markio skrev:
Stället som är "lagat" är om man utgår från oljepluggen också 5 cm upp mot framdrevet.
Årsmodell -97
Kan ju berätta lite hur det ligger till...
Köpte crossen för två veckor sedan. Allt verkade jättebra och den var skitfin verkligen! Inga läckage vad man kunde se. Sen 2 dagar senare så upptäcker jag att det droppar olja från bakre stötdämparen, kliar mig i huvudet och försöker lista ut vad som har gått sönder. Naturligtvis så var det en ny packningssats spm behövdes. När det var lagat och klart kändes det underbart tills att jag nu då upptäckte detta oljeläckage under motorn. Fan altså! Blir så sur. Tänk om ägaren innan visste om bägge felen! ?? Känns som man är lurad.... Men vad ska man göra?
Man blir bara så besviken...
Ja förstår jag.
Tyvärr är det väl så att han visste pga att han lagat det med kemisk metall.
Det enda är väl att ringa och påvisa felen,men säljaren behöver inte lagligen göra/betala något,så det är oftast att bita i det sura äpplet.
När jag köpte TTR:en så var den snustorr överallt,sen när jag kom hem så hade den läckt olja när den stog på kärran.....
Letade i säkert en timme efter något som kunnde läcka...inte ett spår.
Körde en sväng och ställde den på med en bit kartong under,det droppade rakt ner i från baksidan drevet.....fakk utgånde axel,lager och bröte tänkte jag,hur kunnde jag missa det....
Men efter lite felsök och sprängkiss läsande visade det sig att det fattades bara en O-ring på högst upp på oljestickan på torrsumpen,efter det så är den torr igen
Ibland har man tur.
(sen vad det har med din kåpa att göra vet jag inte)