Sverige - Trinidad

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Hornet 600 -99
heavy skrev:
Zlatan, henke o ljungberg hadde det ju inte så lätt...

Z o H hadde ju tuff markering på sig, Ljungergs spelstil passar inte riktigt in
mot ett så tillbakadraget försvar. All markering på de 3 borde vi uttnyttjat bättre genom offensiva mittfältare ex willhelmsson och/eller haft kim från start.

Men ska inte försvara dom 3 helt heller, dom gjorde en riktigt pissig match.
Nää, Henke å Ljungberg är ju bra på att löpa sig till bra lägen vilket inte va så lätt mot überdefensiva Trinidad. Men jag tycker absolut att man kan kräva mer från alla tre.

Sen tycker jag (och har alltid tyckt) att Wilhelmsson är totalt värdelös, och fattar inte varför dom ska envisa med att spela honom. In med Jonsson istället. Även om han inte är jorldens mest tekniska spelare visar han alltid den rätta glöden.

Å så lite flejm: Peta Zlatan å in me Allbäck :banana

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
KTM 640 -02
brorzan skrev:
2227918 Nää, Henke å Ljungberg är ju bra på att löpa sig till bra lägen vilket inte va så lätt mot überdefensiva Trinidad. Men jag tycker absolut att man kan kräva mer från alla tre.

Sen tycker jag (och har alltid tyckt) att Wilhelmsson är totalt värdelös, och fattar inte varför dom ska envisa med att spela honom. In med Jonsson istället. Även om han inte är jorldens mest tekniska spelare visar han alltid den rätta glöden.

Å så lite flejm: Peta Zlatan å in me Allbäck :banana

Absolut, mycket mer kan krävas.

Har sett chippen i klubblaget riktigt bra där, men i landslaget :confused:

Nae, Källström från start, johnsson in efter 60 om inte chippen presterar, och uttnyttja att zlatan o henke drar på sig mycket bevakning.

Skicka hem svensson, så slipper kim va nervös o kan få spela ut.

En sak till, inlägg o fasta situationer....bollarna måste slås hårt! sluta fjanta med sånna lösa lobbar.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Jag tyckte inte det så var såå illa som alla får det att låta som. Hade en enda av de många chanserna förvaltats så hade tongångarna varit helt annorlunda.
Det var inte fel att börja med Svensson på bekostnad av Källström, men däremot kom bytena (som även de var korrketa) alldeles för sent. Man såg redan efter en kvar i andra halvlek att Sveriga hade kört fast. Redan då skulle Allbäck/Källström kommit in. Om inget hänt fram till 75:e så släng in sista offensiva kraften Jonsson.

Som alltid är det så jäkla lätt att vara efterklok, men så skulle jag gjort...

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
RebelZero skrev:
2227789 Passivt och passivit, 18 skott på mål är väl ok?

Reb0

Visst, var väl lite orättvis där. Men många gånger var de rätt passiva och gick upp när Sverige hade boll eller gick när Trinidad/Tobago fick bollen. Tycker att man gick på alldeles för lite i närkamperna och kämpade alldeles för lite på sina egna fasta situationer. Har det egna laget ex inkast osv så ska man se till att vara först på bollen. Tyckte inte alls att Sverige spelade så pass bra som de kan göra.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Lagerbeck är en jävla sopa. varför sitter han med pjamas för om han ändå inte ska spela? lite mer stuart baxter-stil skulle inte skada... att han inte låter källström spela (fast han är f.d. djurgårdare) är ett stort jävla mysterium - han grorde mer på sina 10 minuter än någon annan svensk spelare gjorde under 90. ok att han knockade isaksson men skit i det. och varför byter han ut chippen? och varför dissar alla här honom? 5 poäng till honom av mig, till skillnad från många andra svenskar spelar han (som han alltid har gjort) tills domarn blåser istället för att lägga sig ner och vifta med armarna och börja böla som någon pingislirare.

Lagerbeck borde ha sett att den enda vassa målchansen kom på en kontring och skulle ha utnyttjat detta bättre istället för att försöka bräcka deras 10-manna-försvar.

0-0 mot en 10 manna stark tobaco ser jag som ett fiasko. inte pga svenskarna spelade dåligt, för det gjorde dom inte, utan pga en usel taktik.

/my 10 snaps

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Skicka in FC Z.

Nej men vi kunde ju fått 0 poäng med oss också om ribbskottet gått in.

Last edited:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Svenskar och höga förväntningar funkar lika dåligt som bromsarna på en kromsläde. Sälj skiten!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
30 miljoner kostar detta spektakel. Och DU är med och betalar.
Förbjud fotboll.

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
KTM 640 -02
JoUh skrev:
2228034 Jag tyckte inte det så var såå illa som alla får det att låta som. Hade en enda av de många chanserna förvaltats så hade tongångarna varit helt annorlunda.
Det var inte fel att börja med Svensson på bekostnad av Källström, men däremot kom bytena (som även de var korrketa) alldeles för sent. Man såg redan efter en kvar i andra halvlek att Sveriga hade kört fast. Redan då skulle Allbäck/Källström kommit in. Om inget hänt fram till 75:e så släng in sista offensiva kraften Jonsson.

Som alltid är det så jäkla lätt att vara efterklok, men så skulle jag gjort...

Inte så illa?

Ok, ha i åtanke att T&T är kanske det sämsta laget i hela turneringen, kan vi inte göra mål på dom, hur ska det gå mot Paraguay o England?

Även om chanserna finns där, så är vi så sjukt dåliga på att näta just nu.
Vi har mött Irland, Finland, Chile och T&T...1 ynka mål på en lyckosam frispark.

Dags o börja oroa sig.

fepa

Mästare
Gick med
11 May 2006
Hoj
CBR125 -07
Jag tror att Sverige kommer att få det riktigt svårt mot Paraguay och England.

Varför sitter Lars Lagerbäck i träningsoverall? ALLA andra förbundskaptener har kostym.

Sen vill jag bara säga att Italien kommer att vinna VM :banana :yoparty :tungan

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
heavy skrev:
2228375 Inte så illa?

Ok, ha i åtanke att T&T är kanske det sämsta laget i hela turneringen, kan vi inte göra mål på dom, hur ska det gå mot Paraguay o England?

Vi har mött Irland, Finland, Chile och T&T...1 ynka mål på en lyckosam frispark.

Dags o börja oroa sig.
Äsch då, när vann Sverige senast en öppningsmatch i ett VM? Jag skulle tro att det var på hemmaplan 1958 sist...
Vi kommer vinna över Paraguay på torsdag och då räcker ett kryss mot england, vilket iofs kan vara knepigare om Rooney är tillbaka.

Jag säger som sagt inte att det var en succée igår, utan att det inte var sån katastrof.

EDIT: Det jag däremot inte har svar på är Lagerbäcks handfallna coachning och pyjamas.... :va

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
KTM 640 -02
JoUh skrev:
2228477 Äsch då, när vann Sverige senast en öppningsmatch i ett VM? Jag skulle tro att det var på hemmaplan 1958 sist...
Vi kommer vinna över Paraguay på torsdag och då räcker ett kryss mot england, vilket iofs kan vara knepigare om Rooney är tillbaka.

Jag säger som sagt inte att det var en succée igår, utan att det inte var sån katastrof.

EDIT: Det jag däremot inte har svar på är Lagerbäcks handfallna coachning och pyjamas.... :va

Jag hoppas du har rätt :D :pannkyss

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Hornet 600 -99
heavy skrev:

Måste bara tjafsa emot lite grann igen :tungan

T&T är inte alls det sämsta laget i världen som många vill få det till, inte ens sämst i turneringen. Såg Tyskland-Costa Rica, å CR var flera klasser sämre än T&T. T&T spelar visserligen inte roligt, men smart.

Å angående målskyttet. Zlatan har typ gjort tre mål på hela säsongen, medan Allbäck (nästan) alltid levererar. Men jag kan förstå att Lagerbäck inte vågar peta Zlatan, det skulle inte jag heller göra.

Men man ska inte glömma att vinst mot Paraguay borde räcka till avancemang såvida T&T inte skräller igen.

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
KTM 640 -02
brorzan skrev:
2228621 Måste bara tjafsa emot lite grann igen :tungan

T&T är inte alls det sämsta laget i världen som många vill få det till, inte ens sämst i turneringen. Såg Tyskland-Costa Rica, å CR var flera klasser sämre än T&T. T&T spelar visserligen inte roligt, men smart.

Å angående målskyttet. Zlatan har typ gjort tre mål på hela säsongen, medan Allbäck (nästan) alltid levererar. Men jag kan förstå att Lagerbäck inte vågar peta Zlatan, det skulle inte jag heller göra.

Men man ska inte glömma att vinst mot Paraguay borde räcka till avancemang såvida T&T inte skräller igen.

Hehe ok =)

Kanske inte är sämst i turneringen, men klart sämst i gruppen...

Målskyttet vet jag inte hur vi ska lösa, tror inte allbäck är svaret.
Sluta ösa in raka långbollar till att börja med, inlägg från kanten eller snabba uppspel och löpningar från henke o ljungberg kanske.

Vet ifan :tungan

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tycker att gult kort eller rött kort ska utdelas till de spelare som agerar SÅ skadade, för att så fort kameran är borta efter att de burits av banan kommer ut i full fart och springer som fan igen. Sådant gör ju bara att man vill slänga fram det ROSA bög-kortet. Sådant får ju inte ske... lipa o kasta sig inför domaren... lol... :lol

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!