Om en svensk hoj inte får ha över "X" utsläpp, varför skulle en japansk få säljas här om den spyr ut åtta gånger så mycket? Miljökrav ska följas av tillverkaren, oavsett om den finns "downtown Stockholm" eller i Swaziland, det är landet där grejerna säljs som dikterar kraven som tillverkaren måste leva upp till. Exempelvis får inte tvåtaktshojar säljas i Kalifornien p.g.a. utsläppen.
Angående "do not add..." gäller att inte blanda extra olja i soppan av följande anledning (jag överdriver rejält bara för att visa anledningen): Säg att du i normala fall kör med 0% olja i bensinen, och sedan blandar i 50%(!) olja i bensinen (jag sa att jag skulle överdriva...). Då ska plötsligt munstycken etc. i förgasaren släppa fram olja + bensin, och den *totala* mängden som kommer fram blir ungefär densamma, men eftersom 50% är olja går hojen snålt - om man inte ställer om förgasaren för att kompensera detta, i detta fallet genom att dubbla storleken på munstycken etc. Alltså, citatet du skrev stämmer till 100% - om man inte kompenserar med att ställa förgasaren fetare! 2% mer olja i bensinen bör alltså kräva ca 2% fetare bestyckning.