På nästan alla 125'or (dock inte t.ex. Sukki GT) så kan du blanda direkt i tanken istället för att köra med separatsmörjning.steff skrev:jag köpte ny 2-takts olja på q8 hel syntetisk var det. man kan väl inte ha det i tanken? splittar den sig inte från bensinen efter ett tag? lr är det jag som upfattat det helt fel?
SpeedAbuser skrev:På nästan alla 125'or (dock inte t.ex. Sukki GT) så kan du blanda direkt i tanken istället för att köra med separatsmörjning.
steff skrev:jag tankar redan direkt i tanken. men hel syntetisk ska dela sig från bensinen har jag hört.
Neox Spunk skrev:Jag har ingen aning hur det funkar..
Men du kan ju alltid slå llite bensin och lite olja i en burk o låta det så över natten..
steff skrev:det är ju så att när det är blandat så delar sig oljan från bensinen med tiden... ? om den är hel syntetisk då.
Häromdagen köpte jag 2t-olja för 200 kr/l. Endast det dyraste är bra nog åt min hoj!
Shells super duper megasyntetisk 2-takts RÄCEROLJA!Neox Spunk skrev:Det låter ju bra.. Vad är det för superduper turbo olja du köpte då??
Bodoe skrev:Shells super duper megasyntetisk 2-takts RÄCEROLJA!
Förresten, var har du fått idéen om att man ska ha extra olja bara för att man kör in en kolv?
Bodoe skrev:Häromdagen köpte jag 2t-olja för 200 kr/l. Endast det dyraste är bra nog åt min hoj!
Bodoe skrev:Häromdagen köpte jag 2t-olja för 200 kr/l. Endast det dyraste är bra nog åt min hoj!
Jag sa att endast det DYRASTE är bra nog åt min hoj, jag sa inte att det behövde vara av bra kvalitet, läs ordentligt pöjk! (shells oljor är kanske inte dyrast, men det var allt jag kunde få tag på för tillfället!)kajlyl skrev:du säger emot dig själv...
Shell är långt ifrån det bästa Agip är bättre och Repson är bäst (kostar iof oxxå ca 200:-/l
Bodoe skrev:Jag sa att endast det DYRASTE är bra nog åt min hoj, jag sa inte att det behövde vara av bra kvalitet, läs ordentligt pöjk! (shells oljor är kanske inte dyrast, men det var allt jag kunde få tag på för tillfället!)
Vad är Repson?
Bodoe skrev:Shells super duper megasyntetisk 2-takts RÄCEROLJA!
Förresten, var har du fått idéen om att man ska ha extra olja bara för att man kör in en kolv?
Varför skulle det vara bra att köra med FÖR MYCKET olja än rekommenderat? När du köper en ny hoj, är den då iställd så att den får för mycket olja de första 50 milen?Honda ns125r2 skrev:Det är klart att lite x-tra smörj är bra när man kör in !!
Själv ställde jag in oljepumpen lite för högt igår när jag började köra in min nya kolv och cylle !!
Dagens tvåtaktare får relativt snålt med olja för att klara av diverse utsläppskrav, att öka oljemängden en aning gör alltså absolut ingen skada, det ökar istället livslängden på motorn (och i vissa fall faktiskt effekten också!). Under inkörning är lite extra olja och större munstycke i förgasaren absolut inte fel!Bodoe skrev:Vad jag har hört så är det helt onödigt att ta i mer olja, gör mer skada än nytta! Köp hellre en dyrare (bättre) olja när man kör in och skit i att hälla i extra olja i tanken eller ställa om oljepumpen!
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |