Sverigedemokraterna.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Eller hur. Dråpligt läge egentligen. Men som ledamot bör man passa sig lite extra vet jag. Man har alltid ögon på sig, det gäller ju alla offentliga personer, kändisar i synnerhet.
Absolut, och att den låten ens spelades är ett mysterium, ännu mer att deras, var det partisekreterare, är ihop med en 25-årig tjej som tyckte det här var det roligaste hon kunde hitta på. Intellektuell höjd är som på den fritidsgård hon borde vara på.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Du menar som igår, när en sedan fjorton år riksdagsledamot sjöng med lite i en sång i någon sekund och omedelbart fick lämna riksdagen? Ja de borde ha installerat något AI som automatiskt avskedade honom när AI upptäckte sång-brottet.
Jag tror att de flesta skulle tänka efter innan de sjunger just den textraden om den inte är en del av ens vardag.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag tror du har ett AI-verktyg, eller vad det heter. :suspicious
Jag tar det som en komplimang att jag kan formulera mig, tack.

Men samtidigt som kritik att jag ordbajsar utan tanke och substans - tack för feedbacken, skall försöka bättra mig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror att de flesta skulle tänka efter innan de sjunger just den textraden om den inte är en del av ens vardag.
Ja, men svaret rörde denna kommentar:

"...jag förstår inte varför de verkar ha så svårt för att makera mot och fördöma den här typen av utspel..."
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja, men svaret rörde denna kommentar:

"...jag förstår inte varför de verkar ha så svårt för att makera mot och fördöma den här typen av utspel..."
Nu var det ju inte bara David Lång som sjöng med i den där låten, utan ett helt gäng, men praktiskt nog var det bara hans skönsång som fastnade på inspelningen så då kunde han offras som syndabock - problemet löst.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu var det ju inte bara David Lång som sjöng med i den där låten, utan ett helt gäng, men praktiskt nog var det bara hans skönsång som fastnade på inspelningen så då kunde han offras som syndabock - problemet löst.
Finns detta på film? Det jag fick till mig var att David Lång typ sade orden lite fnittrig.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Han skulle sjungit om att utplåna Israel och dess befolkning, ety det tydligen är oproblematiskt.
Som vanligt gör två fel inte ett rätt.
Ja, men svaret rörde denna kommentar:

"...jag förstår inte varför de verkar ha så svårt för att makera mot och fördöma den här typen av utspel..."
Det var ingen som gjorde något där och då. Jomshof kunde kanske ha agerat annorlunda, men han är höjd över varje mått.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Finns detta på film? Det jag fick till mig var att David Lång typ sade orden lite fnittrig.
Det tror jag inte fångades på film, däremot var det tydligen flera andra som var där som såg och hörde det, iaf om man utgår från inlägg i sociala medier, men det kommer förstås inte kunna bevisas.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Första stycket supportar jag.
Andra, då?
Sa jag det?
Nej, det var min tolkning utifrån hur jag brukar bedöma verkshöjden på det som ChatGPT genererar. Bajs, förklätt till gåslever.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Hur som helst, tiden har dessvärre hunnit ikapp oss, i alla fall dom flesta här. Men det ju inte tiden vi ska skylla på, utan folket. Vem var det som lät all skinödighet gå igenom egentligen, vem släppte första fisen!?

För att vi får inte tala som vi känner längre. Även om jag oftast gör så i alla fall, fast med respekt och aldrig direkt nedsättande mot någon. Denna sk "cancel culture" som frodas i hela västvärlden nu måste ju ha börjat nånstans, men var? Inte var väl Danmark? Tyskland .. njae? Eller kommer hela grejen från Amerika, kanske Kalifornien där allt nytt ändå kom från?

När började vi sensurera Tintin och Pippi? Efter att ha sensurerat _egerbollen? (Se! Jag får t o m sensurera mig själv här!) Jag kommer ihåg när jag var liten och köpte just en sådan, så sa nån skolkompis "Man får inte säga n...", och det var tidigt 80-tal. Så redan då var fröet till förfallet sått.

Sen började allt snack om "miljö" och "kultur", och den snöbollen har fortsatt att rulla. Det lite lustiga är att vi fortfarande inte tar saker helt på fullt allvar, under komunismen i Tjeckien var det värre. Om du så mycket som yppade fel saker till grannen kunde 'någon' komma i natten och hämta dig, och du sågs aldrig mer. DET var äkta trolleri, och du var kaninen.

Här får man kanske böter, eller i värsta fall blir av med jobbet. Men då kan du alltid starta en förening med inriktning mot ungdomar så får du bidrag mm.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det tror jag inte fångades på film, däremot var det tydligen flera andra som var där som såg och hörde det, iaf om man utgår från inlägg i sociala medier, men det kommer förstås inte kunna bevisas.
Vilka var det som hörde det? Detta låter lite tunt.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Vilka var det som hörde det? Detta låter lite tunt.
Lite oklart exakt vilka, tunn bevisning som sagt. Men nu är det ju inte någon rättegång som handlar om vad SD kan komma undan med juridiskt eller inte utan vad människor får för intryck av dem och hur det påverkar förtroendet.

Att de uppfattas som betydligt mer extrema nu än för bara ett par år sedan är ju inte ett ett olyckligt sammanträffande utan en uttalad strategi. Förstår inte ens varför de skickar hem Lång, de hade kunnat försvara honom istället - det hade åtminstone varit logiskt konsekvent med den retorik de använt sig av den senaste tiden, om det nu inte är så att de börjat få kalla fötter och insett att den uppskruvade retoriken och konfliktnivån inte gav den utdelning de hade hoppats på.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lite oklart exakt vilka, tunn bevisning som sagt. Men nu är det ju inte någon rättegång som handlar om vad SD kan komma undan med juridiskt eller inte utan vad människor får för intryck av dem och hur det påverkar förtroendet.

Att de uppfattas som betydligt mer extrema nu än för bara ett par år sedan är ju inte ett ett olyckligt sammanträffande utan en uttalad strategi. Förstår inte ens varför de skickar hem Lång, de hade kunnat försvara honom istället - det hade åtminstone varit logiskt konsekvent med den retorik de använt sig av den senaste tiden, om det nu inte är så att de börjat få kalla fötter och insett att den uppskruvade retoriken och konfliktnivån inte gav den utdelning de hade hoppats på.
Ja vem vet.
Är det en uttalad strategi? Vem har uttalat den och när? Vore intressant att läsa mer om.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja vem vet.
Är det en uttalad strategi? Vem har uttalat den och när? Vore intressant att läsa mer om.
Jag samlar inte på citat, men det är åtminstone vad flera journalister som bevakar politik har rapporterat om efter att ha pratat med människor i SD-toppen, senast på deras valvaka. Strategin utgår alltså från att SD efter framför allt Tidöavtalet såg ett behov av att öka konfliktnivån rejält för att inte bli irrelevanta när nu flera partier anpassat sig till deras politik.

Är man fortfarande osäker är det ju alldeles uppenbart, enbart genom att se på Jimmie Åkessons egna kommunikation senaste tiden och jämföra med hur det brukade låta för några år sedan.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top