Svinig parkeringsböter på mc'n

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det jag stör mig mest på idag dagen efter är att jag hävdade hos polisen att bara stödet stod på gångbanan. Han ringde henne och hon sa att hela hojen stod på gångbanan och att hon hade en kollega med sig som kunde ingtyga det.
Pratade med en kompis idag som såg henne lappa min hoj och hon var själv den jävla ljugkärringen.
(Min kompis gick inte fram eftersom hon inte visste om det var min hoj förrän hon såg mig komma)

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
yonsson skrev:
att bara stödet stod på gångbanan. Han ringde henne och hon sa att hela hojen stod på gångbanan och att hon hade en kollega med sig som kunde ingtyga det.

hmm jag har för mig att det bara är däck som räknas.. skaffa dig nån polare som inte bangar och så mot tinget!!!

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Eller så kan du begära att få dela upp betalningen på 12 månader, vilket blir dyrare för vv i admin.kostnader så då brukar dom riva boten. :tummenupp

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
UrbanTiger skrev:
Ge mig ditt namn och adress så ska jag sätta kronolle på dig. Det kan vem som helst göra.

Då finns de risk att du får nackskått direkCt

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Ingen som har www adressen till nån pbot sida som varit uppe ett antal ggr?

Fick en pbot inatt (iofs på bilen) med helt fel adress på. :mad:
Måste man betala den då? alltså först innan man överklagar?
Dessutom säger dom att man måste överklaga skriftligen, nån som vet vad som verkligen gäller?

Nån som är bra på att formulera sig i skrift som kan komma med idéer?
Tacksam för hjälp

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Lartes skrev:

Dessutom säger dom att man måste överklaga skriftligen, nån som vet vad som verkligen gäller?

Tacksam för hjälp

http://www.pbot.nu/

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
Lartes skrev:

Tacksam för hjälp

ja fjorde en riktigt dum grej fast me bilen då... skulle hälsa på en polare på häktet i borås, sen som vanligt gled ja fram till snutstation å ställde mig på fel sida, hade för mig att de va enkelriktat, hade inga mynt å betala, men tänkte att så många gånger som ja parkerat gratis så går de jämt upp denna gången med en bot, men när ja kommer ut finns de en lite lapp på 700 sura spänn pga att ja parkerat mot färdriktningen!! blev lite "lätt" sur å slog sönder inredningen på bilen å betala!! orka inte bråka me dom!!

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Jag fick en p-bot förra veckan på samma summa och för samma "anledning". Jag låste fast min hoj i ett träd nedanför min lägenhet här i Södertälje, finns ingen mc-parkering. När jag snart kom ner satt en bot inklämd mellan sadel o tank. de hade kollat under tiden 11.36-11.37. Jag har parkerat där hur många gånger som helst förut, mc:n står inte i vägen för någon, så det känns bara som de ska jävlas.. :4skrika

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
innan va de väl typ 5-10min men nu räcker de nog med 2 minuter... känns inte så kul om man stuckit iväg för å växla pengar å när man kommer tillbaka så står dom där å skriver å vägrar riva lappen!!

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
Lartes skrev:
Räcker det med att dom kollar i 1min? :va

Är det inte så att gångbana är P-förbud på...? Det vill säga dom behöver inte vänta alls på att du ska komma med en P-biljett :)
Det är väl på ruta som är belagd med avgift som dom måste vänta ett visst antal minuter, eller?!

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Yonsson, vart var det nånstans? Har själv pratat med en lapplisa om vart man kan parkera hojar i Jönköping (påtalade problemet med att folk snor lappar), och enligt henne kan man ställa hojen på trottoarer och vid cykelställ så länge den inte står i vägen eller blockerar trottoaren (m.m.), folk ska kunna gå förbi med barnvagnar o rullstolar o sånt.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Stavfelet skrev:
Är det inte så att gångbana är P-förbud på...? Det vill säga dom behöver inte vänta alls på att du ska komma med en P-biljett :)
Det är väl på ruta som är belagd med avgift som dom måste vänta ett visst antal minuter, eller?!

Asså, jag har absolut ingen aning....
Men det kan iofs låta vettigt det du skriver, men jag vet inte :7peta

Kneedrag

Guest
amullo skrev:
P-lisor är riktigt F*ttiga idag.

Fick precis P-bot på företagets parkering. Fast jag har tillstånd att stå där.
Skriftligt i framrutan. De säger att jag stått på reserverad plats utan tillstånd.

Till saken hör att det är jag som utfärdar tillstånden på firman. Tro fan att jag har till mig själv!

:D :gnissla :tummenupp :kocko :va

ha ha det där var det roligaste/tråkigaste jag läst idag

Raskus

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Kina 250cc
Lartes skrev:
ÖVERKLAGA!!!!
Skadar inte att försöka

Sant, jag överklagade en bot jag fick på bilen i Januari, hade stått på fel sida vid datumparkering. Dagen efter var jag köpte en liter olja och skrev en välartikulerad överklagan där jag hävdade att bilen tryckt ur sig olja pga frusen vevhusventilation (nä, jag hade ingen aning vad jag talade om) och bifogade kvittot på oljan.

I Juni (ja JUNI) fick jag svaret att överklagan var giltig och boten ströks pga "startproblem" och fick 600:- tillbaka, dock utan ränta. Kanske ska skriva en överklagan på det och fresta tålamodet lite :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...