Sverige ut ur EU? ( Telekompaketet )

Borde Sverige trockla sig ur EU?

• Antal röstningar
    0

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, det vore verkligen hemskt om nätpedofiler stängdes av från Internet, barnporr filtrerades och nätbedrägerier försvann.

Hemsk förlust för samhället och den personliga friheten! :rofl

Ja, det räcker ju om vi har tillgång till aftonbladet som nyhetshemsida, svt för tv nyheter och dagens bibelord, vad ska man med resten av internet till...

Censurera på bara, hoppas Gudrun Schyman får jobbet att bestämma vad som är bra för oss också!

:huvet

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Alla borde se på våran 240 -93. "Nej till EU"-märke är ditsatt i solskyddet! :hihi

Till att vara mer seriös. Alla dessa nya lagar stödjer endast en grupp- skivbolagen/producenterna.

Hur många procent är det av de vanliga svenssons.

Regeringen är vald av folket, ska inte regeringen på någon nivå bära fram folkets röster? Inte fan ska de köpas av bolagen så att de får in lagar som begränsar en frihet som är väldigt viktig för 90% av befolkningen.

Politik åt helvette. Det kanske hette politik förut. Snarare mer diktatur. Skillnaden är att vi får välja vilka diktatorer vi vill ha.

:skogstokig

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Vi är väl runt plats 15/27 i befolkningstoppen. Får vi upp antal röstande är det mycket inflytande vunnet. Vi har i relation till befolkning fler platser än tyskarna.

Det är klart att demokratin inom EU lider, men det är fortfarande ett mellanstatligt samarbete. Inte överstatligt bestämmande. Om EU skulle ha samma representationsratio i parlamentet som i vår egen riksdag skulle antalet ledamöter ligga runt 20 000, istället för de drygt 700 som sitter där idag. Det är ganska många personer, men du får jättegärna stå för fiolerna om du tycker att det är rimligt.

Jag tror att du själv förstår att korruptionsargumentet inte håller.

Vi kan deklarera att vi lämnar EU imorgon, men skulle förmodligen vara klara 2015. Lissabonfördraget kommer att rita upp riktlinjer för hur ett sådant scenario skall skötas. Varför någon nu, på allvar, skulle vilja lämna EU, vet jag inte.

Sedan tycker jag att Malmström är en jävla tomte, som bara sitter där och lobbar för LF för att rädda sitt eget jobb. Men det är en annan sak.

edit: stavfel, stavfel, stavfel.. analyser av amerikas handelsunderskott förstör själen och knoppen

Inte vara ett överstatligt betämmande?
Att överföra saker som tidigare bestämmdes i Sveriges riksdag ner till Bryssel borde väll direkt höra till överstatlighet eller?
Och att EU-lag har företräde över svensk lag om de berör samma område och det blir konflikt. Tex. Laval-domen som berör typ utstationeringsdirektivet och avtalsrätt.
Detta finns inskrivet som pejudikat i Lissabonfördraget via skumma hänvisningar och hur det skall drivas.

Och varför är de så kallade Lissabonfördraget så jävla grötigt när man vill sätta sig in i VAD det innebär.
Inte en enda jävla Rikspolitiker kunde ju näma nå vettigt då dom intervjuvades i TV. Vilket är skrämmande hur lite dom egentligen vet om något dom är FÖR men inte kan förklara innebörden av.
Och vad inte många vet om fördraget är att det görs en massa hänvisningar till dokument som inte är offentliga, men som det påstås vara si eller så. De kallas att mörklägga fakta.

Och en sak till, om man har en överenskommelse att göra en sak om de blir ett visst utfall. Men gör nå annat om de inte blev som man tänkt sig. Va kallas det för?

Lissabonfördraget skulle INTE ratificeras och fastställas OM INTE ALLA länder godkände det, och att de skulle vara upp till varje land att besluta om de.

Vad händer? Jo Irland röstade ner de hela, och i och med det så skulle enligt tidigare överenskommelse Lissabonfördraget falla och det måste tas fram ett nytt.
Vad händer mer? Jo några länder fortsätter sin egna ratificeringsprocess som om inget hade hänt, och några länder uttalar sig om att Irländarna inte vet va dom röstat nej till och att dom gjort fel. D.v.s smutskastningskampanjer.

Och vad kan du menar med demokrati i en union där ministerrådet har beslutande och veto-rätt???
Det är England, Tyskland, Frankrike, Italien och Beneluxländernas som styr EU.

Sverige var de land som var sämst med att begära undantag i vår ansökan om medlemskap vilket vi får sota för med en massa skit att förhandla om så fort de dyker upp "issues".
De talar också om kompetensen eller snarare inkompetensen bland de beslutande som va så kåta att gå med...

Å varför talas de så lite om den EU-armé som skall sättas upp enligt Lissabonfördraget.
Hur många vet att Lissabonfördraget gör att alla medlemsländer i princip då godkänner att kärnvapenbestyckade tingestar får beträda dess lands mark?

Och hur många vet att de uran som finns här i sveriges mark ägs av Euro-atom? D.v.s. Sverige bestämmer inte ens över en del av våra energitillgångar.

Allt de hära går att gräva fram uppgifter om, men att de e svårt. Va försöker de styrande mörklägga och varför måntro?

Hade de inte varit bättre med typ EES avtal som man förhandlar och bygger till istället för denna "jätten gluff gluffs" som mest sysselsätter skrivbords-hallickar??

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
XT 660 X Adventure edition
Sverige, Norge, Dankmark & Finland hade vart en bra union!

Glöm inte Ísland, Grönland och Färöarna bara!

Och det känns inte dumt att säga till dig fortpelle att jag håller fullständigt med i varenda stavelse du säger!

Det är få människor som begriper hur toppstyrningen inom EU fungerar och att det måste till en samlad röst från flera länder för att bryta den pågående trenden.

Junilistan blev ett fiasko som ett rent svenskt missnöjesparti men även i Frankrike är ett Piratparti på gång i och med Nikola Sarkozy´s motsvarighet till vår FRA lag, Hadopi lagen http://frapedia.se/wiki/HADOPI-lagen vinner de nya röster varje dag.

Låt oss då bara hoppas att fler revoltörer likt piratpartiet samlas under samma tak och gör gemensam sak när det är dags.

Piratpartierna handlar inte bara om fildelning och internet vilket alla tycks tro men det började med det. Agendan handlar om grundläggande rättigheter för fotfolket, inte för klientelet som suttit vid makten alldeles för länge.

De bör bytas ut mot människor fulla med vanligt folkvett!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Piratpartierna handlar inte bara om fildelning och internet vilket alla tycks tro men det började med det. Agendan handlar om grundläggande rättigheter för fotfolket, inte för klientelet som suttit vid makten alldeles för länge.

De bör bytas ut mot människor fulla med vanligt folkvett!

Röstade en gång på Piratpartiet i riksdagsvalet och de fick väl totalt ca 1% +/-1% av rösterna. :hihi

Sedan har jag inte röstat på dem igen.

Men i EU-valet, som på ett sätt känns som ett leksaksval samtidigt som det på många sätt numera är viktigare än inhemska val, kan jag nog faktiskt lägga en röst på dem. Är trött på den gamla generationen som sitter fast i djupa hjulspår och klamrar sig fast vid gamla värderingar.

Vet inte om det bara är jag som fått känslan, men den senaste tiden känns som en allt brantare nedförbacke mot ren totalitarism - FRA, IPRED, domen mot TPB, datalagringslagen, avlyssningslagar och så vidare - och det är bland annat våra folkvalda politiker som banar vägen.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Dålig liknelse, som det ofta är i de här sammanhangen.
Snarare dålig tolkning. Istället för att fokusera på det ekonomiska, vilket jag håller med om är ganska larvigt, så bör du fokusera på de moraliska implikationerna. Är det okej att ta någons kaka? Dag efter dag efter dag..

Nix pix

"Sunda Förnuftets Parti" Has yet to come.
Libertas? :)

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Snarare dålig tolkning. Istället för att fokusera på det ekonomiska, vilket jag håller med om är ganska larvigt, så bör du fokusera på de moraliska implikationerna. Är det okej att ta någons kaka? Dag efter dag efter dag..
Har du fortfarande inte lärt dig??:va
Stöld och omoral är det när andra gör något, när det rör mig är det en individuell rättighet! (Möjligen korkad lag...)

