Tändstiften går sönder - orsak?

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tjena.
Köpte en GSR 06 på våren. Den gick ojämt så jag böt stift och problemet försvann.

Nu har hojen gått 1000km efter bytet och nu har problemet kommit tillbaka.
Har kört ganska bra blandning av råkörning, stadskörning, landsvägskörning.

Nu undrar jag vad orsaken kan vara (logiskt, vet att det kan vara lite vad som helst)?:confused:

Hur går hojjen men ett helt trasigt stift, alltså att den går på 3?
Kan det vara så att stiftet har bara ett litet fel, så att den ger gnista, men int varje gång den borde?

Hojjen går bra vid fullgas från 2000 till slut, och den går fort ännu oxo. Men jämn körning på riktigt låga varv är ett helvete.

Hojjen är original.
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Går den för snålt kanske?

Alltså du menar att den får för lite soppa? Verkar ju långsökt att de sku va soppablandning som vore problemet, när moppen e 2 år gammal.

Skulle de leda till att tändstiften går?
 

GeForce

Zumba
Gick med
16 Feb 2007
Ort
Åbo
Hoj
ingen...
Eftersom luft eller bränslegångarna inte har modifierats är det väll knappast sannoligt att den går för snålt eller för fett? Med tanke på att den är såpass ny.
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Jag körde en bandit 600 N för några år sedan. På den gick tändstiften sönder titt som tätt. Det berodde på att bränsleslangen ifrån tanken till fuggarna var lite för lång så den böjde sig för mycket när man lyfte på tanken. Sånna enkla grejer kan vara bra att kika på...
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag körde en bandit 600 N för några år sedan. På den gick tändstiften sönder titt som tätt. Det berodde på att bränsleslangen ifrån tanken till fuggarna var lite för lång så den böjde sig för mycket när man lyfte på tanken. Sånna enkla grejer kan vara bra att kika på...

Tack för svaret. Igår när jag var ut på en släng tyckte jag den gick aningen bättre igen, skulle ju gå att förklara med att nånting ligger ikläm. Bara för att tändstiften byttes behöv de ju inte betyda att det var fel på dem, kan ju hända att något annat rättades till "i misstag", typ slang som vart ikläm.

Hur provar man om tändstift är trasiga?
Pratar då om inre delen, det som inte är synligt.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top