Sverigedemokraterna.....

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det är likväl mycket roligare när Strandhäll glömmer byta till trollkontot när hon svarar sig själv. Det kan aldrig tillskänkas för mycket uppmärksamhet.
Det som möjligen skulle kunna komma ut som något positivt av hela soppan är väl om detta gör att media ger frågan ett annat fokus än tidigare och gör hårdare granskning av sådant beteende hos alla partier. Kanske också att det driver alla partier mot en högre etisk standard i agerandet, i alla avseenden, även om det tydlligast är SD och S som har stuckit ut med oärligt agerande, om än på olika sätt.

Men det känns osannolikt. Betydligt lägre odds för att det blir en allt värre eskalerande "shit show" i tangentens riktning, med resultatet att förtroendet för politiker bara blir ännu sämre.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det som möjligen skulle kunna komma ut som något positivt av hela soppan är väl om detta gör att media ger frågan ett annat fokus än tidigare och gör hårdare granskning av sådant beteende hos alla partier. Kanske också att det driver alla partier mot en högre etisk standard i agerandet, i alla avseenden, även om det tydlligast är SD och S som har stuckit ut med oärligt agerande, om än på olika sätt.

Men det känns osannolikt. Betydligt lägre odds för att det blir en allt värre eskalerande "shit show" i tangentens riktning, med resultatet att förtroendet för politiker bara blir ännu sämre.
Dä ä ba tjäbbel!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det som möjligen skulle kunna komma ut som något positivt av hela soppan är väl om detta gör att media ger frågan ett annat fokus än tidigare och gör hårdare granskning av sådant beteende hos alla partier. Kanske också att det driver alla partier mot en högre etisk standard i agerandet, i alla avseenden, även om det tydlligast är SD och S som har stuckit ut med oärligt agerande, om än på olika sätt.

Men det känns osannolikt. Betydligt lägre odds för att det blir en allt värre eskalerande "shit show" i tangentens riktning, med resultatet att förtroendet för politiker bara blir ännu sämre.
Vilka har fler troll än vänstern och varför är de så angelägna om att rikta sökljuset mot SD? De har blivit ertappade med nerkissade byxor kring anklarna så många gånger så nu gäller att gå full ” göbbels”. Som sagt, minns hur det gick sist Hellerud var ute i detta ärende.
Dä ä ba tjäbbel!
Jag är med dig på den stavningen men vi verkar ha internet och allt annat emot oss.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Vilka har fler troll än vänstern och varför är de så angelägna om att rikta sökljuset mot SD? De har blivit ertappade med nerkissade byxor kring anklarna så många gånger så nu gäller att gå full ” göbbels”. Som sagt, minns hur det gick sist Hellerud var ute i detta ärende.

På vilket sätt blir det mer rätt att SD gör det än att vänstern gör det? Slutresultatet blir ju att det eskalerar och tilltron till politiker bara raseras ännu mer.

En skillnad är ju att SD dessutom försvarar sitt agerande. De ger ju i praktiken vänstern rätt när de under alla år varnat för antidemokratiska och auktoritära tendenser när agerandet till och med sanktioneras officiellt av partiledningen.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Dom får nog väga sina ord på guldvåg med tanke på att troligen samtliga partier har sina trollarméer.
Övriga partier behöver ingen trollfabrik/deras trollfabrik fungerar så bra så att det är bara motståndarna som har trollfabriker.
Ett kvitto på att man lyckats...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
På vilket sätt blir det mer rätt att SD gör det än att vänstern gör det? Slutresultatet blir ju att det eskalerar och tilltron till politiker bara raseras ännu mer.

En skillnad är ju att SD dessutom försvarar sitt agerande. De ger ju i praktiken vänstern rätt när de under alla år varnat för antidemokratiska och auktoritära tendenser när agerandet till och med sanktioneras officiellt av partiledningen.
Så det tror inte att övriga partier skulle försvara sina egna trollfabriker om media gjorde sitt jobb och gjorde granskningar av dem med?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Så det tror inte att övriga partier skulle försvara sina egna trollfabriker om media gjorde sitt jobb och gjorde granskningar av dem med?
Det är ju handlingen som sådan som är omoralisk, oavsett vem som utför den. Om man själv gör det man kritiserar andra för är man en hycklare. Är man en ledare och säger att det är ok att agera omoraliskt innebär det samtidigt att man säger åt sina konkurrenter att det är ok att göra samma sak och vi får ännu mer omoraliskt beteende från alla. Vill vi ha det som i USA där politiker från olika partier (eller inom partier) knappt ens kan prata med varandra längre?

