Sydskanes EMSE

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Jag vill oxå bara komma till Sydskånes körningar när det är solsken, så att jag slipper betala in i förväg, och kanske losar dom pengarna om det regnar.

Det är väl inte lönt att jag tar det med SVEMO, för dom lyssnar nog inte på mig. eftersom jag inte gjort mig något namn i RR ännu. Så det är nog bara här på SH jag kan gnälla lite.

Det är väl ok för Er i Sydskånes styrelse om ingen kommer till körningarna när det regnar? 70 - 75 papp till banhyra kan ni väl hosta upp ur egen ficka?

Jag vill oxå gärna kolla Knudan innan jag kör där, så att jag inte kör för sakta.

Jefla ballerina:arsele

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag vill oxå bara komma till Sydskånes körningar när det är solsken, så att jag slipper betala in i förväg, och kanske losar dom pengarna om det regnar.

Det är väl inte lönt att jag tar det med SVEMO, för dom lyssnar nog inte på mig. eftersom jag inte gjort mig något namn i RR ännu. Så det är nog bara här på SH jag kan gnälla lite.

Det är väl ok för Er i Sydskånes styrelse om ingen kommer till körningarna när det regnar? 70 - 75 papp till banhyra kan ni väl hosta upp ur egen ficka?

Jag vill oxå gärna kolla Knudan innan jag kör där, så att jag inte kör för sakta.

Ja jag förstår inte vad SVEMO är ute på här faktiskt???

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Det är just detta som gör mig så j-a förbannad!
Ni har försökt ändra regeln men lyckas tydligen inte (frågan har tydligen varit uppe förr).
Ni pratar om att värna medlemmar etc.
Tror ingen utav dom som ringde er tidigare i veckan och frågade om en plats som inte fanns då, skulle blivit förbannad om jag fått köra!
Är man så inåt helvetes missunsamm så är det synd om en!
Jag förstår om det var så att fler stod på tur att köra och jag sneakade in emellan! MEN DET VAR BARA JAG DÄR PÅ PLATS!!!
Alt 2. Jag hade dessutom pratat med Roger och fått reda på att han inte skulle komma kvällen innan. Vi kunde alltså gjort upp detta själva så kan ni lägga ner er extremt tillkrånglade midjeväska som tydligen behöver 8 revisorer och 16 h arbetstid för ca 2-10 betalningar.
Allting går ju att krångla till utav bara h-ete om man vill! Ni är sånna Drama Queens så det är inte sant! Vad hade hänt om vi släppt ut Björn på banan och vem hade tagit konsekvenserna...?
Förmodligen inte ett skit förutom mer klirr i kassen ev litet större startfält i Pro Sbk till helgen och en nöjd återkommande kund.
Ni hade alla förutsättningar att lösa detta smidigt på plats 1000 möjligheter!!!

Sedan blir jag ifrågasatt varför jag tar upp på SH för det skall ju tydligen inte upp i ljuset utan skall handhas i klubben.
Kan bero på att ni har ett problem som ni vet om och är tydligen oförmögna att lösa. Detta förvånar mig ingenting med tanke på att det kreativa lösningsfokuserade tänkandet inte var prio igår direkt...
För att dessa stelbenta personer inte bara ska tycka att allt varit bra i 10 år så kanske dom behöver ett uppvaknande. För att prata med dom på plats hjälpte ingenting!!!

Ni säger att ni värnar om era medlemmar???
Hur tänker ni då när ni säger åt dom att dom inte får köra trots att platser finns?
Hur tänker ni när ni har en anm avg för medlemmar på x antal kr för en körning. Det fattas kanske 5-10 pers varje gång det är körning. Dvs ni skulle kunna få in 10x1400 kr eller höja för ex administrationsavgift 10x1600 kr...
Då hade ni kunnat sänka startavg ännu mera för era medlemmar!!!
Så tänker man lösningsfokuserat och på medlemmarna.

(Som alternativ kan ni hyra in mig som konsult 2 h varje morgon på bankörningen så kan jag ta hand om kösystemet, midjeväskan och dessutom redovisningen efteråt. bör bli ca 3000-4000 kr h vilket är helt ok...