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
:foliehatt

Men, men. Skulle du, i egenskap av skivbolagsdirektör, genomföra en sådan teknologisk reformering? Om du samtidigt visste att det fortfarande var lagligt att sprida din musik? Det känns väldigt korkat.

Det blir lite som kakburken på jobbet. Alla tar av den och hänvisar till att det är osolidariskt att inte dela med sig. Men dina kollegor förklarar, i solidaritetens namn, att de kan tänka sig att betala 1kr/kaka. Trots att priset för dig är 2kr/kaka. Sätter du då a) lås på burken och öppnar den under lunchen för att ta (för lite) betalt eller b) köper fler kakor och hoppas på att ingen fortsätter att stjäla?

Edit: Eller ja, c) låser burken och ber dina kollegor ge fan i dina kakor om de inte pröjsar 2kr/kaka. Annars blir det takkEtTinG och tutlurningar. Men jag tyckte att det var uppenbart.

Fri tillgång till andras musik är lika lite en mänsklig frihet som fri tillgång till andras kakor. Det spelar ingen roll vad skiten kostar. Musik och kakor är lyxkonsumtion. Kan du inte betala? FACK OFF! :)

Och du, uppenbarligen vill du ha produkten de säljer, kruxet är att du inte är beredd att betala priset.

Jag skulle betala om de sålde skiten på nätet för rimliga pengar.

Men nu finns musik tillgänglig gratis eftersom de vägrade anpassa sig så nu är det kört.
Jag tvivlar inte på att internet kommer försvinna som det är idag. Internet kommer bli styrt av staten och du kommer få betala för varenda övervakad byte du laddar ner. Glad så? :banana

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Nej, jag tolkade den helt korrekt. Du valde att fokusera på det ekonomiska i din text, med kakpriser på en eller två kronor samt ekonomiska förluster. Inte jag. Att du nu inser det var en larvig utläggning du gjorde, det förstår jag.

Om det är ok att stjäla någons kaka? Nej, det är det absolut inte! Hur skulle världen se ut om alla gick runt och stal kakor? :brinnerup

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Nej, jag tolkade den helt korrekt. Du valde att fokusera på det ekonomiska i din text, med kakpriser på en eller två kronor samt ekonomiska förluster. Inte jag. Att du nu inser det var en larvig utläggning du gjorde, det förstår jag.

Om det är ok att stjäla någons kaka? Nej, det är det absolut inte! Hur skulle världen se ut om alla gick runt och stal kakor? :brinnerup
Nej, jag fräste ut två riktpriser för att få en förankring i problemet. Det var du som fokuserade på det ekonomiska. Pilutta dig. :hihi

Så du håller med om att det inte är ok, bra, då har vi rett ut problemet med olaglig fildelning. :nicka Det var uppenbarligen inte så svårt att skilja på rätt och fel när det presenterades svart på vitt. Fjantfasoner, om jag får säga det själv :3freak

Men nu får vi också betala priset för det beteendet. Creds till dig, mig, hard grit och alla andra tjyvar.

Jag skulle betala om de sålde skiten på nätet för rimliga pengar.

Men nu finns musik tillgänglig gratis eftersom de vägrade anpassa sig så nu är det kört.
Jag tvivlar inte på att internet kommer försvinna som det är idag. Internet kommer bli styrt av staten och du kommer få betala för varenda övervakad byte du laddar ner. Glad så? :banana
Den griniga gubben i mig jublar, mitt vanliga jag är fortfarande fascinerad över vänsterpiratisternas dumhet.

