Ser bra ut tycker jag! verkar som den inte går varmlängre eller?
Haha! tjena, hoppas du kom fram säkert till Trelleborg
Nä, hojen har gått bra sen den kvällen.
Ser bra ut tycker jag! verkar som den inte går varmlängre eller?
Du gör det nog bättre än mig iaf ... såg bra ut på filmerna. Se till att köra mycket nu innan uppkörningen så att du inte tappar "flytet".
Var ute en sväng ikväll. De två första försöken fick jag inget flyt med hastigheten genom konerna på högfartsbana. Men efter det hittade jag flytet igen. Gjorde det bra ett par gånger på varje sida och det gick bra. Sen sista gången tänkte jag att jag provar en sista gång innan vi skulle åka. Mitt tips till alla, skit i den dära sista gången, då touchar du bara till en kon och välter den.
Så vi drog vidare till det andra stället där vi kör lågfartsbanorna men då hade det förstås blivit mörkt när vi kom fram. När jag körde banorna såg jag endast strålkastaren röra sig fram och tillbaka, gjorde att man tappade fokusen. Så ytterligare ett tips, undvik lågfartsbanorna när det är mörkt
Eftersom jag vet exakt var du är på filmerna så undrar jag hur du inte kunde ana att solen gick ner på den lilla trippen. Kör du så sakta?
Tyvärr är belysning i Barsebäck katastrofalt. Knappt så jag såg markeringarna där konerna ska stå. Hade vi kört dit 20 minuter tidigare hade jag kunnat köra mer men jag gav upp till slut. Eller så körde vi för sakta
Jag ska försöka. Får hoppas min handledare har tid över bara
Varför ge upp? Är ju ett par månader kvar innan snön kommer! Pået igen fö fan
Intressant att du skriver detta... När jag körde upp var vi sju som körde upp samtidigt, alla rev första konan minst en gång vid uppkörningen. Vi körde alla upp med samma körskola, så samtliga hade kört banan åtskilliga gånger förut och första konan brukar ju inte vara något problem. Jag och flera andra klarade banan på andra försöket men då tog vi ut svängen mer än vanligt. Jag är ganska säker på att konan inte stod precis där den skulle stå.Då krypkörningen var det jag var mest orolig över och veta att man klarade den så kändes allt hoppfullt inför högfartsbanan. Men jag klippte samma kona i första svängen på båda försöken. Jag fattar inte att de kunde bli så då man har suttit den hur många gånger förut. Jag vill gärna skylla på att det regnade och blåste men det ska man inte. Satt väl mentalt i huvudet.
Inspektören tycket jag var lite för het på gröten i första svängen. Kanske var jag alldeles för taggat och inte så avslappnat som man brukar va. Vad vet jag. Svårt att säga men det spelar ingen roll om man kan dessa banor i sömnen, det är när det väl gäller som de måste sitta.
Den andra killen som körde upp , kuggade också på högfartsbanan med samma kon som mig.
Förjävligt att dom ska vara så petiga på uppkörningarna. Det kanske handlar lite om att få in pengar, uppkörningar kostar ju ändå en liten slant jag tog kortet för 19 år sen och satte det på första försöket trots att det inte kändes 100%. Idag är det mer regel än undantag att dom flesta kuggar på första. Gäller både bil och mc. Undrar hur det skulle gå med en uppkörning idag, för oss som har haft kort så länge. Jag tror att jag skulle ha 30% chans att klara det. Trots att jag nästan är som Rossi annars . Jävla hyckleri alltihop. Bättre lycka nästa gång.
Största problemet är nog inte krypkörningen eller högfartsbanan, utan när man kommer ut i trafiken. Hålla farten, ligga rätt på vägen, vrida på huvudet och leka världens mest uppmärksamma trafikant. Nej usch, sitter hellre bakom lås och galler än att ta körkort igen.
Så är det säkert, har väldigt lite koll på hur en mc-uppkörning går till idag faktiskt.Fast det är just lågfarten som 50-70% av lektionstiden läggs på.. Beroende på kön/erfarenhet mm.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |