Det är just detta som gör mig så j-a förbannad!
Ni har försökt ändra regeln men lyckas tydligen inte (frågan har tydligen varit uppe förr).
Ni pratar om att värna medlemmar etc.
Tror ingen utav dom som ringde er tidigare i veckan och frågade om en plats som inte fanns då, skulle blivit förbannad om jag fått köra!
Är man så inåt helvetes missunsamm så är det synd om en!
Jag förstår om det var så att fler stod på tur att köra och jag sneakade in emellan! MEN DET VAR BARA JAG DÄR PÅ PLATS!!!
Alt 2. Jag hade dessutom pratat med Roger och fått reda på att han inte skulle komma kvällen innan. Vi kunde alltså gjort upp detta själva så kan ni lägga ner er extremt tillkrånglade midjeväska som tydligen behöver 8 revisorer och 16 h arbetstid för ca 2-10 betalningar.
Allting går ju att krångla till utav bara h-ete om man vill! Ni är sånna Drama Queens så det är inte sant! Vad hade hänt om vi släppt ut Björn på banan och vem hade tagit konsekvenserna...?
Förmodligen inte ett skit förutom mer klirr i kassen ev litet större startfält i Pro Sbk till helgen och en nöjd återkommande kund.
Ni hade alla förutsättningar att lösa detta smidigt på plats 1000 möjligheter!!!
Sedan blir jag ifrågasatt varför jag tar upp på SH för det skall ju tydligen inte upp i ljuset utan skall handhas i klubben.
Kan bero på att ni har ett problem som ni vet om och är tydligen oförmögna att lösa. Detta förvånar mig ingenting med tanke på att det kreativa lösningsfokuserade tänkandet inte var prio igår direkt...
För att dessa stelbenta personer inte bara ska tycka att allt varit bra i 10 år så kanske dom behöver ett uppvaknande. För att prata med dom på plats hjälpte ingenting!!!
Ni säger att ni värnar om era medlemmar???
Hur tänker ni då när ni säger åt dom att dom inte får köra trots att platser finns?
Hur tänker ni när ni har en anm avg för medlemmar på x antal kr för en körning. Det fattas kanske 5-10 pers varje gång det är körning. Dvs ni skulle kunna få in 10x1400 kr eller höja för ex administrationsavgift 10x1600 kr...
Då hade ni kunnat sänka startavg ännu mera för era medlemmar!!!
Så tänker man lösningsfokuserat och på medlemmarna.
(Som alternativ kan ni hyra in mig som konsult 2 h varje morgon på bankörningen så kan jag ta hand om kösystemet, midjeväskan och dessutom redovisningen efteråt. bör bli ca 3000-4000 kr h vilket är helt ok...
Hej Björn, jag var också en av dem som försökte hitta en lösning (tillsammans med Arne) men jag stöttar faktiskt styrelsens beslut till 100%.
Jag vet ett flertal medlemmar som sökt med ljus o lykta efter en plats i vit, både i trådar här på SH och via telefon. De fick dock ge upp eftersom det inte fanns några sådana platser. De hade också tagit ledigt från sina jobb för att kunna köra. Men eftersom de vet vilka regler som gäller så tog de aldrig chansen att köra ut o ställa sig på vänt.
Hur skulle föreningen kunna försvara att någon som faktiskt tog chansen och körde ut helt plötsligt fick en ledig plats trots att det är mot de regler som satts upp? Den här debatten är, om än olycklig, bättre att ha än den svekdebatt som kunde följt på ett sådant beslut. Jag förstår att detta stjälper dina planer på att köra finalen och du skall veta att jag lider med dig.
Med detta menar jag inte att de regler som finns är rätt eller bra, jag hade också hellre sett att regelverket varit annorlunda och att vi faktiskt kunde ta emot drop in anmälningar och betalning på plats.
Vi är flera som lobbat för detta på våra årsmöten men styrelsen har inte funnit någon hållbar lösning som passat ihop med vårt bokningssystem.
Innan anmälnings- och betalningsförfarandet ändrades fanns en möjlighet att ta en tom plats på morgonen men vi har faktiskt sett rena handgemäng som följd av detta.
Håller med Zilver, detta är något som återigen får tas upp på ett årsmöte.