Grisnallen
Medlem
Tjena!
Fått tag i nya insugsgummin till hojen där anslutning för att synka förgasarna fanns. Jag har egentligen redan dessa anslutningarna på förgasarna redan, men det gör väl inget kanske. Fick dock inte med dessa "lock" som ska sitta på. Vet inte vad man kallar dessa och hittar det ingenstans...
Sen kan jag passa på att fråga en fråga om synkning också. Som jag förstår så är det en "master-förgasare" man håller sig till. Dock ser man i flera instruktioner runt om på nätet att man ska synka förgasarna två och två. Vad beror det på? Om man har fyra klockor så kan man väl synka allihop samtidigt eller?
Hojen i fråga är en Kawasaki GPZ550 1982 (Z550-H1/GP).
Fått tag i nya insugsgummin till hojen där anslutning för att synka förgasarna fanns. Jag har egentligen redan dessa anslutningarna på förgasarna redan, men det gör väl inget kanske. Fick dock inte med dessa "lock" som ska sitta på. Vet inte vad man kallar dessa och hittar det ingenstans...
Sen kan jag passa på att fråga en fråga om synkning också. Som jag förstår så är det en "master-förgasare" man håller sig till. Dock ser man i flera instruktioner runt om på nätet att man ska synka förgasarna två och två. Vad beror det på? Om man har fyra klockor så kan man väl synka allihop samtidigt eller?
Hojen i fråga är en Kawasaki GPZ550 1982 (Z550-H1/GP).