Jag försvarar verkligen inte sossarna m.fl. som ibland gjort det till en institutionaliserad praxis att bedriva hyckleri, men förstår samtidigt inte logiken (psykologiskt går det förstås att förklara) med det ständiga sökandet efter hämnd och bestraffning av sina meningsmotståndare, eller som i detta fallet även samarbetspartier, såvida man inte anser sig vara i ett krig som i slutändan endast kan vinnas med odemokratiska metoder.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Är inte typ 99 av 100 trollinlägg bara typ citeringar, screenshots och länkar till inlägg av nötterna på andra sidan? Det resterande inlägget är en meme som vinner memekriget varje dag.

Typ som libsoftiktik som i princip bara länkar saker som wokemaffian själva lägger ut på nätet. Och så får hon skäll för att vara hatisk högerextrem osv.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är ju handlingen som sådan som är omoralisk, oavsett vem som utför den. Om man själv gör det man kritiserar andra för är man en hycklare. Är man en ledare och säger att det är ok att agera omoraliskt innebär det samtidigt att man säger åt sina konkurrenter att det är ok att göra samma sak och vi får ännu mer omoraliskt beteende från alla. Vill vi ha det som i USA där politiker från olika partier (eller inom partier) knappt ens kan prata med varandra längre?

Jag försvarar verkligen inte sossarna m.fl. som ibland gjort det till en institutionaliserad praxis att bedriva hyckleri, men förstår samtidigt inte logiken (psykologiskt går det förstås att förklara) med det ständiga sökandet efter hämnd och bestraffning av sina meningsmotståndare, eller som i detta fallet även samarbetspartier, såvida man inte anser sig vara i ett krig som i slutändan endast kan vinnas med odemokratiska metoder.
Ja, jag tycker att vi borde kunna ha högre nivå på den politiska diskursen, men vänsterns ideliga skit har väl fått alla att tröttna.
Ett gammalt fint exempel var ju han partiledaren som brukade fickrunka när han blev intervjuad, men han verkade inte få skit för det förrän han blev utsparkad från värmen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är ju handlingen som sådan som är omoralisk, oavsett vem som utför den. Om man själv gör det man kritiserar andra för är man en hycklare. Är man en ledare och säger att det är ok att agera omoraliskt innebär det samtidigt att man säger åt sina konkurrenter att det är ok att göra samma sak och vi får ännu mer omoraliskt beteende från alla. Vill vi ha det som i USA där politiker från olika partier (eller inom partier) knappt ens kan prata med varandra längre?

Jag försvarar verkligen inte sossarna m.fl. som ibland gjort det till en institutionaliserad praxis att bedriva hyckleri, men förstår samtidigt inte logiken (psykologiskt går det förstås att förklara) med det ständiga sökandet efter hämnd och bestraffning av sina meningsmotståndare, eller som i detta fallet även samarbetspartier, såvida man inte anser sig vara i ett krig som i slutändan endast kan vinnas med odemokratiska metoder.
Frågan är hur många av de andra partiledarna som skulle få sitta kvar efter att ha blivit ertappade med en parti-sanktionerad trollfabrik? 🤔

Samtidigt kan jag tycka att det är lite friskt att inte hymla om det utan öppet erkänna att man inte skäms för något.

Nu är det ju, lite som du skriver, fritt fram att öppet ha troll... ideologiska påverkansgrupper för alla partier.

Det vore ju tom dumt att inte ha det för då har man ju förlorat den målgruppen.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Frågan är hur många av de andra partiledarna som skulle få sitta kvar efter att ha blivit ertappade med en parti-sanktionerad trollfabrik? 🤔

Samtidigt kan jag tycka att det är lite friskt att inte hymla om det utan öppet erkänna att man inte skäms för något.

Nu är det ju, lite som du skriver, fritt fram att öppet ha troll... ideologiska påverkansgrupper för alla partier.

Det vore ju tom dumt att inte ha det för då har man ju förlorat den målgruppen.
Ja, precis. Det handlar ju om en ständig förflyttning och omdefinition så att det som tidigare inte var ok blir ok. SD gör ju naturligtvis inte detta om de inte tjänar på det. Ju mer polariserat det blir och ju hårdare de andra partierna går till motangrepp och svarar med samma/liknande mynt, desto fler röstar på SD. Liknande skäl som varför Ryssland har sina trollfabriker.

Tror inte någon av de andra partiledarna hade kunnat sida kvar om detta hade skett innan SD-avslöjandet, utom möjligtvis på vänsterkanten. Men om SD nu kommer undan med det ökar sannolikheten för att om det kommer ett motsvarande avslöjande (inklusive att det sanktioneras av ledningen) för ett annat parti så kommer även de komma billigare undan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Den opinionsundersökningen gjordes väl före andra delen av granskningen och framför allt före SD:s "krishantering" som framstår som rena skämtet och ren trollning av regeringspartierna.

Att folk bryr sig om riktiga problem tror jag absolut, men jag tror möjligen man gör rätt olika tolkningar av vad det innebär. För SD och deras kärnväljare står det fullkomligt klart att drivkraften inte bara handlar om sakfrågorna för att lösa Sveriges problem. Det är minst lika mycket drivet av ett hat och misstro mot andra partier och hela etablissemanget där i princip alla medel blir tillåtna tills de har vunnit slutstriden. De gör sin egen och annorlunda tolkning av vad demokrati innebär som skiljer sig avsevärt från åtminstone övriga tidöpartier.

De som inte tillhör denna kärna eller som röstar på andra regeringspartier tror jag i betydligt högre utsträckning drivs av att sakfrågorna blir lösta och dessa tror jag inte är lika övertygade av att avslöjandet om SD gynnar den saken, utan snarare tvärtom: att vi nu allt mer dras in i en skitstorm med låsningar i samarbetet som gör det betydligt svårare att genomföra den politik man kommit överens om.
Jag tror du både har rätt men också överdriver/överdramatiserar en del.

Det är satirkonton, chill nu.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
På vilket sätt blir det mer rätt att SD gör det än att vänstern gör det? Slutresultatet blir ju att det eskalerar och tilltron till politiker bara raseras ännu mer.

En skillnad är ju att SD dessutom försvarar sitt agerande. De ger ju i praktiken vänstern rätt när de under alla år varnat för antidemokratiska och auktoritära tendenser när agerandet till och med sanktioneras officiellt av partiledningen.
Jag tycker du är helt ute och cyklar. SD har inte satt normen, men nu lever de upp till den.

Att SD försvarar och står för sina saker och inte låtsas ångra sig tror jag höjer respekten för åtminstone Sverigedemokratiska politiker.

Vi behöver fler politiker som står för vad de gör när de åker fast, inte tänker be om ursäkt för att någon mediaelit kräver det.

Tänk om alla töntiga moderater 2006 hade tagit diskussionen om tv licensen och höga skatter istället för att åma sig och vara allmänt fittiga.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag tror du både har rätt men också överdriver/överdramatiserar en del.

Det är satirkonton, chill nu.

Satir kanske man kan kalla innehållet . Själv brukar jag förknippa satir med komiker och andra som idkar samhällskritik i eget namn, inte politiska partier som har anställda för att göra detta i lönndom.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Vilket är lika sant som att Mona köpte Toblerone (vilket hon också gjorde)?
Att det bara var satirkonton är lika nära hela sanningen som att det hon köpte var enbart Toblerone. Båda är undanflykter istället för att rakryggat stå för vad man gör.
Syltryggar.
Ni i fanklubben vill att SD ska vara badboys och tycker att sånt här är positivt. Andra vill ha lite mer seriös marknadsföring av åsikter och tycker att nu när SD är en del av etablissemanget kan de kanske lyfta nivån.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag tycker du är helt ute och cyklar. SD har inte satt normen, men nu lever de upp till den.

Att SD försvarar och står för sina saker och inte låtsas ångra sig tror jag höjer respekten för åtminstone Sverigedemokratiska politiker.

Vi behöver fler politiker som står för vad de gör när de åker fast, inte tänker be om ursäkt för att någon mediaelit kräver det.

Tänk om alla töntiga moderater 2006 hade tagit diskussionen om tv licensen och höga skatter istället för att åma sig och vara allmänt fittiga.

Jag förstår ju varför de gör det och visst finns det en bakgrund i andra partiers hycklerier som bidragit till varför SD svarat på detta sätt. Det tror jag alla kan se. SD agerar på många sätt som sossarna alltid har gjort, men de är ett barn av sin tid och utnyttjar de nya kanalerna på ett annat sätt, samtidigt som de flyttar gränser och höjer konfliktnivån.

Men likväl, det behöver finnas någon slags moralisk standard och varje aktör behöver ta ansvar för sina handlingar i förhållande till det. Istället ser vi gång på gång antingen socialdemokrater eller sverigedemokrater som står och skyller på varandra när de båda nyttjar omoraliska metoder de kritiserar varandra för. Under tiden allt fokus läggs på det blir det viktiga frågor om Sveriges allvarliga problem som hamnar i skymundan. På mig blir effekten iaf att jag inte kan ta det dessa partier säger på allvar och det är ett intryck som skapats av deras eget agerande.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Satir kanske man kan kalla innehållet . Själv brukar jag förknippa satir med komiker och andra som idkar samhällskritik i eget namn, inte politiska partier som har anställda för att göra detta i lönndom.
Om bara satiren vore frånskild verkligheten...
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top