Bevel 900SS
Ny medlem
Vägen mellan Kisa och Boxholm via Malexander har allt!
...sen fortsätter ju orgien ner till Karlsborg
crashtestdummy skrev:2512824Käglan från Örebro till Fellingsbro. 3.4 mil MYCKET bra väg, lite hus och påfarter. nylaggd för 2-3 år sen.
När jag blir rik ska jag köpa den vägen och fylla dikena med lekakulor
ludde74 skrev:2513328Från Dals Ed in i norge via kornsjön till Halden är en rolig kurvig väg med mycket förädiska kurvor.
Riktigt bra tips, den är inte dum allsIvil skrev:2513364E4an mellan Södertälje och Hölö e ganska spänande.
Den är bra, men käglan är ännu bättre eftersom det är mer höjdskillnader och mindre trafik (framför allt tung trafik).peter R1 skrev:2512920den roligaste i sommar var på semestern, väg 205 mellan Laxå-Askersund, har man inte kört där har man man inte kört hoj: ): ): ) sedan har vi klassikern, Sollebrunn-Nossebro.
IronMike skrev:2512557Posta era förslag här ..gärna med filmlänkar eller bilder. Själv har man "varit runt" en del. Min favorit sen många år, är en väg i Dalsland som går mellan Tisselskog-Håverud, även kallad "vägen över brudefjället"...
Den är dels kuperad, men innehåller mkt chikaner, krön å bra doserade kurvor. Väglaget är för det mesta riktigt bra. Och trafiken är = 0. Flest antal bilar jag mött under en repa är typ 2, en lördag eftermiddag vid 15 ... vägen går parallellt med en större väg, och ligger jävligt avsides så att säga. Den kanske ser smal ut på film, men bilar kan mötas utan problem...
Det är min favvo-väg alla kategorier ...kanske saknar en högfartsdel. Varit uppe och nosat på 3an en bit upp i varvtalet, strax över 200 någonstans. Men farterna ligger mellan 78,80-200, lagom ändå.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|