Vilgsbiker skrev:
Finnarna har en fördel av hemmaplan men Sverige vinner.
Finsk idrott tappade sin berömda Sisu efter skidVM för några år sen.
ALLA idrottare är dopade på ett eller annat sätt. Vad är att va dopad egentligen? Allt är så enkelt när man betraktar det från åskådar håll, då ser man bara svart å vitt. Är man mitt i det som elitidrottare så finns det säkert en å annan gråzon också.
Jag försvarar inte dom finska skidåkarna som va dopade, dom har tagit sitt straff och därmed år det avklarat.
En liten fråga, låt oss tänka oss in i rollen som elitidrottare, du tränar å tränar å av en eller annan orsak är du inte riktigt i så bra skick som du skulle vilja va vilket börjar bli frustrerande. Mitt i allt dyker det upp ett preparat som inte finns på nån "förbjudna preparat-lista" och viss forskning har gjorts och det har inte påvisat några biverkningar, och det enda du behöver göra är att injucera en spruta typ en gång i veckan/månaden å mitt i allt så är du i toppskiktet av världseliten.
Vad skulle du göra? Tycker du att det vore dopning? Tycker du att det vore fusk? Skulle du ta preparatet om alla andra gjorde det?
Man kan spekulera vilt om vem som är och inte är dopad, och snacka skit om andra länders dopade idrottsutövare och beundra dom egna för hur bra DOM är. Av nån anledning dyker talesättet "Egna barn och andras ungar" upp, alltså det är lätt att alltid tro det bästa om dom egna.