Coola Ola
Guest
Kay skrev:Roligt att det finns fler än jag som reflekterar över dessa spännande sakerHåller med om att väder kan få mig mäkta imponerad också. Framförallt åska.
Det har förbryllat mig me, liksom alla som tänkt på det då vi antaligen aldrig kommer komma under full med ett svar. Jag tror på den enkla utvägen; Oändlighet i tid och rum existerar. Universum har helt enkelt alltid funnits, ALLTID... i oändlig tid tillbaka. Inget fanns innan universum om man säger så, utan nånting, har alltid funnits. Vi är bara inte utvecklade nog att förstå oss på oändlighet mer än som ett begrepp. Var inte rädd för tanken om att oändlighet finns. Universum har inte börjat... det har alltid funnits. Sen ska man inte försöka föreställa sig det, det går bara inte. Mår bara illa.Men tanken om hur det såg ut i universum för ... låt säga 1000000000000000000000000000000000000000000 år sedan är rätt... Konstig... att den tiden verkligen fanns så att säga... Eller gjorde den det?
Jag har mer o mer börjat tänka som så att jag aldrig kommer förstå hur allt uppkom eller hur länge tiden har funnits eller var slutet på universum finns eller varför jag är dömd att vara evig singel så jag blir helt enkelt förundrad och förvånad och fascinerad av livet, universum o allting, bara acceptera storheten utan att ens försöka förstå hur det hänger ihop för då skulle jag förmodligen bli knäpp (knäppare).....