Sverigedemokraterna.....

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja, och det är där jag menar att SD behöver någon PR-ansvarig, en samordnare. Som ser till att, eller hjälper medlemmar som inte har den sociala kunskap som krävs i ett civiliserat samhälle. Det går att föra SD-politik på ett rumsrent sätt, om man bara kommer ihåg att bete sig. Se på historiken och notera var SD klantat sig, det är ju hur lätt som helst att undvika dom misstagen. Så in med en life-coach åt pojkarna och lär dom lite hyfs så att dom andra partierna inte har nåt att komma med sen.

Som SSU, en förening för unga sossar, med fritidsledare som följer utvecklingen och fostrar ungdomarna. Gör samma sak med SD, måste ju finnas nån som bryr sig?
På sätt och vis kan man väl säga att Jomshof hade chansen att vara den där fostrande livscoachen som ”hjälper medlemmar som inte har den sociala kunskap som krävs i ett civiliserat samhälle” när han stod där och intervjuades av Expressen och Lång kom och betedde sig…

…men av någon märklig anledning tog han inte den chansen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag samlar inte på citat, men det är åtminstone vad flera journalister som bevakar politik har rapporterat om efter att ha pratat med människor i SD-toppen, senast på deras valvaka. Strategin utgår alltså från att SD efter framför allt Tidöavtalet såg ett behov av att öka konfliktnivån rejält för att inte bli irrelevanta när nu flera partier anpassat sig till deras politik.

Är man fortfarande osäker är det ju alldeles uppenbart, enbart genom att se på Jimmie Åkessons egna kommunikation senaste tiden och jämföra med hur det brukade låta för några år sedan.
Okej men det är inte uttalad strategi alltså, utan något som några (oklart vilka) journalister påstår.

Got it. Right.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Okej men det är inte uttalad strategi alltså, utan något som några (oklart vilka) journalister påstår.

Got it. Right.
Uttalad som uttalad internt i partiet. Strategier är ju per definition inte sådant man håller presskonferenser om utan använder internt i partiet för att samordna sig kring en linje.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ett av mina största problem med SD är just deras hantering av dylika rötägg som slänger sig med uppenbart rasistisk jargong, jag förstår inte varför de verkar ha så svårt för att makera mot och fördöma den här typen av utspel både när det kommer från partimedlemmar men också från individer ute bland de som röstar på SD.

Självklart finns det folk med rasistiska åsikter inom SD och även bland deras väljare. De existerar inom samtliga övriga partier/väljarkretsar också, så att en del rasister röstar på SD gör inte att SD är ett uttalat rasistiskt parti (även om vänstern gärna vill tolka det så). Däremot behöver SD absolut bli bättre på att ta kraftigt avstånd från folk som agerar olämpligt på det här sättet. Det hade ökat partiets trovärdighet något enormt om de bara kunde ta itu med folk som hittar på dylika dumheter och förmedla med all önskvärd tydlighet till media och svenska folket att "detta är inget som vi som parti står bakom, vi tar kraftigt avstånd från den här typen av uttalande/åsikter/agerande etc".

Om/när SD väl kommer till insikt och lär sig att göra sig av med folk som ställer partiet i dålig dager så tror jaga tt de kommer växa enormt som parti, dels kommer det hjälpa deras uppdaterade samhällsanalys om de gör sig av med folk med förlegade åsikter och dels kommer färre väljare känna motvilja mot att rösta på dem. I dagsläget tror jag att det är många som egentligen håller med om att SD haft rätt i mycket redan från början, men man vill ändå inte rösta på ett parti vars medlemmar skriker olämpliga och uppenbart rasistiska saker på fyllan. SD behöver bli bättre på att rensa i egna led, därom råder ingen tvekan.

Men som sagt, rasister finns det inom samtliga partier så varför detta ses som något unikt/extra dåligt när det kommer till SD ställer jag mig frågande till. Rasism är väl problematiskt oavsett var det kommer ifrån? Vi har ju exempelvis haft en S-minister som påkommits med att ha Heilat och hängt i högerextrema kretsar som ung, men det ses inte som lika problematiskt som åkessons ungdomsengagemang i SD för hon tillhör ju "de goda"... Nåväl, Lång misskötte sig och uppmanades direkt att lämna sina uppdrag och har även gjort det såhär en dag senare så där får man väl ändå säga att SD hanterat saken både snabbt och korrekt. Ida Heiliainen å andra sidan sitter fortfarande i riksdagen, för alla rasister är jämlika men vissa är lite mer jämlika än andra...
Jag tror det är ett dilemma för SD. Å ena sidan vill de "vara nere med kidsen". Därför de lägger sådana resurser på trollfabriken som genererar innehåll de flesta utom tiktokgenerationen inte bryr sej ett skit om. För däremot just migrationströtta tiktokare funkar det säkert jättebra att spela L'amour tojours och skrika AUSLÄNDER RAUS!
Å andra sidan har vi resten av Sverige med många migrationströtta som inte tillhör ovan nämnda målgrupp. För att attrahera dessa funkar det bättre att klä av sej bomberjacka/heilande och istället ta på sej kostym och städat beteende.