Har du fortfarande inte lärt dig??:va
Stöld och omoral är det när andra gör något, när det rör mig är det en individuell rättighet! (Möjligen korkad lag...)
Förlåt :(

Vet du? Jag skall nog stjäla alla medlemmars hojar. Jag tycker att priset som tillverkaren/handlaren ger är för högt. Det är min mänskliga rättighet att då hämta en sprojlans, gratis, i något förråd. Jag har en postorderkatalog med alla platser plus nycklar till låsen. Vem är på? :banana

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nej, jag fräste ut två riktpriser för att få en förankring i problemet. Det var du som fokuserade på det ekonomiska. Pilutta dig. :hihi

Jag bara spann vidare på det du skrev, men om du nu vill tro att det var jag som helt plötsligt vinklade det till priser, så varsågod. :rolleyes:

Så du håller med om att det inte är ok, bra, då har vi rett ut problemet med olaglig fildelning. :nicka Det var uppenbarligen inte så svårt att skilja på rätt och fel när det presenterades svart på vitt. Fjantfasoner, om jag får säga det själv :3freak

Det var väl knappast ditt inlägg som gjorde att jag helt plötsligt såg ljuset. :rolleyes:

Vet du? Jag skall nog stjäla alla medlemmars hojar. Jag tycker att priset som tillverkaren/handlaren ger är för högt. Det är min mänskliga rättighet att då hämta en sprojlans, gratis, i något förråd. Jag har en postorderkatalog med alla platser plus nycklar till låsen. Vem är på? :banana

Nu kommer du med en fruktansvärt dålig liknelse igen. :)

Instant-Suicide

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Nej, tyvärr ingen i år

Du läste kanske inte mitt svar på föregående sida...

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Vi har typ:
http://www.nejtilleu.se/ som vill ut ur EU till alla pris, kanske lite rabiat OM de finns möjlighet att förändra EU till de dom borde pyssla med.

http://www.junilistan.se/ som vill vara kvar i EU och verka för att EU verkligen ägnar sig åt frågor som kan röra gemenskapen och tillföra positiva saker.
J-L, är de som har bäst insikt i EU hur det fungerar och är den enda kritiska granskaren och lyfter upp dumheter som pågår hela tiden.
Dt är J-L som de etablerade partierna är livrädda för att få flera mandat för at försöka påverka mera i rätt riktning (men de kan ministerrådet iaf sätta stopp för i beslut).
Och det visar sig i att tiga ihjäl och negligera i media så mycket det går. Det är motsatsen till typ extrempartier som får direkt uppmärksamhet i media och pga av att de dom oftast står för direkt kan förkastas så är dessa lättare av etablissemanget att bemöta.
Men sakliga frågor och dumheter som pågår i EU är ju inte direkt de dom etablerade vill föra fram i ljuset så vi medborgare får reda på.
Och pga av storleken av J-L så är påverkan minimal, vilket medför kravet att liera sig med likasinnade för att kunna utföra något.
Dessa är iaf ett intrressant fenomen som ska bli intressant å följa hur de går för dom.

Piratpartiet vet jag för lite om för att uttala mig om, och med risken för att göra samma misstag eller selektiva val att såga dessa som andra är de bättre å se tiden an där med gissar jag.

Så har vi de etablerade partierna som det visat sig i undersökningar att de alierar sig med olika grupper inom EU som definitivt inte representerar Svenska intressen. Vilket skulle vara Ok, OM de säger som det är till oss medborgare, men så är inte fallet tyvärr.
Så parlamentarikernas dåliga närvaro vid omröstningar.
Kan de bero på att dom VET att det är ministerrådet som har sista ordet?

/ Cyniker

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Mera shit!

Sedan januari 2008 har Junilistans EU-parlamentariker begärt omröstning med namnupprop vid slutomröstningen i varje ärende. Detta gör det möjligt att i efterhand analysera hur partigrupperna och enskilda ledamöter ställt sig till de frågor som behandlats.

Resultatet är förkrossande för dem som hävdar att parlamentet är ett slagfält för strider mellan europisk höger och vänster. Enligt vår granskning så röstar alliansens och socialdemokratins företrädare i Bryssel väldigt ofta på samma sätt, men det uppmärksammas sällan i svensk press.

I 97 procent av alla slutomröstningar är konservativa, liberala och socialdemokratiska ledamöter i stort sett överens!
Den politiska debatten inför EU-parlamentsvalet borde handla om vad som skall beslutas i EU och vad som skall beslutas nationellt, men det görs inte. Som tidigare kommer huvudtemat i valrörelsen att vara "högern mot vänstern".

Nu pågår debatten om allt vad de är oense om, men efter valet kommer det röda och blå laget att rösta lika. När valet är över kommer det stora samförståndet i parlamentsamarbetet tillbaka. Det skiljer sig intet.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning