Finns hos touring.se!bikersherlock skrev:2670919Tja!
Någon som vet vart man kan inhandla en bra och relativt billig synkroniseringsutrustning för förgasare
majoon skrev:2670936bygg en egen med slangar....funkar kanonbra
Jejk skrev:2670932Finns hos touring.se!
Senast jag kollade så hade dom ingen färdig mätare. Däremot har dom billiga vacuummätare som du teoreiskt skulle kunna köpa en per förgasare, men jag skulle inte lita på att dom visar tillräckligt lika värden.Hoztic skrev:2670965Har inte Biltema såna?
turbobiker44 skrev:2671728Hej alla.
En liten fundering bara från en fd. mc-mekaniker,,
Om ni inte har haft isär förgaserna,,så är det inte så vanligt att en synkning ger speciellt mycket,,
En synkronisering har effekt upp till 2500-3000 varv, efter det så märks inget,,om inte de är helt åt h,,,,,,;-)
Så om hojen går hyfsat bra på tomgång och på lätt gaspådrag,,så lägg INGA pengar på detta, det är HELT bortkastat isf.
Kostar bara ca 500 spänn, utan nån större skillnad,,,
Men det finns de som verkar tro att det är ett måste så fort man lämnar in mc:en,,så är det INTE!!
Anser jag.
Hälsar Frostie.
turbobiker44 skrev:2671728Hej alla.
En liten fundering bara från en fd. mc-mekaniker,,
Om ni inte har haft isär förgaserna,,så är det inte så vanligt att en synkning ger speciellt mycket,,
En synkronisering har effekt upp till 2500-3000 varv, efter det så märks inget,,om inte de är helt åt h,,,,,,;-)
Så om hojen går hyfsat bra på tomgång och på lätt gaspådrag,,så lägg INGA pengar på detta, det är HELT bortkastat isf.
Kostar bara ca 500 spänn, utan nån större skillnad,,,
Men det finns de som verkar tro att det är ett måste så fort man lämnar in mc:en,,så är det INTE!!
Anser jag.
Hälsar Frostie.
Road-Ragge skrev:2671705Jag ställde ung samma fråga för ett tag sedan. Fick bl.a. följaande förslag:
http://www.carbtune.com/
Finns hos Touringbutiken för 1200:- eller direkt från England för 780:- inkl frakt.
Kolla även denna tråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=141179&highlight=f%F6rgasarsynk
majoon skrev:2673970vet inte om du fortfarande är intresserad...men så här såg mitt bygge ut iallfall..
bikersherlock skrev:2674084Tack för tipset det där såg ju bra och enkelt ut
Marie L skrev:2674567Japp. och man kan med fördel använda en smalare planka, och strappa slangarna nära varandra. Använd antingen atf-olja eller vatten med karamellfärg i så blir det väldigt lättavläst. Hela bygget hos Biltema:
58-661 T-rör 2-pack 9,90
15-300 plastslang 5 m, 4 st 79,60
samt en bräda och några buntband (brukar man ju ha liggande). Totalsumma runt en hundralapp
majoon skrev:2675528en annan intressant sak är den otroliga noggranheten man har eftersom varje cm handlar om någon hundradels bar...
Marie L skrev:2675849Bättre upp - tusendels! Eftersom en bar = ungefär lite över 10m vattenpelare (10,19m) så handlar 1 cm om storleksordningen 1 millibar (0,98 mbar)!!!!
Marie L skrev:2675849Bättre upp - tusendels! Eftersom en bar = ungefär lite över 10m vattenpelare (10,19m) så handlar 1 cm om storleksordningen 1 millibar (0,98 mbar)!!!!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|