Hej Björn, jag var också en av dem som försökte hitta en lösning (tillsammans med Arne) men jag stöttar faktiskt styrelsens beslut till 100%.

Jag vet ett flertal medlemmar som sökt med ljus o lykta efter en plats i vit, både i trådar här på SH och via telefon. De fick dock ge upp eftersom det inte fanns några sådana platser. De hade också tagit ledigt från sina jobb för att kunna köra. Men eftersom de vet vilka regler som gäller så tog de aldrig chansen att köra ut o ställa sig på vänt.
Hur skulle föreningen kunna försvara att någon som faktiskt tog chansen och körde ut helt plötsligt fick en ledig plats trots att det är mot de regler som satts upp? Den här debatten är, om än olycklig, bättre att ha än den svekdebatt som kunde följt på ett sådant beslut. Jag förstår att detta stjälper dina planer på att köra finalen och du skall veta att jag lider med dig.

Med detta menar jag inte att de regler som finns är rätt eller bra, jag hade också hellre sett att regelverket varit annorlunda och att vi faktiskt kunde ta emot drop in anmälningar och betalning på plats.
Vi är flera som lobbat för detta på våra årsmöten men styrelsen har inte funnit någon hållbar lösning som passat ihop med vårt bokningssystem.
Innan anmälnings- och betalningsförfarandet ändrades fanns en möjlighet att ta en tom plats på morgonen men vi har faktiskt sett rena handgemäng som följd av detta.

Håller med Zilver, detta är något som återigen får tas upp på ett årsmöte.

Last edited:

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Vet inte om du är utvecklingsstörd och inte kan läsa eller om du missade hela starten. Men prova att läsa igen!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det är just detta som gör mig så j-a förbannad!
Ni har försökt ändra regeln men lyckas tydligen inte (frågan har varit uppe förr tydligen).
Ni pratar om att värna medlemmar etc.
Tror ingen utav dom som ringde er tidigare i veckan och frågade om en plats som inte fanns då, skulle blivit förbannad om jag fått köra!
Är man så inåt helvetes missunsamm så är det synd om en!
Jag förstår om det var så att fler stod på tur att köra och jag sneakade in emellan! MEN DET VAR BARA JAG DÄR PÅ PLATS!!!
Alt 2. Jag hade dessutom pratat med Roger och fått reda på att han inte skulle komma kvällen innan. Vi kunde alltså gjort upp detta själva så kan ni lägga ner er extremt tillkrånglade midjeväska som tydligen behöver 8 revisorer och 16 h arbetstid för ca 2-10 betalningar.
Ni hade alla förutsättningar att lösa detta smidigt på plats 1000 möjligheter!!!

Sedan blir jag ifrågasatt varför jag tar upp på SH för det skall ju tydligen inte upp i ljuset utan skall handhas i klubben.
Kan bero på att ni har ett problem som ni vet om och är tydligen oförmögna att lösa. Detta förvånar mig ingenting med tanke på att det kreativa lösningsfokuserade tänkandet inte var prio igår direkt...
För att dessa stelbenta personer inte bara ska tycka att allt varit bra i 10 år så kanske dom behöver ett uppvaknande. För att prata med dom på plats hjälpte ingenting!!!

Ni säger att ni värnar om era medlemmar???
Hur tänker ni då när ni säger åt dom att dom inte får köra trots att platser finns?
Hur tänker ni när ni har en anm avg för medlemmar på x antal kr för en körning. Det fattas kanske 5-10 pers varje gång det är körning. Dvs ni skulle kunna få in 10x1400 kr eller höja för ex administrationsavgift 10x1600 kr...
Då hade ni kunnat sänka startavg ännu mera för era medlemmar!!!
Så tänker man lösningsfokuserat och på medlemmarna.

(Som alternativ kan ni hyra in mig som konsult 2 h varje morgon på bankörningen så kan jag ta hand om kösystemet, midjeväskan och dessutom redovisningen efteråt. bör bli ca 3000-4000 kr h vilket är helt ok...

Nu är du bara bitter, arg och visar en total brist på föreningsverksamhet:krama

Skillnaden mellan regelverken i en förening och ett företag är faktiskt 2 totalt olika världar.

I en förening är styrelsen vald av alla medlemmar och skall se till att stadgarna följs, och det behöver inte vara för medlemmarnas bästa utan vad föreningens mål är, nu aä ju SSEMSE till för medlemmarna och iom detta står dom i fokus.

Det enda sättet att ändra detta är att lämna in en motion om en ändring i stadgarna till årsmöter och få majoritet så är saken biff, nu är det inte alla stadgar som går att ändra på bara ett möte men då får man vara idog i sin framställan.

Helt ärligt så förstår jag inte vad du vill komma fram till?

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag är väl medveten om detta!
Du svara dock inte på några av mina frågor i mitt förra inlägg.

Står även detta i era stadgar?
1. Så föreningens mål är att alla inte skall få köra!
2. Det skall vara dyrare än det behöver vara.
3. Om det finns en lösning som är smidig med flera alternativ trots ett regelverk, som kan skapa möjligheter men ligger något i gråzonen (fast heller inte utanför) så ska vi bara säga NEJ!!!

Om du fortfarande inte förstår vad jag är ute efter så läs första inlägget på sidan igen.

Nu är du bara bitter, arg och visar en total brist på föreningsverksamhet:krama

Skillnaden mellan regelverken i en förening och ett företag är faktiskt 2 totalt olika världar.

I en förening är styrelsen vald av alla medlemmar och skall se till att stadgarna följs, och det behöver inte vara för medlemmarnas bästa utan vad föreningens mål är, nu aä ju SSEMSE till för medlemmarna och iom detta står dom i fokus.

Det enda sättet att ändra detta är att lämna in en motion om en ändring i stadgarna till årsmöter och få majoritet så är saken biff, nu är det inte alla stadgar som går att ändra på bara ett möte men då får man vara idog i sin framställan.

Helt ärligt så förstår jag inte vad du vill komma fram till?

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tråkigt för han men var är nyheten? På vilket sätt angår detta sveriges RR-förare?:va

Det är ju lite anmärkningsvärt, och det räcker väl för att det ska ha ett visst nyhetsvärde. Höjde själv på ögonbrynen lite i alla fall.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
DET vore ju VÄLDIGT tråkigt om det vore så, och OM någon hade ett egenintresse i detta så skulle det lukta illa, absolut!
Annars bara väldigt konstig affär/klubb-ide.
Att sedan Highsider/Rashid pangar på med detta som en nyhet är ännu konstigare!:va

Anledningen till att Björn inte ska starta i finalen är väl ändå ganska viktigt att ta upp?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Har ingen aning. Och avsikten med mitt inlägg var absolut INTE att antyda detta, sorry om jag var otydlig. Tvärtom fattar jag inte varför detta är en Highsider-nyhet; Sydskanes kör en bandag, Björn får inte köra och är sur för detta. Tråkigt för han men var är nyheten? På vilket sätt angår detta sveriges RR-förare?:va

Det är bra att RR förare läser Highsider. Men Highsider är inte bara för RR förare. Utan för de som vill läsa om RR förare.

Alla sajter som skriver om Formel 1 är exempelvis inte exklusivt inriktade till att läsas av endast formel 1 förare, utan för alla som vill läsa om just formel 1..

Förstår du skillnaden?

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Vet inte om du är utvecklingsstörd och inte kan läsa eller om du missade hela starten. Men prova att läsa igen!

Jag är varken utvecklingsstörd eller icke läskunnig, OCH jag läste trådstarten. Men det är ju precis det du propsar på. Skiter i om du så hade hetat HKH Carl-Gustav Bernadotte, det finns fler som velat köra, men inte kört dit, därför att det finns regler. Förresten, det där med att kalla mig utvecklingsstörd, kan vi ta ett snack om på Knudan nästa helg!

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Nej vet inte om det är mer intressant än att lösa om någon gammal gubbe som heter Mossberg i nedre delan av fältet heller ;)
Jag tror Rashid skriver detta eftersom det påverkar startfältet i Pro Superbike som skall vara Kungaklassen i Sverige (vilket kan diskuteras).
Eller vad tror du Mossberg?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag är väl medveten om detta!
1. Så föreningens mål är att alla inte skall få köra!
2. Det skall vara dyrare än det behöver vara.
3. Om det finns en lösning som är smidig med flera alternativ trots ett regelverk, som kan skapa möjligheter men ligger något i gråzonen (fast heller inte utanför) så ska vi bara säga NEJ!!!

