Sviestad trafikövningar 2010

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1000R 03
Bilder finns HÄR. Blandad kvalitet. Det blev ett galleri för inbördes beundran då det till stor del består av bilder på mina två kompisar, men ni var några fler som fastnade. Ta bilderna och gör vad ni vill med dem.
:tummenupp

Tackar! Lyckades hitta mig också tillslut:tummenupp


Första bankörningen och det var riktigt skoj. Kul att man kände stor skillnad mellan första och de sista passen också. Räkna med mig den 22a om det inte regnar. :)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hur jefla tidigt måste man vara där för att få plats den 22e tro?

Inte så sugen på att ta ledigt och sen inte kunna åka :)

Tänkte ta ban-oskulden :banana
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Bilder finns HÄR. Blandad kvalitet. Det blev ett galleri för inbördes beundran då det till stor del består av bilder på mina två kompisar, men ni var några fler som fastnade. Ta bilderna och gör vad ni vill med dem.
:tummenupp

Är det alla bilder förutom de på dina polare?
Hittade visserligen två bilder på mig men de såg nästan identiska ut. Vore roligt om det fanns någon bakifrån i esset tex. Om det finns och om du har lust får du jättegärna skicka över dem till olof_b@hotmail.com.
(Den svarta motarden):)

BTW: Tack till lms och alla andra för en grymt rolig dag, trots att jag blev tvungen att börja i lugn grupp bara för att jag inte hade kört med hojen på sviestad innan. Har varit där flertal gånger med bil men det spelade tydligen ingen roll... :va
Aja, skit samma. I medel var tempot mycket bättre iaf och jag hade som sagt skitroligt.:)
 
Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
vi får vara glada för att det är nån/några som vill ta några kort på oss när vi leker :):)
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Tack för ert stöd, just nu känns det kanske inte "hyffsat", äter massa smärtstillande och sover dåligt. Men man kanske är lite extra gnällig :) Har ju trots allt brutit andra sidan för 11månader sen på hojen oxå, med skruv o metall som följd. Är nog mest deppig nu, och besviken att jag inte vet vad som hände.

Tack som sagt, jag kommer tillbaka!

Hoppas det går bra på operationen ! Jag blev sen från jobbet så det fick vara den här gången. Ha det
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Hoppas det går bra på operationen ! Jag blev sen från jobbet så det fick vara den här gången. Ha det

Operation ikväll. Dom ringde precis från akuten och ville ha in mig. Kan säga att jag är lika livrädd denna gången som förra gången. Antar att man är en liten kärring :)
Hoppas på bättre läkning denna gången oxå...

Nog om olyckan, ha så skoj på nästa åkning! Kanske kommer upp och hälsar på med bilen. :tummenupp
 

Bifogat

  • 201007071335-30.JPG
    201007071335-30.JPG
    71.5 KB · Visningar: 56
  • 201007071334-30.JPG
    201007071334-30.JPG
    65.9 KB · Visningar: 55

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Operation ikväll. Dom ringde precis från akuten och ville ha in mig. Kan säga att jag är lika livrädd denna gången som förra gången. Antar att man är en liten kärring :)
Hoppas på bättre läkning denna gången oxå...

Nog om olyckan, ha så skoj på nästa åkning! Kanske kommer upp och hälsar på med bilen. :tummenupp

Det ser jag fram till:tummenupp kul om du kommer upp:banana
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Jag som inte har kvar mitt orginal slipon på min 600 thundercat, har bara mitt micron slipon. Betyder det att ja inte kan vara med att åka på sviestad? :(
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Seriöst inlägg.

Jag brukar bli flaggad då och då med min gixxer 750 från -04 för att den ger för högt ljudutsläpp. Allt är original. Jag funderar att köpa slipon med tillhörande db-killer som ger mindre ljudutsläpp än original av just dessa själ. Alternativet är att jag bygger något eget. Jag kommer kontrollera ljudutsläppet med kalibrerad mätare med flera konfigurationer för att se att jag verkligen lyckas få hojen tystare än original utan att förstöra körbarheten.

Jag ser problem med detta då jag har hört på fler bankörningar att original uppskattas. Men skall det sluta med att jag får byta båge eller fisköra? Gixxer 750 är ju inget unikum precis...

Att bygga db killer till originalet gör jag helst inte till en början. Vill helst inte borra hål och greja i den och eftersom dämparen är optimerad för emissioner och ljudutsläpp vid vissa varvtal tror jag mig kunna lösa något som i mina ögon ger totalt mindre ljudutsläpp över hela det körbara registret och dessutom slippa dippen i effektkurvan.

Ni som arrangerar, hur ställer ni er till detta?
dvs om jag redan har problem med originalet och försöker vara tillmötesgående till boende runt banan...


Tackar på förhand för förnuftiga svar.

ps. Jag hoppas jag inte drar igång ett redan infekterat ämne med min egoism.

Här har du från förra torsdagen, började små dugga efter en timme ungefär. Vid 19.00 tiden ökade regnet samt minskade tempot, vilket syns på ljudgrafen. Rött= ajabaja.
Mellan 19.00 och 20.00 är det ett lägre ljudkrav enligt miljöprövningen än mellan 09.00 till 19.00.
Hur ska vi klara det med slip-on system, förklara för mig.
Mvh. Kjell Bornemo
 
Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
hemma igen efter heldag på banan, sjukt trött i kroppen som det ska vara.. Men måste ge er instruktörer ett stort tack. Gillar eran feedback och engagemang skarp. Keep up the good job. Kan inte förstå dom som inte testar på detta.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Halvtaskiga bilder ifrån en handikappad fotograf finns HÄR!! :D

Erkänner att jag siktade väldigt mycke på mina kompisar i första hand, men de finns några få på några andra som hamnade ivägen ibland :)

Sviesta2010-07-22076.jpg

Sviesta2010-07-22056.jpg

Sviesta2010-07-22055.jpg
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Halvtaskiga bilder ifrån en handikappad fotograf finns här :D

Erkänner att jag siktade väldigt mycke på mina kompisar i första hand, men de finns några få på några andra som hamnade ivägen ibland :)

Frågan om det var du som knuffade igång mig på Statoilmacken på vägen mot Sviestad. tack i sånt fall.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Frågan om det var du som knuffade igång mig på Statoilmacken på vägen mot Sviestad. tack i sånt fall.

Haha, japp det var jag :) Tjejen frågade om jag kände dig, och jag svarare att vi va hoj-bröder, men så kom jag på att jag åkte bil :p
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Haha, japp det var jag :) Tjejen frågade om jag kände dig, och jag svarare att vi va hoj-bröder, men så kom jag på att jag åkte bil :p

Ja det var ju sant, det är vid sådana tillfällen man blir påmind om att vi ÄR hojbröder.:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top