Sveriges förluster - Folk som jobbar svart

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
På vilket negativt sätt påverkar folk som jobbar svart oss? Då bortser vi från den obetalda skatten som är sjävklar.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
H4 skrev:
2102817 På vilket negativt sätt påverkar folk som jobbar svart oss? Då bortser vi från den obetalda skatten som är sjävklar.

Är de samtidigt sjukskrivna eller erhåller A-kassa, så drabbar det såklart er som betalar skatt...

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Om dom inte går på a-kassa eller annat bidrag så är det ju skatten som inte kommer in, men dom får ju ingen statlig pension å andra sidan heller. Men så snor dom ju jobb från företag som kör vitt!

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
H4 skrev:
2102817 På vilket negativt sätt påverkar folk som jobbar svart oss? Då bortser vi från den obetalda skatten som är sjävklar.

En person som jobbar vitt bidrar till att sjukhus,skolor och blablabla fungerar så gott som de...gör

en som jobbar svart skiter i att göra sitt för att det här landet ska må så gott som möjligt..

jag jobbar med en man som aldrig jobbat vitt,han är snart 60 år nu,kan inte förklara hur arg jag blir när han har mage att klaga över vården och att inget fungerar....

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Rikkard skrev:
2103556 Ja men han måste ju ändå pröjsa skatt. Även om den är liten. Och tänk på alla illegala immigranter i USA som inte pröjsar.

Får 4 loppor tillbaks från Göran i år och då jobbade jag inte en dag i Sverge förra året... Sug på den. :yoparty

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
grr..zzr skrev:
2103564 .... jag jobbar med en man som aldrig jobbat vitt,han är snart 60 år nu,kan inte förklara hur arg jag blir när han har mage att klaga över vården och att inget fungerar....

Han går snart i pension, har han inte varit duktig och sparat av sina svarta slantar så kommer han få leva på en väldigt ynklig pension, skrattar bäst som skrattar sist :tungan

Ingen gillar en snyltare!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tror inte det påverkar negativt ett dugg, snarare positivt - det underminerar viljan hos resten av befolkningen att göda detta system, och ju snarare systemet kollapsar - desto bättre. :)

Coola Ola

Guest
Markus skrev:
2108902 Tror inte det påverkar negativt ett dugg, snarare positivt - det underminerar viljan hos resten av befolkningen att göda detta system, och ju snarare systemet kollapsar - desto bättre. :)

Nu är du inte allvarlig? Eller menar du att ingen ska betala skatt öht?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Coola Ola skrev:
2108923 Nu är du inte allvarlig? Eller menar du att ingen ska betala skatt öht?

Jo, de som vill betala kan väl få betala. För tillfället är de till och med i majoritet. :yoparty
Eller visst ja, nuvarande styre är framröstat av bördan i samhället, resonemanget föll. :(

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Coola Ola skrev:
2108923 Nu är du inte allvarlig? Eller menar du att ingen ska betala skatt öht?

Vad jag, med mina 17 levnadsår, kan tolka Markus inlägg så stämmer ditt påstående.

Coola Ola

Guest
Markus skrev:
2108972 Jo, de som vill betala kan väl få betala. För tillfället är de till och med i majoritet. :yoparty
Eller visst ja, nuvarande styre är framröstat av bördan i samhället, resonemanget föll. :(

Ja, precis. Vad ska vi med polis, brandkår och annat praktiskt till? Vi kan skapa små isolerade enklaver för de som har råd där de betalar allt själv och styr i enlighet med sin egen vilja. Nåt sånt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Coola Ola skrev:
2108998 Ja, precis. Vad ska vi med polis, brandkår och annat praktiskt till? Vi kan skapa små isolerade enklaver för de som har råd där de betalar allt själv och styr i enlighet med sin egen vilja. Nåt sånt?

Hoho, har du lyssnat på någon idol nu igen? Kolla vart pengarna går istället.
"polis och brandkår" :rofl Den var bra. :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Markus skrev:
2108972 Jo, de som vill betala kan väl få betala. För tillfället är de till och med i majoritet. :yoparty

Ja fyfan för demokrati!
Ett sånt jävla kommunistpåfund, solklart kommer det här jävla skitsystemet att kollapsa när man ger en röst vardera till alla medborgare...

Nä, flytta du till någon fin diktatur någonstans så stannar jag på det här otroligt snabbsjunkande skeppet

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!