Hej kära människor.
Va å köpte en liten Honda Shadow 600 bobber -1995 för att ha något att pula med på semestern när det regnar.
Bytte från stelben till dämpare och blinkers å lite så för att komma igenom besiktningen, vilket den gjorde utan problem.
Väl hemma skulle jag byta tillbaka till stelben och råkade såklart kortsluta 1/10 sekund mellan pluspol-batteri och chassi i all stress och det blixtrade till lite smått. Här "kan" någonting ha hänt.
Så fort jag vrider om nyckeln nu så går ignition-säkringen direkt. Ingen annan säkring. Lampor och blinkers å allt rullar som det ska.
Jag har kopplat bort allt jag kan - ICM, soppapump, tändspolar, alla relä, alla lampor, blinkers, tuta, dödarknapp, startknapp m.m. Kommer inte framåt någonting och nu efter löjligt många timmar börjar man ledsna en smula.
Jord verkar ok vad jag kan mäta mig till hittills. Hittar ingen skada på någon kabel vad jag kan se med ögonen. Testat med ett annat batteri.
Multimeter finns men jag har ingen medalj i att använda den. Vet inte vad jag letar efter för resultat när jag söker helt enkelt.
Main-säkringen på 30A går inte, men är bytt ändå bara för att.
Jag behöver lite tips på vad jag kan fortsätta med
Va å köpte en liten Honda Shadow 600 bobber -1995 för att ha något att pula med på semestern när det regnar.
Bytte från stelben till dämpare och blinkers å lite så för att komma igenom besiktningen, vilket den gjorde utan problem.
Väl hemma skulle jag byta tillbaka till stelben och råkade såklart kortsluta 1/10 sekund mellan pluspol-batteri och chassi i all stress och det blixtrade till lite smått. Här "kan" någonting ha hänt.
Så fort jag vrider om nyckeln nu så går ignition-säkringen direkt. Ingen annan säkring. Lampor och blinkers å allt rullar som det ska.
Jag har kopplat bort allt jag kan - ICM, soppapump, tändspolar, alla relä, alla lampor, blinkers, tuta, dödarknapp, startknapp m.m. Kommer inte framåt någonting och nu efter löjligt många timmar börjar man ledsna en smula.
Jord verkar ok vad jag kan mäta mig till hittills. Hittar ingen skada på någon kabel vad jag kan se med ögonen. Testat med ett annat batteri.
Multimeter finns men jag har ingen medalj i att använda den. Vet inte vad jag letar efter för resultat när jag söker helt enkelt.
Main-säkringen på 30A går inte, men är bytt ändå bara för att.
Jag behöver lite tips på vad jag kan fortsätta med
Last edited: