Gabor
Guest
Själv tycker jag vi i hela världen ska ta bort gränserna så alla lever i samma land och då finns det ingen invandring längre...
Problemet löst...
samt endast en religion......$$$$$$$$$$$$$$$
Själv tycker jag vi i hela världen ska ta bort gränserna så alla lever i samma land och då finns det ingen invandring längre...
Problemet löst...
Problemet löst...
Om det vore så enkelt hade man gjort det vid det här laget. Problemen ligger djupare än så. Tittar man på konflikter som blåser upp runt om i världen beror de i de allra flesta fallen på vem som ska ha tillgången över värdefulla naturtillgångar eller kulturella och religiösa olikheter mellan folk. Att bara ta bort alla gränser löser inget. Vi kan inte tvinga folk att leva i samexistens utan att först anpassa samhället för de nya förutsättningarna. Den processen tar tid.
Hade man gjort det för länge sen?? Nja tror inte de Folk är för insnöade för att dom skulle göra de, alla tror att sitt skit land är de bästa och vill inte dela det med någon annan..
Förövrigt är det bara löjligt att kalla SD för rasister om man kollar i övriga världen så kommer dom nog inte i närheten av "utlänningar" som hatar alla som inte är som dom. Vi i Sverige är väldigt öppna för andra människor.
They tuck ur djurrrb!
Tuck ur durrr!
Jag skulle nog vilja påstå att SD har rasist inslag i sin politik.
I t ex Italien visar man noll tolerans mot Romer som ställt till med många problem när det gäller kriminalitet. De har en helt annan syn på invandring än vad vi har och är inte lika toleranta.
Kanske lyssnar regeringen på de signaler folket sänder ut i denna fråga i Italien, till skillnad från här hemma?
Se där, vilka inslag då?
Romerna har väl inte invandrat till Italien?
Det gör man ju i resten av Europa också, tur det att det finns länder med demokrati.
Jag skulle nog vilja påstå att SD har rasist inslag i sin politik.
Även om partiet försöker tvätta bort vissa delar av sina åsikter tror jag nogatt de ligger kvar och gror någonstans.
Sverigedemokraterna är inte principiellt emot invandring. Vi är på det klara med att Sverige alltid har haft invandring, men den har tidigare varit begränsad och reglerad. De invandrare som kom hit kunde ganska lätt assimileras och bli en del av det svenska samhället, främst på grund av att de inte var så många och att de kom från kulturellt närstående länder. De senaste årens invandring har dock varit av helt annan art. Det har handlat om tiotusentals invandrare varje år, från avlägsna delar av världen, vilket inte varit bra för Sverige.
Ni som inte har nån koll överhuvudtaget kan väl iaf börja med att läsa SDs partiprogram, sen kan vi kanske ha en bättre debatt?
Jag vet knappt vart jag ska börja...men vi kan väl vara överens om att vi just hörde ljudet av ett korthus som föll ihop?
Jag vill nog tro att det där inte riktigt håller till en fällande dom...
Påfyllnad:
Jag fattar inte varför alla tycker att det känns så otroligt viktigt att få hävda att det kan ha funnits nån mindre begåvad nynazist i SD långt innan de ens hade en partiledare. Vad tror ni egentligen? Att Jimmie Åkesson kommer att raka skallen, vräka fram sitt nytatuerade hakkors på bröstet och börja slentrian-heila så fort de kommer in i riksdagen? Tror ni att han kommer att odla en liten käck mitt-mustasche och kamma en hård sidbena?
Kan nån vänlig själ vara snäll och visa mig exakt VAR SD har sina nazisympatier?
Tills någon gör det så tycker jag att vi kan säga att Socialdemokraterna är smygnazister för de vill skapa fler arbetstillfällen och det ville de gamla nazzarna oxå.
Ni som inte har nån koll överhuvudtaget kan väl iaf börja med att läsa SDs partiprogram, sen kan vi kanske ha en bättre debatt?
http://www.sverigedemokraterna.net/asikt_text.php?action=fullnews&id=240
Det finns många andra frågor som är viktiga och där har SD inte alls profilerat sig. Det säger en hel del om partiets ambitioner.
Jag håller med om att det inte räcker till en fällande dom att tro, men det incitamenten är tillräckliga för mig med många andra. Må hända att korthuset föll i dina ögon.
Jag gillar inte partier som tvättar rent sitt förflutna genom att skriva om partiprogrammet. SD är inget unikt parti i detta avseende. Närmast tänker jag på Vänsterpartiet. Om de stått fast vid sina gamla kommunist värderingar fullt ut hade det partiet haft ännu färre anhängare idag. Det är inte inne att vara kommunist idag, men en dag kanske de värderingarna återkommer. Värderingar och åsikter kommer och går. Man kan säga att SD formulerat sitt partiprogram så att de ska få maximalt antal röster genom att tona ner budskap som skrämmer bort väljare. Dess företrädare gör sitt bästa att upprätthålla den profilen. Integrationspolitiken ska inte vara en fråga som är avgörande. Det finns många andra frågor som är viktiga och där har SD inte alls profilerat sig. Det säger en hel del om partiets ambitioner.
Miljöpartiet var en gång i tiden ett enfrågeparti som såg till att miljön var en faktor i alla beslut som skulle fattas på gott och ont.
SD är inget enfrågeparti, de är ett enlösningsparti som har samma botemedel mot alla landets krämpor.
Men jag kan ju kontra på samma höga nivå då med att vänstern och socialdemokraterna också är enlösningspartier.
Jag bryr mig om resultat, hur man kommer dit är inte det viktiga. ATT man kommer dit är viktigare.
Miljöpartiet var en gång i tiden ett enfrågeparti som såg till att miljön var en faktor i alla beslut som skulle fattas på gott och ont.
Förhoppningsvis reglerar skollagen förutsättningarna så det kanske är överdrivet att påpeka den saken.
Knogmacka!?
det här börjar bli obehagligt.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar