Svullen muskel/ fastnat?

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Kroppen är en grym konstruktion:yoparty

Tyvär har jag bara träffat på fel läkare/ doktorer. Har jag klagat/ berättat om min smärta, då har de endast sagt att jag är en kärring som inte tål nått:huvet

Men då de väl förstår min sitts, då är det hyffsat akut (och orden "varför har du inte kommit/ sagt nått tidigare"):gnissla :mad:

Förra ordentliga skadan Nyckelbens fraktur m,m skickade de bara hem mig:rolleyes: Nu har jag fortfarande smärta/ beskymmer å jobbar för att få rätt mot läkare/ försäkringsbolag.

Finns en massa sånt jag kan ta upp, men ser att jag redan babblat iväg.

Finns det något man kan göra? så man slipper sjukhus. Massera, stretcha (stavning) små övningar/ träning etc...

Eller är det bara att inse att man måste kämpa för att komma i kontakt med vården. Då jag inte har sk. "Familje läkare" eller vad det heter, så kommer jag inte in någonstans:mad:

Bifogar en bild från min förra skada, dock inte då den såg som värst ut.
 

Bifogat

  • DSC01212.....JPG
    DSC01212.....JPG
    15.8 KB · Visningar: 146

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Boris JR skrev:
2666316 Jag vill också vara läkarstudent som får tafsa på ditt nyckelben....

Du drabbas symptommässigt av karpaltunnelsydromet men orsaken ligger inte i karpaltunneln utan snarare där N Medialis lämnar axeln. Så det var mest slarvig terminologi från min sida:näsblod, men folk ser så oförstående ut när man säger neurologiska problem i fingrarna orsakade av tryck på N Medialis, och av någon anledning så känner alla någon tant agda som haft karpaltunnelsyndrom....

nej, tant agda, 80 år, lider av såndär trigeminusneuralgi. det är moster gunilla, 55, som har karpaltunnelsyndrom.

tack för förklaringen. och du får gärna klämma på mitt nyckelben.

Willmar skrev:
2666334 Kroppen är en grym konstruktion:yoparty

Tyvär har jag bara träffat på fel läkare/ doktorer. Har jag klagat/ berättat om min smärta, då har de endast sagt att jag är en kärring som inte tål nått:huvet

Men då de väl förstår min sitts, då är det hyffsat akut (och orden "varför har du inte kommit/ sagt nått tidigare"):gnissla :mad:

Förra ordentliga skadan Nyckelbens fraktur m,m skickade de bara hem mig:rolleyes: Nu har jag fortfarande smärta/ beskymmer å jobbar för att få rätt mot läkare/ försäkringsbolag.

Finns en massa sånt jag kan ta upp, men ser att jag redan babblat iväg.

Finns det något man kan göra? så man slipper sjukhus. Massera, stretcha (stavning) små övningar/ träning etc...

Eller är det bara att inse att man måste kämpa för att komma i kontakt med vården. Då jag inte har sk. "Familje läkare" eller vad det heter, så kommer jag inte in någonstans:mad:

Bifogar en bild från min förra skada, dock inte då den såg som värst ut.

har du kraschat sönder nyckelbenet på båda sidorna? :näsblod
 
Last edited:

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
anja skrev:
2666335 nej, tant agda, 80 år, lider av såndär trigeminusneuralgi. det är moster gunilla, 55, som har karpaltunnelsyndrom.

tack för förklaringen. och du får gärna klämma på mitt nyckelben.



har du kraschat sönder nyckelbenet på båda sidorna? :näsblod
Jepp:näsblod
De säger att det blir stadigare då det en gång är brutet:rolleyes:
Har fler ben i kroppen brutna med:huvet men ej av crash.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Willmar skrev:
2666334 Kroppen är en grym konstruktion:yoparty

Tyvär har jag bara träffat på fel läkare/ doktorer. Har jag klagat/ berättat om min smärta, då har de endast sagt att jag är en kärring som inte tål nått:huvet

Men då de väl förstår min sitts, då är det hyffsat akut (och orden "varför har du inte kommit/ sagt nått tidigare"):gnissla :mad:

.

Det känns för jävligt som blivande läkare att råda dig att ta med matsäck och uppsöka närmsta akutmotagning men det är tyvärr bara att inse att tillgängligheten vid många vårdcentraler är under all kritik och när man väl kommer till är kompetensen ibland inte den bästa.
Har ni någon form av semiakut typ öppenvårdcentral så besök den istället för att slippa bli lågprioriterad på akuten och vänta 8h på en läkare som konstaterar att du behöver röntgas....
Tisdag förmiddag vid 10 var alltid lugnast när jag praktiserade på akuten så åk dit då och hoppas de har en ortoped som kör motorcykel i tjänst:tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
anja skrev:
2666335 nej, tant agda, 80 år, lider av såndär trigeminusneuralgi. det är moster gunilla, 55, som har karpaltunnelsyndrom.

tack för förklaringen. och du får gärna klämma på mitt nyckelben.
Men är det inte moster gunilla som är skenalergisk mot getingstick och ringer SOS när hon blivit stucken och väser andningsbesvär bara för att sen stå i trappan när ambulanspersonalen anländer...

Är det en merit att fråga flickor om man får tafsa dem på nyckelbenet och få ett jakande svar?

Lord Melchet skrev:
2666416 Jag vet precis hur det här går till och hur det känns, var så säker.

Kan du verkligen rekommendera det till en person med trilskandes nyckelben?

Hade jag varit ortopedkirurgen hade jag åtminstone testat att bara snygga till brottytorna och ge kroppen en ny chans innan bentransplantation kommer på tal. (nu är jag iof inte ortopedkirurg utan vanlig läkarstudent med ortopediintresse så viss reservation för ovanstående)
 
Last edited:

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Boris JR skrev:
2666412 Det känns för jävligt som blivande läkare att råda dig att ta med matsäck och uppsöka närmsta akutmotagning men det är tyvärr bara att inse att tillgängligheten vid många vårdcentraler är under all kritik och när man väl kommer till är kompetensen ibland inte den bästa.
Har ni någon form av semiakut typ öppenvårdcentral så besök den istället för att slippa bli lågprioriterad på akuten och vänta 8h på en läkare som konstaterar att du behöver röntgas....
Tisdag förmiddag vid 10 var alltid lugnast när jag praktiserade på akuten så åk dit då och hoppas de har en ortoped som kör motorcykel i tjänst:tummenupp
Akuten känns för mig lönlöst, har suttit där flera ggr förr utan resultat. De har gjort dåliga jobb (enligt mig) har gått tillbaka med besvär som de missat... å väntar fortfarande på operation av finger (är nog 3 år nu)

Jag verkar träffa på fel läkare/ doktorer hela tiden:huvet

Btw: jag har ett muskelfäste vid skulderbladet som lossnat (för över 1 år sen) skulderbladet på sniskan m,m. Det har blivit bättre, men ej bra.

Bästa medicin mot det:va Tror det är det som gör att jag har tungt/ gör ont att andas.
 

FreddaGädda

Guest
Jag kan komma och knäcka näsan på dig så får du nåt annat att tänka på ;)
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
FreddaGädda skrev:
2666500 Jag kan komma och knäcka näsan på dig så får du nåt annat att tänka på ;)
Om det vore så lätt:näsblod
Har för mycket att tänka på just nu (och ett tag framöver) så detta kom ej lägligt:huvet
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Kanske kan det här vara något?
Ortopedicks - Karlstad
Tel. 054-15 96 85
Gylleniusg. 22, 65455 KARLSTAD
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
haha, värker så illa så att du nästan svimmar men du vill inte vara en sån där som åker till sjukan och gnäller för minsta lilla. Är du dum på rikctigt?+
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Du har inte funderat på att skaffa en sjuk- och olycksfallsförsäkring som täcker privatvård och sedan bosätta dig i närheten av närmaste kompetenta privatklinik?

Annars så kan du ju äta Ipren i några dagar och sedan höra av dig igen om det inte blivit bättre då. :tungan
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
honkiie skrev:
2666574 . Är du dum på rikctigt?+
Enligt endel är jag DUM ja, andra inte.


:va Idag är det bättre, gör ont men jag kan röra mig så pass att jag klarar jobbet:arsele

Klarar jag denna veckan, så får jag massage m,m då jag åker uppöver landet:yoparty (måste vara nån typ av inflamation:va )
 

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Vore jag dig skulle jag bryta nyckelbenet igen på samma ställe och få det riktigt fixat. Kan inte vara kul och gå så där resten av livet.
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Lord Melchet skrev:
2666088 Hej

Se till att få din axel röntgad och undersökt av någon som kan, dvs en ortoped. Har du en oläkt nycklelbensfraktur efter ett halvår så behöver kroppen hjälp att läka den. I så fall får man operera, rensa ur i benbrottet, ev lägga in ben i brottet ( som man tar ex vis från ditt höftben ) och sen låsa benbrottet med en platta som låses med 3-4 skruvar på vardera sidan om benbrottet.Denna platta tar man sen oftast bort efter något år när det läkt ordentligt.


Efter ett år!? Jag får ta bort min efter fyra (brukar ta tre) månader men då har jag iof inte lagt dit nått extraben, men det borde ju läka ungefär lika fort, eller?
Visst har man ont, och visst är det jobbigt, men det som är riktigt trögt är ju att gå hemma hela dagarna. Även om du inte har ont, så ser plattan i axeln till att du inte kan röra dej normalt och därför oftast inte kan jobba...

/Carin
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Ingoberra skrev:
2667339 Vore jag dig skulle jag bryta nyckelbenet igen på samma ställe och få det riktigt fixat. Kan inte vara kul och gå så där resten av livet.
Hehe har du brutit nått ben? (beroende på vart de sitter, så gör de olika ont)
Jag har inte den tiden möjligheten att vara hemma/ sjukskriven.
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Fan har klarat mig tills igår:huvet Jag har haft smärta, men tagit det lugnt. ingen träning eller så..
Igår när jag duschade så brände det till:mad: fick försöka att tvätta av mig med en arm, klädde på mig så gått det gick.
För att sedan åka med en polare till hans familj för att fira jul:tummenupp

Försökte att töja, bända för att haka lös (tror fortfarande att något fastnar) men då smärtan är så s---s grym så är jag påväg att avböja julfirandet.
Då jag inte skulle kunna äta mat m,m med rätt arm( den minsta rörelse värkte)

Kommer fram å försöker att inget visa, men smärtan är för hård mot min kropp.
Få dock hjälp av kompisens mor, tar av mig tröjan. hon ser att det är rekält svullet å hårt. Hon smörjer in med nån typ av alovera och zon salva.

Jag får på mig tröja, töjer/ bänder trotts smärta. För att inte muskler skall krampa m,m.
Salvan bränner å gör att jag slappnar av mer, vilken underbar salva och Ingela
som hjälpte mig. Nu blev det julätande och intag av öl, samt trevligt sällskap:pannkyss

Är fortfarande lite svullen å öm. smärtan som jag känner nu är bröstmuskel, axel å under armhålan.
Smärtan igår var densamma + att hela armen värkte, domnade av. Känns ungefär som ett nyckelbensbrott (för att försöka förklara)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Willmar skrev:
2676959 Fan har klarat mig tills igår:huvet Jag har haft smärta, men tagit det lugnt. ingen träning eller så..
Igår när jag duschade så brände det till:mad: fick försöka att tvätta av mig med en arm, klädde på mig så gått det gick.
För att sedan åka med en polare till hans familj för att fira jul:tummenupp

Försökte att töja, bända för att haka lös (tror fortfarande att något fastnar) men då smärtan är så s---s grym så är jag påväg att avböja julfirandet.
Då jag inte skulle kunna äta mat m,m med rätt arm( den minsta rörelse värkte)

Kommer fram å försöker att inget visa, men smärtan är för hård mot min kropp.
Få dock hjälp av kompisens mor, tar av mig tröjan. hon ser att det är rekält svullet å hårt. Hon smörjer in med nån typ av alovera och zon salva.

Jag får på mig tröja, töjer/ bänder trotts smärta. För att inte muskler skall krampa m,m.
Salvan bränner å gör att jag slappnar av mer, vilken underbar salva och Ingela
som hjälpte mig. Nu blev det julätande och intag av öl, samt trevligt sällskap:pannkyss

Är fortfarande lite svullen å öm. smärtan som jag känner nu är bröstmuskel, axel å under armhålan.
Smärtan igår var densamma + att hela armen värkte, domnade av. Känns ungefär som ett nyckelbensbrott (för att försöka förklara)


kanske åka o laga :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top