Sviestad....Lite Julkörning! BLI AVUNDSJUK!!

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Det här är ju bara för mycket :) Köra bana i december!!! Jag vill också!!!!!!!!!!!!! Kul att se Torbson på hoj igen och att Affe är nöjd med nya moppen:tummenupp Nogger, var det nån fart i den nya raketen då?

//julklappshandlaren...

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Liwa1 skrev:
2663986
Affe, det såg ju kanon ut, gillar bilden med tummen och gnistrorna. HW, att du fixade denna dag slår nog mycket av alla bandagar :tummenupp

Nogger, visst var det tråkigt att köra....
He he.. Tyvärr så är inte det jag utan Triggerhappy.

Vi var tre stycken som körde min hoj.

Nogger glömde sin blyklump hemma och la istället flest varv av alla på min hoj.
Jag som fick slita den från Nogger för att få köra overhuvudtaget.
Trigger (yberposören) som jag mer eller mindre "tvingade" att köra 3-5 varv

Det roliga var att Nogger som har mobbat mig för min "400:a" hade ett av dom största flinen igår :hihi

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Rotorp skrev:
2663992 Fan att man missa detta ypperliga tillfälle och ändå bor man bara 45 min från banan. :huvet

Undrar vart info finns om kommande sammankomster??

Du missade ju dagens åkning med.... Dock vad det lite halt!

Bifogat

• DSC00404a.JPG
    DSC00404a.JPG
    115.4 KB · Visningar: 206
  • DSC00405a.JPG
    DSC00405a.JPG
    119.8 KB · Visningar: 276
  • DSC00406a.JPG
    DSC00406a.JPG
    87.4 KB · Visningar: 254
  • DSC00407a.JPG
    DSC00407a.JPG
    127 KB · Visningar: 144
  • DSC00398a.JPG
    DSC00398a.JPG
    97 KB · Visningar: 214

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
hur är väglaget idag??? Har inte varit ute ännu men ser att det börjar bli lite kyligare på termometern...
Jag är ju också sugen på o ta en sväng?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Asballt med RR en vecka innan Hjulafton, fett med avis blir man :tummenupp

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Grymt :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Kul att vi råkade vara i Östergötland samma dag och att min gubbe råkade ha några timmar till övers :tungan

Affe...äntligen har jag någon som förstår vilken sjukt kul hoj CBR 600 RR är :yoparty Kawans bromsar kändes som en gammal sur volvo jämfört med hondans. Några extra horses på din oxå hörde jag, du kommer att ha galet kul på den!!!

(Kan ana lite svensk avundsjuka här och var...)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Ha ha !! Ja vilken sjuk dag det va från början till slut !

För att ta det från början så va det så att jag prata med lillan och hon grämde
sig för att hon inte kunde åka ner den 16-17:e DECEMBER :va och köra bana ??? Jag uttryckte ngt i stil med YEAH Right klart att det är bandag....:D

Sen visade det sig stämma och då började jag och ringa runt lite, med risk för att bli HELT idiotförklarad (ännu mer än va man redan är ) så ringde jag affe och ventilera det hela och fråga om han ville lufta "400:an" så han slapp gå som en äggsjuk höna innan våren va här... Det första han säger: JAG HATAR DIG !!! :D Nu MÅSTE jag jue åka ner.... JAPP tänkte jag och nicka lite :tummenupp Näste man på tur va tobbe, ringer till redax på Bike och hör att han sitter lite "chokead" men frågar om han ska med och om vi kan ta LT:n ner... JAVISST ! Men då måste jag gå tidigare så jag får ordning på moppen med batterier osv... INTE en sekunds tvekan eller ifrågasättande att det va några dagar kvar till julafton...

Vi rullar in samtidigt vid borgen och lastar om från affes buss till LT:n eftersom man/vi hade grejer med oss som om det va premiären i Moto Gp vi skulle köra ! HELA vägen ner så kacklade dom där två om att VAD/HUR ska du köra då ??? Ska du fota i bergskurvan hela dagen osv.... Först kämpade jag emot och sen lät jag dom hållas med en grym baktanke..:D
Får jag tag i ngn av deras hojar, DÅ kliver jag INTE AV :yoparty Då kör jag tills soppan är slut !!!

Väl nere så inser vi att det kommer att va torrt och köra oieeeeeee Ozto dyker upp på sin omplåstrade K5:a med silvertejppassning på regndäck, förbannar sig över att dom sista 3 veckorna har det bara varit torrt 2 dagar och en av dom är just IDAG....
Han fräser ut och vi bara tittar på varann... VET HAN OM att det bara är ett par plusgrader både i backen och i luften :va Killen kör iväg som om det vore högsommar och lägger på gas så man trodde det va helium i framdäcket och inbromsningar så det jazzade fint efter start och mål... ALDRIG att vi kommer och ens försöka köra så idag säger alla i kör, det är för kallt i backen bestämmer vi :rolleyes:

Piff och puff startar sina "400:eek:r" och jag försöker lite fint säga att det kanske är lika bra att jag byter om ändå :tungan Både affe och tobbe tittar på mig med ett flin och tänker, gör det du lilla gubben....

Efter lite trevande varv för dom båda, tobbe med sin axel/arm som varit av, och affe som kommer från liter hoj till "400:a" där även växlarna brukar vara i "gatversion" får tänka om när det blir "rejsväxlat"...

Tobbe lämnar över och jag har äntligen en hoj i besittning :yoparty Nu jävlar ska jag inte släppa den ifrån mig i första taget ha ha... Efter säkert 20-25 min körning går jag in i depån och låtsas som om det är väl normal körtid ! Affe tittar på mig och säger ja vafan sätt dig på min så det blir avklarat då...:D
Nu börjar ett långt pass på affes "triumph"... 10 Varv behöver man jue för att få in känslan för hojen, 10 till för och få till spåren med just den här hojen.., 10 till behöver man för att... ja så där fortsatte det där jag hade hur många ursäkter som helst för att fortsätta åka, Det va så sjukt roligt att få sitta på en knarr igen efter ett antal månaders frånvaro, det va tur att öronen sitter där dom sitter för annars vetifan va som hade hänt, det va sjuka leenden som utspelade sig i depån efter våra varv ! När trigger visade sig va i krokarna med kameran då verkade det som om JUST i den kurvan där han stod så va det 15 grader varmare i asfalten :D för helt plötsligt så började de flesta av oss doppa ner knäet och fotografen själv fick spasmer i tummen vid passagen när han oxå luftade affes traja ..

Idag söndag när man vaknade och gick ut och skrapade bilen och hämtade in skinnstället och hämtade hjälm mm så tänkte jag ! Vilken härlig dröm jag hade att jag åkte bana 8 dagar innan julafton..... / M

TACK TACK Hannes att du/ni arrangerade den här lördagen så jag kan sitta och flina resten av vintern... Eller blir det en körning till ??? Tack affe och tobbe för en underbar dag och JA ! Affe den är härlig din "400:a", tobbes devilsystem gjorde att det precis nu (söndag kväll) har slutat ringa i mina öron ha ha..

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
M:et skrev:
2664013 Det här är ju bara för mycket :) Köra bana i december!!! Jag vill också!!!!!!!!!!!!! Kul att se Torbson på hoj igen och att Affe är nöjd med nya moppen:tummenupp Nogger, var det nån fart i den nya raketen då?

//julklappshandlaren...

JAPP !!!! :banana :hoppa

Liwa1 skrev:
2663986 Vad är en bal på slottet jämfört med att handla julklappar, fixa inför julen.
Det var kanonkul i affärerna med alla julklappstokiga människor :gnissla

Ångrar hur mycket som helst att jag inte åkte ner och testade min nya hoj. Visst har jag långkalsonger så jag kan köra idag men nu ska vi på dop.

Så jag är avis som bara den och har insett att jag och min hoj får genomlida vintern innan vi ska träffas på banan.

Affe, det såg ju kanon ut, gillar bilden med tummen och gnistrorna. HW, att du fixade denna dag slår nog mycket av alla bandagar :tummenupp

Nogger, visst var det tråkigt att köra....

Japp det va skittråkigt, jag hade hellre trängts och handlat julklappar, din gubbe höll på och få slag när jag ringde honom och höll upp telefon när affe och tobbe passerade med 13-14 000 varv på nålen....:D

Last edited:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Nogger skrev:
2664692 Ha ha !! Ja vilken sjuk dag det va från början till slut !

För att ta det från början så va det så att jag prata med lillan och hon grämde
sig för att hon inte kunde åka ner den 16-17:e DECEMBER :va och köra bana ??? Jag uttryckte ngt i stil med YEAH Right klart att det är bandag....:D

*bortklippt massa dravelsnack*

QUOTE]

Nogger! Kontakta inte mig via msn, jag hatar dig och jag är inte alls avis.....:mad:

/ Liwa1 - som bara fått torrköra sin nya hoj i pannrummet

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
jo men det va ju kanonåka idag ju....:yoparty men ett par vurpor sen gjorde det för ont för att fortsätta:huvet det va ju inget för sporthoj idag men vi andra hade skoj som fan....:arsele

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Nogger skrev:
2664696 JAPP !!!! :banana :hoppa
Japp det va skittråkigt, jag hade hellre trängts och handlat julklappar, din gubbe höll på och få slag när jag ringde honom och höll upp telefon när affe och tobbe passerade med 13-14 000 varv på nålen....:D

Du kan dra åt hel...e , jag hatar dig, du är inte min kompis längre :mad:
8 dgr före jul vill jag inte höra ett 600cc yl passera samt en till jagandes efter.
Själv har man låtit grönsaken hemma vara tyst och stå i dvala sedan 1 nov bara för att abstinensen inte ska bli för stor. Och NU PAJJADE DU ALLT :huvet

Jag svarade bara för att jag trodde du skulle berätta att det var halt, blött, blåsigt, värdelöst.. ja allt sånt där som det ska vara 16 dec :)

Argh#¤€£@€!"#¤ .. svin

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Nitrous skrev:
2664904 Du kan dra åt hel...e , jag hatar dig, du är inte min kompis längre :mad:
8 dgr före jul vill jag inte höra ett 600cc yl passera samt en till jagandes efter.
Själv har man låtit grönsaken hemma vara tyst och stå i dvala sedan 1 nov bara för att abstinensen inte ska bli för stor. Och NU PAJJADE DU ALLT :huvet

Jag svarade bara för att jag trodde du skulle berätta att det var halt, blött, blåsigt, värdelöst.. ja allt sånt där som det ska vara 16 dec :)

Argh#¤€£@€!"#¤ .. svin
Liwa1 skrev:
2664711
Nogger! Kontakta inte mig via msn, jag hatar dig och jag är inte alls avis.....:mad:

/ Liwa1 - som bara fått torrköra sin nya hoj i pannrummet
:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt

Är inte livet underbart så säg... :rullandeu :öga

Trinity skrev:
2664475Affe...äntligen har jag någon som förstår vilken sjukt kul hoj CBR 600 RR är :yoparty Kawans bromsar kändes som en gammal sur volvo jämfört med hondans. Några extra horses på din oxå hörde jag, du kommer att ha galet kul på den!!!

(Kan ana lite svensk avundsjuka här och var...)
Jag kan inte annat säga än att jag är toknöjd med denna hojen.
Motorn är starkare än jag hade väntat och allt annat är bättre än R1:an.

Det är bara till att köpa en 600RR för din del igen :tummenupp

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Fastnade inte silvertejps suzukin på bild eller var jag för snabb? inte en bild på mig från i lördags....

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
ozto skrev:
2665210 Fastnade inte silvertejps suzukin på bild eller var jag för snabb? inte en bild på mig från i lördags....

..Han kom med kameran efter du åkt..... Och ja du var för snabb med för den delen :)

Nitrous skrev:
2664904 Du kan dra åt hel...e , jag hatar dig, du är inte min kompis längre :mad:

Argh#¤€£@€!"#¤ .. svin

Då ska vi se, att göra idag :

- Avboka biljetter till gotland (verkar inte behövas..) :D
- Lämna tillbaka blåvästen..:gnissla
- Bygga ett garage i Lapplands Väsby...:tungan
- Berätta för dig att tobbe jobbar med layout och är duktig på PH-shop, det va kallt, blött och blåsigt !! NOT !!!!!!!!!:yoparty
- Blockera Lillan på Msn :hihi

När åker vi nästa gång :kiss ha ha !!!

Ang telefonsamtalet :notme, eller kanske ändå...:pannkyss

hur blir det 2007 har ni planerat luciaåkning ännu ?? /M

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Nogger skrev:
2665234
Då ska vi se, att göra idag :

- Avboka biljetter till gotland (verkar inte behövas..) :D
- Lämna tillbaka blåvästen..:gnissla
- Bygga ett garage i Lapplands Väsby...:tungan
- Berätta för dig att tobbe jobbar med layout och är duktig på PH-shop, det va kallt, blött och blåsigt !! NOT !!!!!!!!!:yoparty
- Blockera Lillan på Msn :hihi

När åker vi nästa gång :kiss ha ha !!!

Ang telefonsamtalet :notme, eller kanske ändå...:pannkyss

hur blir det 2007 har ni planerat luciaåkning ännu ?? /M

Yadda yadda yadda... :pannkyss

*ta allt jag säger med en stor nypa salt, jag är bara avundsjuk som alla andra :tungan *

/Nitrous

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...