Om du fortfarande inte förstår vad jag är ute efter så läs första inlägget på sidan igen.

Styrelsens beslut är taget på dom stadgar årsmötet beslutat om, dvs alla i SSEMSE.

Stadgarna kanske bör ses över.

Skall dom ändras så kan det bara ske på ett årsmöte.

Beslutet som togs är helt rätt.

Bör ett beslut nästa år vara annorlunda... JA

Bör man kolla hur det funkar innan man sätter sig i bilen.... JA

Lider jag med dig...JA

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag är varken utvecklingsstörd eller icke läskunnig, OCH jag läste trådstarten. Men det är ju precis det du propsar på. Skiter i om du så hade hetat HKH Carl-Gustav Bernadotte, det finns fler som velat köra, men inte kört dit, därför att det finns regler. Förresten, det där med att kalla mig utvecklingsstörd, kan vi ta ett snack om på Knudan nästa helg!
Om du läst tråden borde du förstå att jag inte ville ha någon räkmacka!!!
Jag hade 1000 alternativ på lösningar som inte påverkat varken administration pengar eller annat! Du tycker inte att det hade varit bra om du haft möjlighet att köra om det fanns platser kvar alt fått en sänkt anm avg?
Japp diskuterar gärna det.

Smagatusk

Guest
Med detta menar jag inte att de regler som finns är rätt eller bra, jag hade också hellre sett att regelverket varit annorlunda och att vi faktiskt kunde ta emot drop in anmälningar och betalning på plats.
Vi är flera som lobbat för detta på våra årsmöten men styrelsen har inte funnit någon hållbar lösning som passat ihop med vårt bokningssystem.
Innan anmälnings- och betalningsförfarandet ändrades fanns en möjlighet att ta en tom plats på morgonen men vi har faktiskt sett rena handgemäng som följd av detta.

Håller med Zilver, detta är något som återigen får tas upp på ett årsmöte.

För mig känns det märkligt att man håller kvar vid ett bokningssystem som drar skit över klubben. Jag är ingen datakännare men hur svårt kan det vara att exempelvis gå in och ändra prissättningen i bokningssystemet? Bokar man 4 månader innan kostar en körning på Knudan 800:-, 1 månad innan kostar den 1100:- och drop-in 2000:-. Som exempel?

En annan märklig sak med bokningssystemet är när man efter sin betalning av en körning väljer att ställa sin plats till förfogande, måste vänta tills gruppen är full innan sin plats kan säljas.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
För att han klotat?

Knutstorp är en speciell bana. Björn skadade handen för snart 8 veckor sedan. Han skulle köra finalen nästa helg om han kände att handen höll för knutstorp. Nu fick han inte möjligheten att köra och väljer då att inte köra finalen.

Det är väl en nyhet att ta upp? Varför en sm förare inte kör sm finalen när han haft det som målsättning i två månader?

Inget illa menat till någon. Men jag får lite "The village" (filmen) känsla här över vissa inlägg.

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Tack för svar!
Aldrig varit med i någon förening/styrelse som håller stadgarna så bokstavligt och inte har någon flexibilitet alls men det är ju som sagt upp till er. Vill ni ha konsulthjälp så finns jag för tidigare nämnda arvode (bör inte bli så många timmar jag kommer behöva direkt så det blir inte så dyrt... :):fakta
Styrelsens beslut är taget på dom stadgar årsmötet beslutat om, dvs alla i SSEMSE.

Stadgarna kanske bör ses över.

Skall dom ändras så kan det bara ske på ett årsmöte.

Beslutet som togs är helt rätt.

Bör ett beslut nästa år vara annorlunda... JA

Bör man kolla hur det funkar innan man sätter sig i bilen.... JA

Lider jag med dig...JA

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Anledningen till att Björn inte ska starta i finalen är väl ändå ganska viktigt att ta upp?
Men nu förstår i alla fall inte jag. Det är alltså Sydskanes Emses fel att Björn inte kan ställa upp i finalen? :confused:
Hur tänker du nu? Om Sydskanes inte haft körning på Knudan helgen innan, vems fel hade det då varit att han inte fått testa om handen håller?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!