Tror inte de både kan äta kakan och ha den kvar.
Jomshof är syntare, du kan inte begära att han skall förstå eurodance.
Osanning. De flesta syntare, undertecknad inkluderad, gick över till eurodance som vardagsmusik på 90-talet.
Tuggummipop som tuggummipop.
Det där är fan hets mot folkgrupp. Jag blir kRenGt!!!
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag tror det är ett dilemma för SD. Å ena sidan vill de "vara nere med kidsen". Därför de lägger sådana resurser på trollfabriken som genererar innehåll de flesta utom tiktokgenerationen inte bryr sej ett skit om. För däremot just migrationströtta tiktokare funkar det säkert jättebra att spela L'amour tojours och skrika AUSLÄNDER RAUS!
Å andra sidan har vi resten av Sverige med många migrationströtta som inte tillhör ovan nämnda målgrupp. För att attrahera dessa funkar det bättre att klä av sej bomberjacka/heilande och istället ta på sej kostym och städat beteende.
Just det där med kostym är en detalj jag har funderat på. Överallt annars på arbetsplatser osv. och även bland högre chefer har det blivit allt mindre vanligt. Visst finns det en del sammanhang då en kostym passar in, i synnerhet om klädseln uppbärs på rätt sätt och stämmer överens med ett i övrigt värdigt beteende och den stämning som är i situationen.

Men i väldigt många andra sammanhang tror jag det snarare ses som lite udda att bära kostym, som om man medvetet vill klistra på en annan fasad på sig själv och inge respekt hos andra samtidigt som man uttrycker distans, men där effekten snarare blir att man uppfattas som osäker och att försöka skaffa sig en image man egentligen inte har råd med.

Vadan denna fäbless hos i synnerhet den yngre generationen Sverigedemokrater att anamma dessa Stureplansattribut med eleganta kostymer, slips och backslick?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Osanning. De flesta syntare, undertecknad inkluderad, gick över till eurodance som vardagsmusik på 90-talet.

Det där är fan hets mot folkgrupp. Jag blir kRenGt!!!
Vad tror du jag blev när Simple Minds spelade (ett kanongig) på Sweden Rock -98?
It’s unheard of!!
 
Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Uttalad som uttalad internt i partiet. Strategier är ju per definition inte sådant man håller presskonferenser om utan använder internt i partiet för att samordna sig kring en linje.
Okej men jag var bara nyfiken på detta men jag tycker inte det är glasklart faktiskt.
Det var väl rn ljudsnutt på samnytt, tror jag.
Det som påstås verkar ju inte finnas på film. Han sjunger inte ens. Dock kart olämpligt att den låten spelades.

Plus att som sagt, Jomshof lyssnar inte på festlig musik, bara deppig musik, så dra inte in honom.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Kan ingen bara bestämma att vid nästa val får partierna ha sina valvakor i någon tråkig möteslokal ute i ett industriområde. Det enda som serveras är ramlösa och ostsmörgås. Lokalen är ordnad i skolbänkssittning, övervakas av de strängaste tentamensvakterna och röstresultet mottas genom att partimedlemmarna under tystnad får sprätta upp var sitt brunt kuvert och sedan lösa ut en matematisk formel för att komma fram till resultatet.

Pallar inte att en enda gång till se en massa partiers firmafester där folk fuldansar.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Eurodisco heter det.

Rasskandal? Vad betyder det?

SD har ju blivit överflödiga. Sossar. Är de ens för en swexit? Mellanmjölk.
Och så visar de sin enorma begåvningsreserv när de inte vet att kameran är på. Höhö. Bajen, bärs och rakade brudar. Typ den nivån av de som torde vara grädden på moset. Det är så svagt så svagt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja, men svaret rörde denna kommentar:

"...jag förstår inte varför de verkar ha så svårt för att makera mot och fördöma den här typen av utspel..."
Du missade tydligen helt avslutningen på inlägget där jag poängterar att de faktiskt skötte det hela både snabbt och korrekt den här gången?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du missade tydligen helt avslutningen på inlägget där jag poängterar att de faktiskt skötte det hela både snabbt och korrekt den här gången?
Kanske inte, eller kanske, men vad var det jag citerade då? Eller hann du ändra dig medan du skrev? 😀
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kanske inte, eller kanske, men vad var det jag citerade då? Eller hann du ändra dig medan du skrev? 😀
Inledningen, som inte syftade specifikt på fallet Lång utan på SD överlag. Vad jag menade var bara att jag tror att SD hade kunnat vinna mycket på att hantera problematiska individer och incidenter som ställer partiet i dålig dager snabbare och mer bestämt (som jag också gav dem cred för att ha gjort denna gång), exempelvis tror jag att de hade vunnit extremt mycket på att släppa Ekeroth tidigare än de gjorde och Söder borde ha fått gå för länge sedan. Men som jag sa, den här gången skötte de det absolut snabbt och snärtigt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inledningen, som inte syftade specifikt på fallet Lång utan på SD överlag. Vad jag menade var bara att jag tror att SD hade kunnat vinna mycket på att hantera problematiska individer och incidenter som ställer partiet i dålig dager snabbare och mer bestämt (som jag också gav dem cred för att ha gjort denna gång), exempelvis tror jag att de hade vunnit extremt mycket på att släppa Ekeroth tidigare än de gjorde och Söder borde ha fått gå för länge sedan. Men som jag sa, den här gången skötte de det absolut snabbt och snärtigt.
Enig, jag gillar Kent men han hör ju inte hemma i partiet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lucas mamma: ”Vi är förkrossade”


That's why. Gigi rör mig inte i ryggen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
That's why.

 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top