Sviestad SM????

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
björn.e skrev:
2211232 :2cool Men det är ju mest för att jag inte förstått att jag är en medioker B-förare :hihi

björn

Jag menar hur många som hänger kvar, oavsett om de har klassat upp sig eller inte. Har man snurrat i depåerna ett par år märker man att det försvinner rätt mycket folk, även rookies som vinner och klassar upp sig kör ofta kanske bara någon säsong som a-förare. Vild gissning är att många shoppar villa och volvo eftersom de är i den åldern. Så min åsikt/tro, är inte att just dessa är rr'en framtid. Dock tycker jag självklart att även dessa har något att hämta inom roadracingen och ska ha någonstans att tävla.
Tycker man ska bygga upp sporten så att det finns plats för alla, kanske inte samma helger. Men det ska kännas värt för alla inblandade att starta.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Swedie skrev:
2202994 Jo, men deras "juniorsatsning" är vad jag vet inte 125 junior/standard, utan t.ex som i england där kör de Yamaha Virgin Cup med senaste R6orna och stora startfält. "juniorerna" i sammahanget är då max 20 år gamla (max ålders gräns har jag för mig). De kör även en Boxer / BMW cup med avdankade inhemska stjärnor från olika länder, t.ex vår svenska Cralle Lindholm kör(de) i denna supportklass.
I MotoGP satsar man inte pa Virgin Mobile Cup. Dar ar det Red Bull MotoGP Academy som galler. For att ansoka i ar ska du vara fodd 90-92 och de kor Metrakit 70cc tvataktsracers samt Honda RS125R.
Detta ar en utveckling av det Alberto Puig startade och forare som kommit fram via detta system ar tex. Pedrosa, Elias, Simon och Bradley Smith.
Hur manga forare vet du som kort Virgin Cup och som tagit sig utanfor UK?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top