Robban_C
Gubbfan åker knarr!
Har ingen erfarenhet av de där maskinerna från Mekonomen och Biltema men hade som sagt en gammal historia från Järnia (Fixa?) men har bytt till en Kemppi, den går kanonbra! En dröm Och den ansluts till "gamla goa två hål i väggen" dvs enfas. Jag tror ju att du vill fortsätta med typ Kemppi men å andra sidan har du ju skrivit att de du använde inte gick så bra här ovan. Det känns ju alltid tungt att "byta ner" sig vad gäller kvalitet/prestanda.Freddde skrev:Ok jag glömmer det där med alu, mest ett önsketänkande .
Har kört en hel del MIG genom åren på 2 olika Kemppi, kanonbra maskiner, men inte mina. När jag nu ska köpa en till mig själv inser jag att med funktion kommer ett pris. Vill helst ha en Kemppi(ja jag ä nog märkesfixerad ) men jag tycker det är svårt att hitta nån "billig" Kempii. Har inge 3fas i garaget heller så det måste vara nån som går på gamla goa två hål i väggen.. Tips på var de går att få tag i till rimliga priser i Stockholm med omnejd?
Eller tycker ni att billigare modeller från typ Mekonomen eller Biltema funkar så bra att det bara är onödiga pengar?
Det är svårt att råda. Kan du låna in dig på nån lågprismaskin nånstans (hos nån polare) och prova hur dom går?
Finns ju fler lågprissäljare, ex vis Jula och Clas Ohlsson. Kan det vara något?
Leta runt lite och kolla vad mindre Kemppisvetsar kostar?
Stockholm är ju stort, finns det inga firmor som handlar med beg maskiner? Jag köpte en beg ventilslipmaskin + ventilsätesfräs av nåt ftg söder om Stockholm. Utan att vara säker så tror ju jag att en beg Kemppi som inte är tokgammal är att föredra framför lågprismaskinerna.