Jag har en massa kanaler. Skulle jag vara tvungen att bara ha 2 kanaler. Skulle det bli kanal 1 å kanal 2.
Oberoendet är omöjligt att uppfylla. Just därför bör public service läggas ned. Om det prompt ska finnas kvar borde det finansieras av frivilliga abonnemang av de som vill ha kanalerna.
Men kan inte folk få ha dålig smak ifred utan att bli påtvingade och dessutom betala för det du anser vara god smak?
Det är också ett alternativ jag hade tolererat.Själv tror jag mer på en omstart. Skrota hela eländet och börja om med kärnverksamhet. Så oberoende nyhetsproduktion som bara är möjligt för typ 5% av nuvarande budget.
1. Jag vill inte betala för något jag inte vill ha, vill du?Så du menar att det är JAG som bestämmer?
Klart de får, troligen anser en hel del att jag också har dålig smak…
Men om det gäller
1. Principen att behöva betala för det man själv inte vill ha
2. Oberoendet är inte sant, det är vänstertomtar/miljöpartister/såssar/nåt annat som infiltrerat statsmedia
så undrar jag fortfarande vilka realistiska alternativ som anses vara bättre.
1. Sker ju inom många andra områden, varför är just PS en sådan nagel i ögat?
2. Vad skulle ge ett större oberoende än dagens uppdrag och med granskningsnämnd som fäller/friar i frågor som rör just opartiskheten?
Vilka alternativ?Jag menar bara att det vore rimligt om alternativen till public service åtgärdar bristerna som används som argument för att avskaffa det.
Så du menar att det är JAG som bestämmer?
Klart de får, troligen anser en hel del att jag också har dålig smak…
Men om det gäller
1. Principen att behöva betala för det man själv inte vill ha
2. Oberoendet är inte sant, det är vänstertomtar/miljöpartister/såssar/nåt annat som infiltrerat statsmedia
så undrar jag fortfarande vilka realistiska alternativ som anses vara bättre.
1. Sker ju inom många andra områden, varför är just PS en sådan nagel i ögat?
2. Vad skulle ge ett större oberoende än dagens uppdrag och med granskningsnämnd som fäller/friar i frågor som rör just opartiskheten?
Det är också ett alternativ jag hade tolererat.
1. Jag vill inte betala för något jag inte vill ha, vill du?
2. Det är omöjligt att garantera oberoende, menar du att det är möjligt?
1 igen. För att anordnande av Melodifestivalen inte bör tillhöra statens uppgift. Anser du att det är väl spenderade skattekronor?
2 igen. Inget kan ge totalt oberoende. Hade PS försvunnit så hade flera aktörer tagit dess plats. Det ger fler källor att sålla och jämföra informationen från. Det ger ett större oberoende.
Sen får svenska folket 8 miljarder mer per år. Det är nog välkommet.
Jag vill helst inte heller betala, men accepterar spelreglerna.
Melodifestivalen är inte min kopp te, betalar dock gärna för Världscupen i längdskidor, nyheterna och Älgvandringen. Många tycks dock gilla Melodifestivalen eftersom det tydligen är det största TV-evenemanget och har flest tittare, särskilt yngre.
Det finns oändligt antal aktörer ändå, oklart om någon hade tagit just dess plats med tanke på smala program av hög kvalitet. Tänk BBC här också.
Ja i den mån jag tittar på TV är det på SVT. Men det betyder varken att jag behöver tycka propagandan är bra eller tvånget nödvändigt.Jag behöver bara starta TV3, TV4 och Kanal 5 för att inse att SVT har en plats i tillvaron. Detta trots att jag inte identifierat mig som vänster de senaste 30 åren och aldrig röstat vänster om mitten.
Att bjuda in forskare som är skeptiska till klimathotet blir allt svårare. Mörner är borta och till och med Lennart Bengtsson har insett realiteten och menar att det är ett problem, men kostar för mycket att göra något åt.
Såg du sändningen?Operation Rädda Miljöpartiet är inledd.
Någon som vill göra ett försök på att kommentera varför det ska se ut så här?
Sedan är det en onödig diskussion, faktum är att alla som kallar sig socialliberala och vänster där om tycker att SVT är jätterättvist och snelt men alla till höger tycker motsatsen. Anmäler härmed om tolkningsföreträde.
Absolut inte.Såg du sändningen?
Var inte det sämsta jag sett och heller inte det bästa.Absolut inte.
Jag har nog med andra självskadebeteenden.
Jag behöver bara starta TV3, TV4 och Kanal 5 för att inse att SVT har en plats i tillvaron. Detta trots att jag inte identifierat mig som vänster de senaste 30 åren och aldrig röstat vänster om mitten.
Att bjuda in forskare som är skeptiska till klimathotet blir allt svårare. Mörner är borta och till och med Lennart Bengtsson har insett realiteten och menar att det är ett problem, men kostar för mycket att göra något åt.
Jag såg att Henrik Jönsson anordnar något (retoriskt) vadslagning om huruvida SVT kommer sända massor med nyheter om katastrof-väder nästa sommar.Var inte det sämsta jag sett och heller inte det bästa.
Att det på något sätt skulle rädda MP framgick inte (iaf inte i mina ögon) tvärtom gjorde MP's representant en rätt blek bild..
De inbjudna gästerna var allmänt kritiska till vad politikerna sa.
De blir rätt tydligt i fallet kärnkraft tex när experten kommer mad fakta och politikern efter börjar med "Jag tror inte...".
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|