Sverige vs Finland

Resultat: Sverige vs Finland

• Antal röstningar
    0

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Finnen skrev:
yeye, whatever... Tror inte att Koivu o co bryr sig riktigt vilka dom möter. Dom kommer ändå o slakta sverige o alla andra, precis som i globen -95... :fakta

Vilket lag vann bronsmatchen i VM i Göteborg? Jo det var Sverige som krossade Finland... :fakta

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Thundercat skrev:
Vilket lag vann bronsmatchen i VM i Göteborg? Jo det var Sverige som krossade Finland... :fakta

Brons? Brons! Vem vill ha brons?! Det gav vi ju till er som plåster på såren för -95. :crash

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Finnen skrev:
yeye, whatever... Tror inte att Koivu o co bryr sig riktigt vilka dom möter. Dom kommer ändå o slakta sverige o alla andra, precis som i globen -95... :fakta

Det fanns inte Hemohes-test då va? Nä, just det..... :hej

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vilgsbiker skrev:
Finnarna har en fördel av hemmaplan men Sverige vinner.
Finsk idrott tappade sin berömda Sisu efter skidVM för några år sen.

ALLA idrottare är dopade på ett eller annat sätt. Vad är att va dopad egentligen? Allt är så enkelt när man betraktar det från åskådar håll, då ser man bara svart å vitt. Är man mitt i det som elitidrottare så finns det säkert en å annan gråzon också.

Jag försvarar inte dom finska skidåkarna som va dopade, dom har tagit sitt straff och därmed år det avklarat.

En liten fråga, låt oss tänka oss in i rollen som elitidrottare, du tränar å tränar å av en eller annan orsak är du inte riktigt i så bra skick som du skulle vilja va vilket börjar bli frustrerande. Mitt i allt dyker det upp ett preparat som inte finns på nån "förbjudna preparat-lista" och viss forskning har gjorts och det har inte påvisat några biverkningar, och det enda du behöver göra är att injucera en spruta typ en gång i veckan/månaden å mitt i allt så är du i toppskiktet av världseliten.

Vad skulle du göra? Tycker du att det vore dopning? Tycker du att det vore fusk? Skulle du ta preparatet om alla andra gjorde det?

Man kan spekulera vilt om vem som är och inte är dopad, och snacka skit om andra länders dopade idrottsutövare och beundra dom egna för hur bra DOM är. Av nån anledning dyker talesättet "Egna barn och andras ungar" upp, alltså det är lätt att alltid tro det bästa om dom egna.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Lokke skrev:
Jamen lite måste vi ju i alla fall kämpa så att det skulle se bra ut :5sure

muaahaha, så var det nog.... :rolleyes:

finnarna på läktaren grät efter machen, så de höll nog med dig... bara att inse att det var en smärtsam förlust för Finland :fakta

Sverige--> :fatta! <-- Finland

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Lokke skrev:
Det är ju vad man menar med dopning, om man menar det som står på årets "förbjudna preparat-lista" så nej, inte alla.

Så länge du inte äter nåt som står på årets "förbjudna preparat-lista" så är du ingen fuskare. men så fort du äter nåt därifrån så är du fuskare, så enkelt är det.

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Lokke skrev:
......
Jag försvarar inte dom finska skidåkarna som va dopade, dom har tagit sitt straff och därmed år det avklarat.

En liten fråga, låt oss tänka oss in i rollen som elitidrottare, du tränar å tränar å av en eller annan orsak är du inte riktigt i så bra skick som du skulle vilja va vilket börjar bli frustrerande. Mitt i allt dyker det upp ett preparat som inte finns på nån "förbjudna preparat-lista" och viss forskning har gjorts och det har inte påvisat några biverkningar, och det enda du behöver göra är att injucera en spruta typ en gång i veckan/månaden å mitt i allt så är du i toppskiktet av världseliten.

Straff??? jo,jo.... :D :D
Dom borde tjäras, fjädras och bäras genom staden på stång.... :fatta!

Dopalainen heavy industries - börsraket??

Vilgsbiker

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Cbr600-99,Cb750-97
Lokke skrev:
Vad skulle du göra? Tycker du att det vore dopning? Tycker du att det vore fusk? Skulle du ta preparatet om alla andra gjorde det?
Där tog du mej me byxorna nere.Jag varken kan eller vill försöka mej på en diskussion om ett så svårt ämne. :fakta

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Lokke skrev:

Jag tycker att alla som dopar sig skall stängas av från elitidrott på livstid.

En gång fuskare, alltid fuskare. :fakta

Och nej, jag gladdes inte med Ludmillas "svenska" guldmedaljer. För hon är en fuskare och kommer alltid att vara! :fakta

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Thundercat skrev:
muaahaha, så var det nog.... :rolleyes:

finnarna på läktaren grät efter machen, så de höll nog med dig... bara att inse att det var en smärtsam förlust för Finland :fakta

Sverige--> :fatta! <-- Finland

Ja tror du skrev lite fel där.

Så här blir det:

Första perioden:
Finland--> :)
Sverige--> :confused:

Andra perioden:
Finland--> :crash
Sverige--> :skrämd

Tredje perioden:
Finland--> :smasha
Sverige--> :gråta

Alltså resulatet:
Finland -->:rock :öl
Sverige---> :6surkart

(Lokke) :lol ---> :7peta <-- :mad: (Thundercat)

;)

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Lokke skrev:
Ja tror du skrev lite fel där.

Så här blir det:

Första perioden:
Finland--> :)
Sverige--> :confused:

Andra perioden:
Finland--> :crash
Sverige--> :skrämd

Tredje perioden:
Finland--> :smasha
Sverige--> :gråta

Alltså resulatet:
Finland -->:rock :öl
Sverige---> :6surkart

(Lokke) :lol ---> :7peta <-- :mad: (Thundercat)

;)

:brynad Du pratar ju inte om samma match som mig iaf...

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Lokke skrev:
Öh? Jag visste inte att det va USA som bestämde vad som ska va "väl ansett" här i världen. :brynad

Va inte riktigt så jag menade men ta det som du vill, men fakta kvarstår det e ju inte direkt bästa lagen som varje land kan frambringa som spelar i VM..

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Tjoffe skrev:
Va inte riktigt så jag menade men ta det som du vill, men fakta kvarstår det e ju inte direkt bästa lagen som varje land kan frambringa som spelar i VM..

Ska man se en riktig hockeyturnering så måste man ju vänta tills det är OS...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...