianer i Amazonas och ättlingar från azteker o inca ser mycket ljusare ut än afrikaner (generellt....) Men som du säger - inte set det IRL

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Intryck jag fått av foton i böcker o på nätet - indianer i Amazonas och ättlingar från azteker o inca ser mycket ljusare ut än afrikaner (generellt....) Men som du säger - inte set det IRL
Det finns få "renrasiga" inka kvar och i princip inga azteker.
Spanjorerna våldtog i en omfattning som är svår att föreställa sej.
Ute i djungeln var de inte och härjade lika mycket så där hittar man fortfarande "renrasiga".

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA