Sverige ut ur EU? ( Telekompaketet )

Borde Sverige trockla sig ur EU?

• Antal röstningar
    0

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag är inte tillräckligt insatt i fördelar/nackdelar med EU för att yttra mig om vi ska gå ur, men alla dessa nya skitlagar tycker jag är för jävliga. Utvecklingen är på väg åt helt fel håll. Internet ska kunnas användas fritt av alla.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag orkade inte läsa/fattade inte mycket där, men verkar ju apgalet.

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen, FÖRBJUD POLITIK!

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Om Eu fortsätter att sätta lagar och restriktioner på allt så börjar nackdelarna bli fler än fördelarna och då är det nog dags att gå ur. Sen argumentet om den lille pojken i afrika, han vet nog inte ens vad en dator är, och att vi får mindre frihet på nätet gör det inte ett dugg bättre för honom. Dessutom börjar det hela bli lite kommunistiskt, som kinas blockeringar av internet, snart kommer det väl en lag som gör att sökträffar på google blir beroende av vilket bredbandsbolag man har.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Om Eu fortsätter att sätta lagar och restriktioner på allt så börjar nackdelarna bli fler än fördelarna och då är det nog dags att gå ur. Sen argumentet om den lille pojken i afrika, han vet nog inte ens vad en dator är, och att vi får mindre frihet på nätet gör det inte ett dugg bättre för honom.

Precis. Och sen vet jag inte om internet är nån kommersiell tjänst. Det mesta är ju gratis och skapas av användarna. Dom gillar antagligen inte att obekväm information kan spridas okontrollerat av vem som helst till vilka som helst. Det är bättre att vi läser aftonbladet.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Om man är missnöjd med EU, kan det vara en bra idé att faktiskt påverka skiten och släpa sitt arsle till röstningslokalerna den 7 juni. Tyar man inte med det känns eventuellt gnäll/missnöje lite omotiverat.

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Precis. Och sen vet jag inte om internet är nån kommersiell tjänst. Det mesta är ju gratis och skapas av användarna. Dom gillar antagligen inte att obekväm information kan spridas okontrollerat av vem som helst till vilka som helst. Det är bättre att vi läser aftonbladet.

Jo, verkar lite som om vi bara ska få se, höra och säga det dom vill snart. Gigantiska skygglappar på internet verkar som en lagom grå och lite diktaturisk framtid.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Om jag inte missminner mig så är Sverige en ledande aktör i dessa nya lagar... så det skulle ju inte bli så mycket bättre utan EU. Tycker TS bara verkar dåligt påläst om vad EU egentligen handlar om.

Flanders: Jo, för KINA är ju verkligen med i EUROPEISKA UNIONEN. :död

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
om jag inte missminner mig helt , så har jag läst att vi varit med i flera unioner tidigare , med resultatet att det funkar ett tag sen läggs skiten ner , ju tidigare vi går ur desto billigare blir det

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Om jag inte missminner mig så är Sverige en ledande aktör i dessa nya lagar... så det skulle ju inte bli så mycket bättre utan EU. Tycker TS bara verkar dåligt påläst om vad EU egentligen handlar om.

Flanders: Jo, för KINA är ju verkligen med i EUROPEISKA UNIONEN. :död
Berätta då vad unionen EGENTLIGEN handlar om. Det är knappt någon som vet det idag, så om du sitter på avslöjande information får du gärna skvallra lite.

Sedan förstår jag inte hur en pay-per-view funktion på Internet skulle kunna begränsa informationen eller skapa diktatoriska vibbar, även om idén i sig är mindre kul ur en ekonomisk aspekt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kan du inte dra några relevanta liknelser istället... finns gott om dem i USA t.ex.

Grejen är att grunda sin stundpunkt för ett vara eller icke vara för EU baserat på detta är ganska naivt och vad jag anser dåligt påläst... eller vi kan ju börja slänga in frågor som tullar till alla länder i EU medans vi är igång.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Jag drog liknelser mellan lagförslaget och dom restriktioner som kina redan gjort med internet.
Fast det är väl ingen som kommer att blockera informationen så att den blir helt otillgänglig. Och ingen information är otillgänglig, kineserna är ju världsledande användare av kryphål för att surfa fritt trots blockaderna.

Kan du inte dra några relevanta liknelser istället... finns gott om dem i USA t.ex.

Grejen är att grunda sin stundpunkt för ett vara eller icke vara för EU baserat på detta är ganska naivt och vad jag anser dåligt påläst... eller vi kan ju börja slänga in frågor som tullar till alla länder i EU medans vi är igång.
Det kanske är du som är lite dåligt påläst angående det första inlägget. Det är inte baserat på "det här". Han skriver ju att den lagstiftande riktningen som EU och sedermera medlemsländerna tar, inte är så kul.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Berätta då vad unionen EGENTLIGEN handlar om. Det är knappt någon som vet det idag, så om du sitter på avslöjande information får du gärna skvallra lite.

Sedan förstår jag inte hur en pay-per-view funktion på Internet skulle kunna begränsa informationen eller skapa diktatoriska vibbar, även om idén i sig är mindre kul ur en ekonomisk aspekt.

Inte så svårt som det verkar, ett enat europa för att förenkla och uppmuntra handel över gränserna.

Att sen haka upp sig på enstaka lagar (som ändå skulle implementeras) är naivt imho.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det kanske är du som är lite dåligt påläst angående det första inlägget. Det är inte baserat på "det här". Han skriver ju att den lagstiftande riktningen som EU och sedermera medlemsländerna tar, inte är så kul.

Ok, så om vi inte vore med i EU så skulle vi ta en helt annan riktning då eller?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Vad är det som står i det där Telekompaketet egentligen? Står det att man ska börja betala för varje sida man besöker? Det måste väl ändå vara upp till ISP:erna att avgöra det.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Visst, det var så det började och nu verkar det mer som att man försöker radera de olika länderna och göra europeiska stater av det... ett United States of Europe så att säga.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Ok, så om vi inte vore med i EU så skulle vi ta en helt annan riktning då eller?
Det kan vi inte veta. På samma sätt som vi aldrig kan veta om freden hade bevarats utan EKSG. Det vi vet och som förstärks ytterligare när Lissabonfördragets kuggar hoppar in i maskinen, är att nationellt beslutsfattande trängs undan ytterligare till förmån för en starkare unionsmässig enighet.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning