2,1A är långt ifrån kortslutning, men livet kan givetvis inte vara så enkelt. Mätaren fungerar bra för att mäta ren resistans, tyvärr finns det mycket annat (inom elektronik främst) som reagerar olika på olika hög spänning och mätaren använder ganska låg spänning för sin mätning. En vanlig, simpel likriktardiod är ett enkelt exempel, den agerar avbrott upp till ungefär 0,5V och kortslutning över ungefär 1V. Om sådana grejer finns inblandade kan mätvärden och verkliga förutsättningar vara väldigt olika.Vad betyder det där för en som inte vet? Det är inte kortslutning alltså?
Main fuse är inkopplad. Det är det enda. Och den behöver ju sitta där för att få någon kräm alls. Ska kolla en gång till så det inte är någonting med den som är konstigt..2,1A är långt ifrån kortslutning, men livet kan givetvis inte vara så enkelt. Mätaren fungerar bra för att mäta ren resistans, tyvärr finns det mycket annat (inom elektronik främst) som reagerar olika på olika hög spänning och mätaren använder ganska låg spänning för sin mätning. En vanlig, simpel likriktardiod är ett enkelt exempel, den agerar avbrott upp till ungefär 0,5V och kortslutning över ungefär 1V. Om sådana grejer finns inblandade kan mätvärden och verkliga förutsättningar vara väldigt olika.
Nu minns jag inte vad du skrivit, har du dragit ur kontakten ur ALLA prylar i kretsen med problemet? Då borde problemet vara borta, om felet inte ligger i själva kabelhärvan.
Tullgarns Mc ligger nära Lenhovda, har du varit förbi där? Trevligt folk där några borde kunna hjälpa till.Main fuse är inkopplad. Det är det enda. Och den behöver ju sitta där för att få någon kräm alls. Ska kolla en gång till så det inte är någonting med den som är konstigt..
Bortkopplat är tändningslås, dödarknapp/startknapp, tändspole 1 & 2, ICM, Ignition pulse generator. (Plus massa annat som inte borde påverka, typ ljus och blinkers m.m.)
Alla kontakter och kablar hittills ser hela och fina ut.
Jag får fortsätta kolla kabelhärvan uppåt.
Har tyvärr inte hunnit prova det där med lampan än som någon nämnde ovan. Men det är på gång under dagen.
Mina vänner, VI HAR ETT RESULTAT!
Och som vanligt är det lättaste möjliga lösning...som jag har missat. Efter säkert 10h total felsökning så är det svart kabel till startrelä (som ju är bortkopplat) som kommit i kläm bakom en bult när jag satt dit stelbens-biten.... slutsats är att ha inte brådis med mekandet när du har en hundvalp som vill äta upp verktygen och två barn som cyklar i cirklar runt dig i garaget.
Alltså jag förstår ju hur lätt det ser ut nu på bilden... men så är det. Det syns INTE lika bra ute i garaget vill jag lova!! Skämskudde på. Helvete. Ikväll blir det några timmar för att få ihop att som det ska vara.
En miljon tack för all hjälp!! Tuta när ni kör förbi så bjuder jag på bensträckare och öl!
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |