Swedbank bjuder på "kort på visa-kort"

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Antingen väljer man nån av de andra skitbankerna o kanske slipper avgifter o får lite ränta.. eller så väljer man swedbank o får en hyffsat vettig internetbank osv.

Fast vissa tycker nog det är spännande att skrapa en skraplott varje gång man ska göra nåt på internetbanken :tummenupp
:va Jag har en av de andra större bankerna och har skött alla mina bankärenden via deras internetbank i närmare tio år. Tror aldrig jag har misslyckats med att komma åt den.

Fast vissa personer är ju inkompatibla med teknik. :tungan

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Antingen väljer man nån av de andra skitbankerna o kanske slipper avgifter o får lite ränta.. eller så väljer man swedbank o får en hyffsat vettig internetbank osv.

Fast vissa tycker nog det är spännande att skrapa en skraplott varje gång man ska göra nåt på internetbanken :tummenupp

Vilka andra banker har du provat, och varför är du missnöjd med deras Internetgränssnitt?

Skandiabanken till exempel har en riktigt bra Internetlösning, och inte skrapas det lotter heller. Men jag antar att storbankernas enorma vinster bygger på att folk (som du) TROR att alla andra banker är sämre (trots bättre villkor).

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Någon som vet hur det blir om man har Merkonceptet? Det visakortet ser ju annorlunda ut och är helsvart
Logga in på Internet banken bara, klicka på tjänster/kort på kort så får du upp vilka kort du kan välja ha kort på.

Jag har MER tjänsten, och jag kan inte göra nå på MasterCard eller AMEX kortet, men VISA kom upp i varjefall.

Det där MER tjänsten var ju en höjdare, har fått tillbaks ungefär 10 000kr på det jag har köpt under denna tid på prisgarantin :tummenupp

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Mitt från handelsbanken, bild från Kinnekulle 2004 :)

Bifogat

• Handelsbanken.JPG
    Handelsbanken.JPG
    12.8 KB · Visningar: 57

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Där sa du det! Ska fan ha mitt mobil nummer på kortet så kasörskan får reda på det även om hopn är för blyg för att fråga :hihi

Hade innan tänkt skaffa med en 1000kr sedel eller check på men det e lite tråkigt.
fiKCssa sånnt där VISA kårt så kann du lånna öppemått 50000 å tjöppa håjj!!!!!!!!!!!111111111

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Vilka andra banker har du provat, och varför är du missnöjd med deras Internetgränssnitt?

Skandiabanken till exempel har en riktigt bra Internetlösning, och inte skrapas det lotter heller. Men jag antar att storbankernas enorma vinster bygger på att folk (som du) TROR att alla andra banker är sämre (trots bättre villkor).

Ja har inte provat nå andra för ja orkar inte bry mig om såntdär :D..

Men Nordea är iaf inge bra har ja hört..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3224917 fiKCssa sånnt där VISA kårt så kann du lånna öppemått 50000 å tjöppa håjj!!!!!!!!!!!111111111
Du kan ju fixa en saftig kredit och försöka köpa ett par vänner eller kansek rent av en personlig asistent.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
3224969 Alla mina vänner är på en road trip.
Billigt, ska du såra nån får du satsa på något djupare inte lika uppenbart. (och i det här fallet onekligen ett faktum som inte sårar mig då jag inte hade skrivigt det annars)

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Det som är största fördelen med storbanken Swedbank är ju att "de flesta" har den. överföringar sker i samma ögonblick som de genomförs. Ovärderligt bara det.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
3224996 Det som är största fördelen med storbanken Swedbank är ju att "de flesta" har den. överföringar sker i samma ögonblick som de genomförs. Ovärderligt bara det.
mm det är guldvärt! Är det uttags avgift även på icke elctronkort, som dom inte tar på flyget vilket är drygt, sist hade jag iof sån sjuk tur att gubben jag satt brevid ansåg att öl va en mänsklig rättighet och köpte en åt mig också :D fick utjämna det när vi landat, vist va dyrare på flygplatsen man jag betalar gärna det till nån som förgyller en medmäniskas dag helt utan baktanke!

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Det som är största fördelen med storbanken Swedbank är ju att "de flesta" har den. överföringar sker i samma ögonblick som de genomförs. Ovärderligt bara det.

Det är förvisso praktiskt! Framför allt när man köper web cam-shower av 16-åringa tjejer!

Skämt åsido, tekniskt sett skulle det kunna gå lika fort att föra över mellan konton i helt olika banker, men bankerna håller kvar pengarna över natten för att tjäna ränta! De finns inte på ditt konto, de finns inte på mottagarens konto, de ligger i bankens ficka och jäser.

Jag efterlyser en framtid där bankerna enbart tjänar på utlåning och spekulation, och inte på att hålla kvar vid bronsålderstraditioner.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag tänker ta via SMC iaf. Vet inte vad de kostar, de som Swedbank erbjuder, men bla fördelarna på SMCs låter riktigt bra :)

Fördel SMC-kortet

Möjlighet till egen design
Bensinrabatt hos OKQ8
Integrerat medlemskort hos SMC (Du får alla rabatter som SMC har.)
Kompletterande reseförsäkring med avbeställningskydd för hela familjen
Allriskförsäkring för vitvaror och hemelektronik köpta med kortet
Bärgning och assistans för din mc och bil
Försäkring som täcker merkostnader vid maskinskada eller trafikskada på din mc under resa, självriskskydd
Försäkring vid internetköp (om varan ej blivit levererad eller skada uppkommit under transporten)

Kolla in denna länk.

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=2344&epslanguage=EN

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilka censurregler gäller?

Precis vad jag tänkte. :)
Tror inte Swedbank vill ge mig något kort efter mitt senaste e-brev apropå deras avgifter. :gnissla

Hej
Det var det sämsta jag hört, jag kommer antagligen sälja varenda
fond hos er nu
för sådan stil accepterar jag inte. Ska du sabba mitt månadsspar för
att jag
fört över pengar tidigare? Och att ni ens tar betalt för den
tjänsten är så
dåligt att man inte tror det är sant. Ingen annan av mina banker gör
det, är er
affärsidé att vara sämst?

Och om du nu ska förstöra min sparplan kan du åtminstone lyfta
telefonen och
ringa mig och tala om det. Men det ingår kanske inte i dina
arbetsuppgifter?

Och varför syns inte min försäljning av Odin Sverige igår. Jag har
redan
frågat men ni svarar ju långsammare än en DDR-bank, vilket ni i
visserligen var
fram till för inte så länge sedan.

Så, den viktiga frågan du kan svara på nu är status på min
Odin-försäljning.

Mvh
Markus

Ps. Jag ska stoppa fondsparet till min brorson hos er också, inte
ska han
behöva växa upp med er värdelösa bank.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Och för oss som gillar DDR och är lite smygkommunister så kan jag informera om att COOP erbjuder samma fabulösa tjänst...man kan få valfri bild på sitt "med mera" kort.

Ja funderar på att ta en ICA logo på mitt.

@Markus

Kraftfullt mail!!!1

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning