#2 skrev:
2678000 Vilken "väl fungerande" sjukvård vi har i det här landet när folk känner att det inte är lönt att fara till sjukhus!!
Willmar beskrev det väl, enligt min erfarenhet:
Willmar skrev:
2666334Tyvär har jag bara träffat på fel läkare/ doktorer. Har jag klagat/ berättat om min smärta, då har de endast sagt att jag är en kärring som inte tål nått
Men då de väl förstår min sitts, då är det hyffsat akut (och orden "varför har du inte kommit/ sagt nått tidigare")
Jag väntar alltid ett tag. Oftast blir det bättre och då är det skit samma. Blir det inte bättre, då får man besöka sjukvården. Där får man beskedet att vänta ett tag och se om det blir bättre.
Antingen tjatar man då som fan, och får veta (underförstått) att man är gnällig, eller så ger man upp och hoppas ett tag till på att det skall ge med sig av sig självt.
Tjatar man får man en remiss vidare, som tappas bort eller resulterar i en undersökning ett halvår senare. Kommer man då till någon som faktiskt vet något så får man höra att hade man varit där direkt hade de kunnat fixa till det, men att det efter så långt tid bara är att hoppas att det inte orsakar för mycket besvär.
Beskåda! Världens dyraste sjukvård, mina damer och herrar!
När skall vi lägga ner landstingen? Igår?